AC ZR 500 apv. -2001 ?

Keskustelun 'Arctic Cat' on aloittanut käyttäjä Hiikeri, 20/12/05.

  1. powertrippin

    powertrippin ZR 500 vm. 2001

    Vajaa sata on heppoja ja niillä on ihan hyvin vielä pärjätty.

    Tuollaisen ZR 500 vm. -01 tuli ostettua tuossa jokin aika sitten. On sillä tuillut ajeltua vähän vajaa tonni ja tykännyt olen. Ei ole niin bensajuoppo kone kuin luulin, tämä nykäisee vauhdikkaassa ajossa sellaisen 23-24 litraa sataselle, joten sopii vielä opiskelijan budjettiin.'

    Ainoa ongelma on ollut, että välillä sytytys ikäänkuin pätkii, eli kun painaa kaasun pohjaan, niin se vähän pätkäisee sekunnin murto-osaksi, tämän jälkeen matka jatkuu normaalisti. Onko kenelläkään tietoa mistä voisi johtua?

    Ajettavuus on aivan loistava tuossa vehkeessä, hakkaa ajettavuudessa avovaimon Vmaxin 100-0.
     
  2. Antti Harinen

    Antti Harinen Well-Known Member

    Kaasukahvan turvakytkin temppuilee, haulla varmaan löytyy ohitusohjeet.
     
  3. A_C

    A_C Arctic Cat ZR 500 APV -01

    Hyvä kelkka on kyllä mitä ny on sillä tullu ajeltua..Aina on pelannu hyvin, keli kun keli eikä oo ollu mitää erikoisempaa ongelmaa. Ainut juttu mikä on ni on iskareitten simmityksen jälkeen ruvennu tekeen sitä että tahtoo olla mutkassa aina toinen tassu ilmassa ja hieman aikaa si tulee kyljellään mentyä. Kuulemma auttais jos vaihtais etuiskareiden vakio jouset toisenlaisiin. On mulle sellasta sanottu että katti on sellanen kelkka jolla ajetaan yhellä suksella, että ei löydykkää kattia jolla vois ajaa mutkia molemmat sukset yhtäaikaa maassa. Mut kyllä sillä silti pärjää. Bensaa tua kissa on mun ajossa vieny 100 kilometrillä jotain 26-28 litraa. Tuntuu bensa maittavan mut taitaa olla katille aika normaalia toi bensan syöminen :p.
     
  4. A_C

    A_C Arctic Cat ZR 500 APV -01

    Lisätään vielä että mulla ei oo ollu ikinä mitään pätkimis ongelmaa tuossa kelkassa. Aina pelannu koneen puolesta hyvin
     
  5. powertrippin

    powertrippin ZR 500 vm. 2001

    Tänään kun kävin ajelemassa, niin muutaman kerran hidastaessa paloi tuo mittariston check sensor-valo. Mistä sensorista tuo valo kertoo, koska ohjekirjaa kyseiseen vehkeeseen ei ole, eikä nettihakukaan tuottanut tulosta.
     
  6. jhir

    jhir Well-Known Member

    Pakotempin antura rikki tai johto irti. Siis siinä pakoputkessa oleva lämpötila antura.
     
  7. powertrippin

    powertrippin ZR 500 vm. 2001

    Ok, epäilisin, että se johto on irtoamassa, sillä valo kävi palamassa vain muutamassa todella tiukassa jarrutuksessa.
     
  8. Prosessor

    Prosessor Ockelbo Poro -83

    Totta. Ei oo kyllä tullu yhtään kattia vastaan joka menis kaasu pohjassa kummatki sukset maassa, oikea suksi aina ilmassa ;D
     
  9. mstr

    mstr Well-Known Member

    Off

    Edelläolevat tuntomerkit kuulostaa hyvinkin kotoisilta, mutkassa toinen suksi kyllä ilmassa ja kaikki menee mitä tankkiin laittaa. 25-30l/100km.
     
  10. Cattimies90

    Cattimies90 New Member

    Catti on teknisesti erittäin hyvä moottorikelkka, itselläni ollut kyseinen malli 2 vuotta ja kilometrejä nyt yhteensä noin 5000. Vikalista kahdelta vuodelta on omasta mielestäni melko lyhyt: nopeusmittari meni hajalle(laakeri)79€ liikkeessä, putken alkukäyrän tiiviste 35€ itsevaihdettu,sekä irronnut valonvaihtajan nappi,sekä käden lämmittäjät eivät välillä toimi. Kelkalla on rysytty ties missä polariksen omaavia kavereitani pelastamassa, ja tottakai se alkaa näkyä. kahden vuoden aikana vain kerran olen palannut reissusta autolla kotiin.Reitillä kelkka menee sinne minne käsketään ja tehoa löytyy suomen reiteille riittävästi. Catin alusta on hyvä, mutta ei tietenkään paras mahdollinen ja pohjaa allani(105 kg) reippaasssa reittiajossa. Sähköviat :mad: ovat mielestäni tämän kelkan heikkouksia, kuomun alla varmaan 5 kilometriä johtoa ::).
     

Suosittele tätä sivua