Telapyörät

Keskustelun 'Korjaamo' on aloittanut käyttäjä Pomppa, 21/11/06.

  1. Pomppa

    Pomppa Well-Known Member

    Kun Lynxissä on noita telarullia tuossa etupukin kohdalla niin kestääkö niitä ottaa pois?
    onko mitään haittapuolia?
    onko hyviä puolia?
    ainaki kisahommissa niitä ei isomman luokan peleissä ole.
     
  2. Jannne

    Jannne Rust - eze vintage sled #winterrules #summersucks

    Mun ymmäryksen mukaan ne säästää liukuja. Ja edell. luulen että ne on poistettu painon säästö syistä. Tod.näk. olen ymmärtänyt väärin :-\ ;D
     
  3. Pomppa

    Pomppa Well-Known Member

    onkos muuten noihin 05 revoihin mahdollista laittaa semmosta tuplavalomaskia mikä on uudemmissa?
     
  4. M.H.

    M.H. 800 indyR

    Ei ole. Tiai tietsysti jos teet vaikka lasikuidusta, nii sitte. :)
     
  5. Pomppa

    Pomppa Well-Known Member

    osaisko kukaan muu sanoa noista telarullista mitään?
    hienompi ainaki ilman olis.
    sitten seuraavaksi tarkotuksena laittaa semmone pitkä veltto roiskeläppä joka tulee vaa suorana takana :D
     
  6. peki

    peki Well-Known Member

    Etummaiset telapyörät telastossa liukurunkojen ulkopuolella estävät telan reunaa taittumasta ylöspäin kun se kohtaa telluksen... Eli en lähtis ottaan pois niitä ainakaan alku talvesta kun nuo kivet ja kannot on vielä näkösällä.
    säästää liukuja ja telaa.
     
  7. Keeloppi

    Keeloppi Well-Known Member

    Hienompi voi olla mutta kyllä ne estää liukujen kulumista niin paljon että kannattaa jättää paikoilleen.
     
  8. Jannne

    Jannne Rust - eze vintage sled #winterrules #summersucks

    En mää sitte ihan pihalla ollukaan
     
  9. lynss

    lynss Well-Known Member

    Paremmin rullaa mitä enemmän siellä on..Nii se paino ja parempi tuntuma rataan ku niitä poistaa..vakio on paras.
     
  10. Halkku

    Halkku Guest

    mikä on tuon minun kelkan eli lynx enduro 600 -01:n kääntöpyörien halkasija?? muuten mittaisin muttako kelkka on 100 kilometrin päässä ja ajattelin tilata billetti pyörät muttako en tiiä halkasijaa..
     
  11. Kordari

    Kordari Well-Known Member

    700:ssa oli 165mm, et eiköhän ne oo kusiaisessa samat. Kato räjäytyskuvista.
     
  12. MiGi

    MiGi Member

    Nostetaans hieman aihetta.

    Onnistuuko telapyörän vaihto kotikonstein? Mitä työkaluja tarvitsee? Oikeastaan olen laakeria vaihtamassa...

    Kyseessä on siis telaston "yläpyörä". Lähteekö ns. lyömällä pois vai tarvitseeko jonkunlaisen prässin?

    Takaisin laittaessa tarviiko laittaa locktiteä tai jotain vastaavaa tuohon laakeripesään ja itse pyörän/akselin väliin?

    Kiitoksia vastauksista etukäteen! 8)
     
  13. Hippo

    Hippo Well-Known Member

    Mikä kelkka ja vuosimalli?
    Alustan takapään joudut ottaan irti että mahtuu se ratas pois,jos lynxi rcg alustalla niin ei tarvi sitäkään.
    Lyömällä lähtee, ei tarvi prässiä.
    Enkä minä ainakaan oo käyttäny lukkoliimaa koskaan.
     
  14. MiGi

    MiGi Member

    No perketti. Unohtu laittaa. Kelkka on AC wildcat 700 -91.
    Telaston otan varmaan kokonaa pois niin on helpompi työskennellä...
     
  15. JariG_

    JariG_ Well-Known Member

    Siellä on lukkorengas pitämässä laakeria pyörässä kiinni, ei tarvi liimoja..

    Vanha laakeri lähtee pyörästä naputtelemalla pois, sisäkooliin joutuu lyömään mut samapa tuo kun uuet laakerit laitat :)
     
  16. MiGi

    MiGi Member

    Sain vaihdettua laakerin eilen. Laakeri oli tosiaan sokalla kiinni pyörässä.
    Vanha laakeri oli aika tiukasti kiinni siin akselis, joten otin rälläkällä mokoman huit hittoon. Eikä oikein päässyt järkevästi lyömään sitä pois.

    Uusi meni paikoilleen putkenpätkä ja vasara yhdistelmällä.

    Kiitoksia neuvoista!
     
  17. Lynxyttäjä

    Lynxyttäjä Well-Known Member

    Onko kellään kokemusta telapyörien ulkokehän korjaamisesta vulkanointiteipillä? Pyörä
    on muuten ihan kunnossa mutta ulkokehä on päässyt "happanemaan" ruostuneen
    laakerin takia. Kestääkö vulkanointiteippi siinä kehällä mattoa vasten? Ainakin Lynxissä
    on pyörä muovia ja ulkokehä kumia, joten luulisi vulkanointiteipin ajavan saman asian,
    kun tekee työn huolellisesti.
     
  18. Hippo

    Hippo Well-Known Member

    Ei todellakaan kestä millään teipeillä, uutta vaan kehiin, ei ne tarvikkeena paljoa maksa.
     
  19. Lynxyttäjä

    Lynxyttäjä Well-Known Member

    Ootko kokeillut?
     
  20. Hippo

    Hippo Well-Known Member

    Tuskin sitä tarvii sen kummemmin kokeilla, kulutuskestävyys teipillä ja kumilla kuiten hiukan eri luokkaa.
    Sen verran oon kokeillu että jeesusteippi siinä ainakaan ei kestäny ;D
     

Suosittele tätä sivua