Mopot ja skootterit

Keskustelun 'Kesälelut' on aloittanut käyttäjä Jälli-Eeti, 28/4/06.

  1. Jauho

    Jauho Rmk 155" ja CFI800RR 128"

    kilvet lähtee 54km/h.
     
  2. VilleMatti

    VilleMatti Well-Known Member

    eipä lähe!!! 55km/h:sta eteenpäin jos kulkee, niin pitää muuttaa alkuperäiseksi.
     
  3. jussi-^^

    jussi-^^ Well-Known Member

    ei meilläpäin ainakaa.. mun mopoo ajovat tos syksyllä 59km/h tutkaa ni sai vaa 20e sakon, ja vielä oli toi paikallinen M*lkku poliisi. ;D

    E: ja sit se poliisi sano kertoi et kilvet lähtee 60km/h, piikkivero+kortti pois 65km/h
     
  4. Jauho

    Jauho Rmk 155" ja CFI800RR 128"

    ainaki poliisi tuumasi että 54km/h :)
     
  5. Henri

    Henri Well-Known Member

    itse muistelen että olen kuullu että verot tulee ku mopeti menee yli 60 mutta tiiä sitte ???
     
  6. janzka

    janzka -24 Ski-Doo Freeride 146" TurboR, SW 162"

    Juu, Minäki oon kuullu saman.
     
  7. ahmed-apina

    ahmed-apina Lahna tripla.

    niin no yleensähän ne tulee jos menee yli 65 km/h mutta siis sehän ei oo mikään lain silmissä virallinen lukema vaan 45 sanoo laki...
     
  8. kop-O-nen

    kop-O-nen 2004 440 Pro-XR 700Mod / 2021 Xterrain 900 Turbo

    Tuli taas vimma rassailla joten pistinpä moottorin kasaan..

    Maanantaina tulee vanteet maalaamosta joten sitten enää kumit niille, ja voi kasata ton luuskan.

    [​IMG]
     
  9. jussi-^^

    jussi-^^ Well-Known Member

    bolt-on ;D

    ja Kop-o-nen mä tuun koeajaa ton sit :D
     
  10. `OpA`

    `OpA` Well-Known Member

    Vaikka ei tuota lujempaa kulekaa nii kyllä ne jostaki ettiii sakon aiheen. Mulle tuli sakot e-hyväksymättömistä vilkuista ja ku ei oo peiliä.
     
  11. jussi-^^

    jussi-^^ Well-Known Member

    kyllähä ne 20e sakon lykkäs kouraan, mut ei sen kummempaa ;)
     
  12. `OpA`

    `OpA` Well-Known Member

    niin teki ;D
     
  13. Hovelinksi

    Hovelinksi Lynx Re

    Niin..tuolla topikin alkupäässä oli puhetta mopoautoista.Itellä ligier ambra eikä ole kuristettu putkesta tai pakosarjasta. Kierrokset on rajoitettu 2250rpm (luultavasti syöttö pienellä ja sähköinen rajoitin)+variaattoriin pitäs tehä muutoksia jos meinaa saada kulkemaan.Tällä hetkellä tuossa koneessa on (rekisteriotteen mukaan) 6hp mutta rajoittamottamana 16hp. Ja mullahan on tuossa lompardierin 500cc kakspyttynen diesel jota käytetään trukeissa. ajettu 36000km eikä konetta ole aukastu.Pyöränlaakereita ja mittarinvaijereita tahtoopi mennä.Myös eristeitä kanttii laittaa jos ei halua tulla kuuroksi/haluaa tareta talvella tuossa vekottimessa.Tuossa minun mallissa ei ole "ulkoista laturia" vaan tuollanen magneeton tyylinen ...latausteho vain 260W.Tosin jakopäässä on valmis paikka laturin hihnapyörälle joten ei olis kuin tehdä kiinnitys korvakot laturille.
     
  14. Jauho

    Jauho Rmk 155" ja CFI800RR 128"

    itekki haaveillu tommosesta mopoautosta, mutta niillä on vähän turhan kova hinta meikäläisen pörssille
     
  15. Hovelinksi

    Hovelinksi Lynx Re

    Niin no kiinnittää se ainaki huomiota jos ei muuta..ja ääntää pahasti!
     
  16. Jälli-Eeti

    Jälli-Eeti Lynx Re 600 Etec -12

    eikö niissä ole tiisselikoneet? minkähänlaista viripotentiaalia niissä nuhapumpuissa on? ;D
    pumppua ruuvata ja solmua pakoputkeen. :D komea

    edit. siihänän se jo luki. :D
     
  17. Hovelinksi

    Hovelinksi Lynx Re

    Ja viripotentiaalia löytyy sen verran että saksasta voi tilata turbopaketin :p = ) Tai sitten vaan nakkaa kelkan koneen!

    ps:joka kaarteessa sen jälkeen katon kautta ympäri.eli alustaa pitäs madaltaa ja hemmetin jäykät jouset.
     
  18. Jauho

    Jauho Rmk 155" ja CFI800RR 128"

    kuvaa projektista. ei vaan millään taho keretä tekemään tuota :-\
    [​IMG]
     
  19. Vilho

    Vilho freeride

    Nyt oli yamaha/mbk aerox/nitroo gianellin tehoputki halvalla ;)
    Näin ohi mennen meinasin mainita, jos on tarvetta jollakin.
     
  20. Jauho

    Jauho Rmk 155" ja CFI800RR 128"

    semmonen putki sopii myös: ovettoon, neokseen, bws:ään, boosteriin, jog r:ään ja machiin. kuhan ne on vain vaakasylinterillä.
    :)
     

Suosittele tätä sivua