ongelmia 2001vm 600 xc sp:n joutokäynnissä

Keskustelun 'Polaris' on aloittanut käyttäjä jirppula, 13/1/08.

  1. jirppula

    jirppula Well-Known Member

    hei eli kysisen kelkan kans alkaa palaa päreet ja nyt tarvis joltaki neuvoa missä vikaa eli ku nykäsee käyntiin käy hyvin tyhjäkäyntiä mut ku käy ajaan ni jää aina huutaan 4000rpm kohalle eikä se laske muutaku sammuttamalla kelkka ja käynistämällä uudelleen.. se ei kuitenkaan itestään nouse.. oon koittanu puhistaa kaasarit ja aukassu pensapumpun ja kattonu letkut mut mistään ei taho löytyy vikaa onko muil ollu vastaavan laisia ongelmia?
     
  2. Rtw1

    Rtw1 Ei kelkkiä...

    Taitaa olla enemmänkin ominaisuus kuin vika, täältäkin löytyy aikapaljon juttua siitä. Kun käyttää ryyppyä päällä niin kierrokset laskee.
     
  3. Ebo

    Ebo 600 edge- X

    Itellä sama homma, mutta laskee kyllä kun aikansa antaa turista.. ja jos ei muuta, niin imulla ainakin laskee.. Ei tarvi huolestua jos tehot tallella ja muuten pelaa moitteettomasti..
     
  4. jirppula

    jirppula Well-Known Member

    joo viime talvena se teki sitä sillon tällöin ja sit ku nytkäytti kaasul kelkan pari metriä eteen päin ni tippu mut tänä talvena ei laske vaik jättää turiseen.. pitää koittaa tota ryyppy konstia.. tosi se ei auta semmoses tilantees jos veät vaik jäällä pitkän matkaa täysil ja sit löysäät kaasun et kelkka huilaa ni kiekat jää 4000rpm huutaan... voisko läpissä olla vikaa...
     
  5. Oltsii

    Oltsii Ski-doo summit 800

    Eihän sulla oo jääny kaasuvaijern säätöi liian tiukalle, kannattaa tarkistaa. Mulla vaikutti jonkin verran kun löysäsin vaijeria.
     
  6. jirppula

    jirppula Well-Known Member

    ei kyl mä oon kattonu ne ja ryypyn oon kans säätäny et se ei kanna.. toi ryypyn päällä käyttö tosiaan auttaa heti ja kiekat tippuu 1300rpm.. ihime vika miks se ei tipu sinne ilman ryyppyä tai sammutusta.. ehä toi voi olla ominaisuus ku se ei sitä kuitenkaan uutena ole sitä tehny joku vikahan siinä pitää olla vai?
     
  7. aboli

    aboli Well-Known Member

    Mulla jäi kans uudesta asti -05 600Xc:sä huutamaan, välillä pitempään välillä lyhyemmän ajan, mutta en muista jäikö ihan noin kovalle..
    Mites tuo tyjäkäynti, tuntuu aika pieneltä tuo 1300rpm?

    Tuolla samaa hommaa:
    http://kelkkalehti.com/keskustelu/index.php?topic=12336.0
    http://kelkkalehti.com/keskustelu/index.php?topic=12633.0
    http://kelkkalehti.com/keskustelu/index.php?topic=4229.0
     
  8. jjone

    jjone Well-Known Member

    mulla oli kans prox2 että jäi huutamaan 4000 rpm sit laski jonku 10-15sek pääst
     
  9. andy

    andy Polaris IQR 440/600

    mulla samaa vaivaa, paikallisen korjaamon seppo ehdotti ratkaisuksi ilmaruuvin kääntämistä nykyisestä 1 kierroksesta 0.75 auki. (jos en jo totaalisesti kerenny unohtaa mitä se sano:))
    en oo vielä kerennyt testaa. kuulemma vaiva on pahimmilaan juuri 03 mallin tuntumissa.
     
  10. snowpro

    snowpro polaris IQ600rr-09 144" mod

    prox600 teki kans tota samaa ja vielä pahemmin jos oli avaimet 95 asennossa muistaakseni näin ryypyllä laski sit.
     
  11. andy

    andy Polaris IQR 440/600

    prox600 kone mulla tossa, tais tulla muuten tota ekaa tankillista ajettua avain 95 asennossa, seuraavalla tankil ruvetaan ajemaan sit premillä jos sit helpottas. :)
     

Suosittele tätä sivua