Gore-Tex vs. muut kalvot

Keskustelun 'Varusteet' on aloittanut käyttäjä Poikanen, 14/1/08.

  1. Poikanen

    Poikanen BoonDocker DS4100 850 E-TEC -18

    Mulla oli aikanaan kelkkaillessa tuo märkäperse ongelma, mutta siittä pääsin eroon kunnollisilla reiman gore-tex housuilla. Sen jälkeen en ole ostanu mitään lähellekään vettä tai lunta menevää isompaa rättiä ilman gorea ;D Nykyset ajovermeet on reimaa ja scottia.

    Tuolle gorellehan on ilmestynyt kilpailijoita vaikka minkänimisistä vastaavista kalvoista. En ole juurikaan nuita ikinä katellu, mutta nyt himottais tuommoset toben housut ja niissähän on toben vastaava kalvo. Tekeekös nuilla muillla kalvoilla, kuten tuo toben vastaava, yhtään mitään vai onko aito ja alkuperäinen Gore-Tex aina ylitse muiden? Kokemuksia ja näkemyksiä kaipailen ???
     
  2. edge 340

    edge 340 Well-Known Member

    eikös ne kaikki oo samoja kalvoja eri nimellä
    valmistus laatu sitte voi heitellä eri merkkien kesken(saumat ei pidä taitaa olla suurin ongelma)
     
  3. kole

    kole Mxz x-rs 850

    Mp-asu on ainakin pitäny veden ulkopuolella (tosin takuu rempan jälkeen), onko se nyt aqua-control.
     
  4. XTRacing

    XTRacing Vmax 500 -98

    Ainakin metsästyskamppeissa gore-tex on ainut kalvo,joka oikeasti toimii niin kuin pitääkin eli hengittää ja pitää vettä.
     
  5. Hansanen

    Hansanen Well-Known Member

    Jos jossain topiikissa on ollu vastaava keskustelu, mut laitanpa uudestaan  ;D
    Eli kalvoissa on eroja ja valitettavasti ei oo vielä löytyny gorea parempaa..
    Noista Mp-asun puvuista..
    Prätkä puolelta kokemusta sen verran, että täytyy valitettavasti todeta ne ihan paskoiksi. Vesisateella ku ajo vähän aikaa, oli nivuset märkänä  :mad: Ja se kosteus tuli ulkopuolelta  ;) Aiheesta voi lukea aika moottoripyora.org:in sivuilta paljon.
    Valmistusmenetelmät on heillä kelkka puolen puvuille varmaan samat, joten en usko niiden olevan yhtään parempia  :-X Ainut mikä on, harvemmin sataa vettä kun ajelee kelkalla, mut tuleehan sitä lunta perseen ja penkin väliin.
    Mut näin nyt  :D
     
  6. djcarrot

    djcarrot Kelkaton..

    Kyllä ne muutkin varmaan pellaa, mutta goreen olen itse luottanut. Ei ole tullut vesi läpi kelkkakamppeista, eikä muistakaan gore-vaatteista. Yhet halavat mckinleyn vedenpitävät housut on ja ihime kyllä ei pisaraakaan oo päästänyt läpi vettä..
     
  7. Rotax

    Rotax -04 AC F6

    Mulla on tuommoset Toben Techpant housut ja hyvin on pysyny kosteus ulkopuolella ku istunu märälle penkille yms.
     
  8. T-Cat

    T-Cat Well-Known Member

    Näin minäkin olen ymmärtänyt. Moni muukin pitää vettä mutta ei kuulemma hengitä, tiiä sitten kun on tullut tuota org. kalvollista käytettyä metsällä ja myös kelkkaillessa, toki eri puvut :)
     
  9. RemiX

    RemiX 800 rfTek DOO

    itelle hommasin uuden jahtijakin puvun ja se piettää veden niinku sadehousut.. oltiin syksyllä hirvimettillä kaverin kans ja piti ylittää joki, teipattiin lahkeet vain niin ettei sieltä mene vesi ja käveltiin munia myöten yli se.. eikä ollu mikään paikka märkänä ::) paitsi päälypuolelta ;D
    ja sinisalon puku piettää kans suht hyvin kuivana. :)
     
  10. Eki

    Eki Active Member

    Suurin ero noissa kalvoissa on hengittävyys sekä se, että onko vedenpitävä kalvo ommeltu "tikkiin" vai onko itse takki mallia "kuori". Uskaltaisin heittää kokemuksen kautta, että kelkkakäytössä ehdottomasti paras takki on kuoritakki, jonka alle laitetaan sopivasti hengittävää lämmikettä. Kun vedenpitävä kalvo on heti pintakankaan takana, takki ei varsinaisesti kastu, koska vesi ei pääse pintaneulosta syvemmälle. Ja ennen kaikkea sitä hengittävää pintaa on n. 2 x enemmän kuin normaalissa, tikkivuoriversiossa. Eli reilusti ajettaessa kosteus siirtyy ulos aivan eri tavalla kuin vuorillisisessa takissa.

    Valitettavasti kuoritakki on huomattavasti työläämpi / kalliimpi valmistaa kuin tikkivuorillinen versio. Liekkö enään edes saa Goren kalvolla varustettuja kuoritakkeja kelkkakäyttöön ? Kun Reima (Yoko) myi tuotemerkkinsä Scottille, näyttävät kaikki em merkin kamppeet suunnitellun enemmän baarissa istumiseen kuin kelkkailuun. Samoin nuo Toben ja muiden valmisteet hieman samaan kategoriaan...mitä helkuttia sillä hupulla tekee kelkkailessa ? Ja housut normaalit farkun malliset...mahtava ajella selkä paljaana. Mutta näyttää hienolta baarissa...
     
  11. Foxxman

    Foxxman Well-Known Member

    Mulla jahti pro piti vettä siihen asti, kunnes "kalvo" kuoriutui pois kuin makkaran kuori. Siihen meni puoli vuotta ilman yhtään pesua koneessa!

    Onko kellään kokemusta WINROY vaatteista?
     
  12. V . S

    V . S Well-Known Member

    onkos porukoilla kokemusta tingata takuuseen uusia varusteita, kun esim 2007 vuonna ostetut reiman racing gore-tex housut (ovh.499e) ei pidä perseen kohalta vettä enään... hieman ku on lunta penkin päällä niin kastuu läpi.
    pitäs kyllä tämän hintaluokan vehkeet jo pitää veden vähän kauemmin... :mad:
     
  13. Jukkis

    Jukkis Sidewinder L-TX 137, SRX 137

    Pistähän reklamaatio, pitäs kestää hiukan paremmin.
    Joku vuosi sitten MP asun housut rupesi vuotamaan vajaan 2 vuoden käytöllä, laitoin korjuulle ja tuli uudet tilalle. :)
     

Suosittele tätä sivua