Lynx Xterrain RE 900 Turbo R 2022 ->

Keskustelun 'Lynx' on aloittanut käyttäjä Jani Sipola, 1/3/21.

  1. gontso

    gontso Well-Known Member

    Nelarissa ei pakitus vaikuta näihin rulliin kun moottorin pitää aina pyöriä samaan suuntaan. Lukkojarrutuksen jälkeen voi paukkua jos lautaset jää auki.
    Rullien kestävyydestä en ottaisi hirmuista stressiä.
     
    juketsu ja M.E.A tykkäävät tästä.
  2. M.E.A

    M.E.A Lynx

    No joo hyvä pointti. Toisinsanoen rullat kestää varmasti paremmin kuin haisuleissa.
     
  3. Jani Sipola

    Jani Sipola Presidentti Ylläpitäjä

    Näin arvelisin itekkin. Ne muutamat kerrat, jolloin olen nähny varin rullien hajoamisen, on joka kerralla kyse ollu pakilla ryskäämisestä.
     
    M.E.A tykkää tästä.
  4. _Jeppe_

    _Jeppe_ Member

    Onko muita, joilla 900 turbo sähköinen pakki ei kytkeydy päälle kuin kesällä? Näyttöön tulee teksti: Ei mahdollinen Kevättalvella lopetti toimimasta, kesäkeleillä toimi, ja nyt kun ilmat jähtyneet niin lakkasi taas toimimasta. Auttaa kun ottaa kopan pois ja aikansa lämpöpuhaltimella lämmittelee niitä pakille meneviä johtoja ja sähköboxeja. Sillai saa sen kytkeytymään päälle, mutta pitää heti lämmittää uudestaan että saa pakin sitten pois päältä. Raivostuttava vika…
     
  5. M.E.A

    M.E.A Lynx

    Eikö se takuunalainen kampe kannata viedä pajalle niin ei hermojaan tarvi menettää.
     
    vetkulilm ja Jannne tykkäävät tästä.
  6. Xterrain

    Xterrain Member

    Mulla kans temppuili ekana vuonna ja ennen uutta kautta käytin Lynxin huollossa. Paremmaksi meni, mutta ei aivan täydellinen vieläkään. Edelleen ei aina mene ekalla yrityksellä päälle, jos kone aivan kylmänä. Ei kyllä kauan tarvi olla kone päällä kun loksahtaa päälle. Ennen ei saanut kärrystä peruutettua, jos ei antanut konetta käydä lämpimäksi. Ekana vuonna huomasin, että myös kuumana meni heikosti pakki päälle. Eli kannattaa tosiaan huollossa käyttää. Parista liikkeestä kyselin ja eivät olleet kuulleet ongelmasta, mutta ainakin nyt löyty toinen kohtalotoveri :)
     
  7. Hemikoo

    Hemikoo Sidewinder xtx se 137", SXR 700

    Katselin tuollaista liikkeessä ja siellähän mielestäni on samanlainen servo kuin Yamacateissa, mulla on pari kappaletta ollut noissa juurikin sellaisia että kylmänä toiminut vähän niin ja näin. Toki tuossa ei toimi vivuston kanssa ja niitä on mennyt ainakin puolenkymmentä rikki, joissakin moottorit mennyt ja toisissa haljennut sen matoruuviin pohja pois.
     
  8. gontso

    gontso Well-Known Member

    Ei se pakki aina ekalla yrittämällä päälle mene.
    Jos pakki ei mene päälle, meneekö se silloin jos kelkkaa vetää puskurista pikkuisen taaksepäin. Jos remmi liian tiukalla niin saattaa ketjukotelon rattaat kanittaa toisiaan vastaan ja ei servo saa suuntaa vaihdettua (voiko sama tapahtua jos ketjussa ei tarpeeksi löysää). Näissä hampaat aika harvassa ja kaiken pitää olla melko hyvin kohillaan tai muuten väljyyttä tarpeeksi että rattaat pääset loksahtamaan paikoilleen.
    Itsellä oli pakin siirtäjän säädöt jääny kokonaan tekemättä ja hammaskeiju alkoi huutamaan kunnolla.
     
    Hemikoo tykkää tästä.
  9. _Jeppe_

    _Jeppe_ Member

    En ole kokeillut, mutta en usko että kyseessä on mekaaninen juttu. Napista kun painaa niin ei tapahdu yhtään mitään. Pakki menee päälle vasta kun lämpöpuhaltimella lämmittelee releitä ja bokseja jonkin aikaa. Eli veikkaan vahvasti sähköpuolen vikaa.
     
  10. _Jeppe_

    _Jeppe_ Member

    Kyllä kannattaa ja vienkin. Mutta jokainen huoltokäynti vaatii oman suunnittelun ja aikansa ja värkkäyksensä ja viennin ja haun, joten en haluaisi harrastaa niitä yhtään enempää kuin pakko. Varsinkin kun kelkka oli vasta määräaikaishuollosa ja asialle ei osattu tehdä yhtään mitään, koska vika ei ollut juuri silloin päällä.
     
    gontso ja M.E.A tykkäävät tästä.
  11. _Jeppe_

    _Jeppe_ Member

    No nyt olis korjattu… Kuulemma servo oli rikki…
     
    Kivireki tykkää tästä.
  12. Hemikoo

    Hemikoo Sidewinder xtx se 137", SXR 700

    Kuten ylempänä tuumasin, tämä tieto ei yllätä :D. Ihan samaa kuraa kuin toisella merkillä, en tiedä paranisiko tuo jos survoo täyteen vaseliinia ettei pääsisi kosteutta tulemaan paikkoihin.
     
  13. Kivireki

    Kivireki Member

    Noniin, nyt on -23 nelari Xterrainilla muutama sata kilometriä takana. Minulla oli ennen Xterrain 850 ETECillä, joten siihen tulee vertailtua.

    Onpahan erilaiset kelkat! Moottorin lisäksi näitä erottaa nelarin hieman leveämpi keula, sukset, sekä nelarissa järeämmät suksien iskarit, sekä etupukin järeämpi ja täysin säädettävä iskari.

    Metässä ja umpisessa ajaessa 850 oli kevyemmän tuntuinen ja yleisesti ottaen parempi. Nelarin kanssa en ole vielä niin paljon päässyt umpiseen, mutta lyhyen testailun perusteella kyllä se siellä menee. Sellainen leikkisyys vaan puuttuu.

    Alustaa ja keulaa olen vasta jonkin verran saanut itselle säädettyä sopivammaksi. Painauma kohdalleen, mutta muiden jousien esijännityksiin en ole vielä koskenut. Iskarien klikkerit normaaliasetuksiin ja siitä olen sit lähtenyt kiristelemään testilenkkien jälkeen. Vielä vähän pohjailee, mutta jo nyt olen ollut kyllä todella tyytyväinen siihen miten tuo imee patit. Todella vaikuttunut! Huomattavasti parempi edelliseen verrattuna. Keula tuntuu tällä hetkellä hieman raskaalta käännöksissä joten katsotaan saanko tätä säädettyä paremmaksi.

    Kaasuvaste on todella erilainen. Se on lineaarinen, ei niin repivä ja omasta mielestä tämä on paremmin hallittava, joten tykkään! Lisäksi nuo kaasumoodit on ihan kätevät kun tarvittaessa voi leikata/lisätä tehoa ajopaikan ja fiiliksen mukaan. Ainiin ja moottorin äänimaailma on tietty aika hauska turbon kanssa!

    Ottaisin kaksitahdin jos olisin 10 vuotta nuorempi ja painaisin enemmän metsissä/umpisessa menemään. Nykyiseen tilanteeseen tämä nelari on kyllä sopivampi ja olen tyytyväinen vaihdokseen. Tuo nelari on vähän niinkuin se hyvin käyttäytyvä korrekti setä joka on se mukava seuramies, ei loukkaa ketään. Kakstahti on se setä joka saattaa tulla paikalle vähän kännissä, on arvaamaton, todella hauska, mutta saattaa tempaista turpaan odottamatta :D
     
    Tjp-, Nebwy, Viikinki ja 15 muut tykkäävät tästä.
  14. vetkulilm

    vetkulilm -23 Freeride, -19 Iron dog 600R

    Tuo viimeinen lause tiivistää kaiken :D
     
    Nebwy, teikka, ruupanen ja 4 muut tykkäävät tästä.
  15. Mikkoyli

    Mikkoyli Well-Known Member

    Mulla on nyt 2200 km ajettu ja kelkka toiminut kuin unelma. Huomasin, että muutaman täysikaasuajon jälkeen kiihtyy huomattavasti hanakammin joten ajattelin, että olisiko remmi kiillottunut tai luistaa ja lämpenee sopivasti kun ajaa vähän lujempaa. Laitoin uuden vararemmin Ultima XS821 paikalleen kokeeksi ja sillä on heti hanakampi. Mutta ei kierrä enää kuin 7500-7600. Alkuperäisellä oli 7900 aina. Pakki meni vähän nykäisemällä niin säädin hihnaa alemmas niin se parani. Mutta tässä kytkimessä ei näyttäisi enää olevan klikkereitä? Kannattaako vaihtaa alkuperäinen remmi takaisin vai antaisinko 821 remmin olla ja ajaa lisää kilometrejä siihen? Tykkään kyllä tuosta kun on niin ottava ja mulla oli 850 Lynxissä 821 tosi hyvä.
     
  16. james-x11

    james-x11 Well-Known Member

    Eikös sen XS821 ominaisuus ole että lämpimällä kelillä tippuu kierrokset noin 300rpm.
     
  17. Tjp-

    Tjp- GLS 3500 -93 & Cobra Racing -95

    Rex2 tais olla joskus tuo xs821 hihna välillä kun oli voimalinja säädetty 288 remmille. Sai ajaa sen reilu 100km sisään ennenkuin alko pelaamaan
     
  18. juketsu

    juketsu Kolomen lynksin talous.

    IMG20230409131206.jpg etupukin linkussa murtuman alku 8tonnia mittarissao_O
     
  19. Tjp-

    Tjp- GLS 3500 -93 & Cobra Racing -95

    Minkälaisiin kulutuksiin nämä asettunu? Kertokaa samalla myös olosuhteista
     
  20. FFoxi

    FFoxi X-trim & 5900 LTS

    Kulutus kiinnostaa myös.

    Kuinka pienellä pääsee minimissään ja mitä vie kun ajetaan kunnolla?
     

Suosittele tätä sivua