Kelkkojen kilometrit??

Keskustelun 'Jutustelua' on aloittanut käyttäjä v-power, 6/3/08.

  1. tommi

    tommi Lynx x-trim re 800 -17

    Täällä meilläpäin tuntuu olevan enemmän sääntö kuin poikkeus, että ei oo mittarin vaijeri paikoillaan tai kulmavaihde on "rikki". Koitappa siinä sitten selvittää kelkan oston jälkeen, että onko esim. männät ajettu 3000 vai 15000 km ??? ...
     
  2. chip

    chip Lynx

    Moni täällä kertoo noita ikiä/kilometri määriä mutta onko sitten kaikilla ollut uudesta asti vai mistä tietää varmaksi?
    Itsekkin ostin tuon oman 6v vanhana ja oli 6500km mittarissa. Nyt ollut minulla vuoden ja 1kk niin mittarissa 10500. Enkä mielestäni ole edes paljoa kerennyt ajaa varsinkaa kun ollut tämä ja edellinen talvi melko lyhyviä ???

    Siihen 10000km tietämille tosiaan taitaa kilometrien kertyminen loppua oli sitten -91 tai -01. Vaikeampihan tuollainen yli 10000km ajettu on saada kaupaksi, paremmin menisi kun vähä ruuvaisi mutta jospa mahdollinen ostaja joskus osaa katsoa enemmin kuntoa kuin kilometrejä :)
     
  3. Hansanen

    Hansanen Well-Known Member

    Mulla se on ainakin faktaa, itte kävin liikkeestä hakemassa kelkan uutena ;)
     
  4. msl-83

    msl-83 Lynx enduro

    Veljen ski- doossa mittarissa 15600km. Siinä vaiheessa kilahti männät ja vielä öljyn vähyyttä :) Omassa 9600km. Kunto se loppupeleissä ratkaisee, eikä se kilometrimäärä..
     
  5. pa2001

    pa2001 AC F5 -03 / Lynx racing 440

    AC -03 F5 ja mittarissa hivenen päälle 2000 kilometriä! ::)
     
  6. viperi

    viperi 2 x AC SnoPro 600 2013

    no kyllähän paljon kertoo jo kelkan ulkokuorikin et pitääkö mittari kutinsa , jos esim kelkka on jotain 95 vuosmallia ja mittarissa 5000 ja esim penkki riekaleina niin herää kyl mulla ainaskin kysymys et mitäs ton penkin päällä on harrastettu muuta kuin kelkkailua ;) , käytettyä kun oon ollu ostamassa niin puristuksen mittaan olipa sitten liikkeestä tahi yksityiseltä

    asiaa sivuten niin sattupa tässä huonokin ostos joka kyl käänty sitten onneliseen päin meijän kannalta eli oltiin ostamassa 05 Lynx enduroo ja kaupatkin tehtiin mut kun pulkka tuotiin kotio ja testattiin et kaikki pelaa ja pelaskii mut kun kelkka ajettiin talliin betonin päälle paljastukin karu totuus kun rullamitta otettiin käyttöön (välihuomautuksena et kelkka oli ostohetkellä ulkona hangessa) .. runko kiersi 1.8 cm pituusakselinsa myöten eli takapuskurien laidoista mitattuna toi ero .. ei muuta kuin muovit vidduun ja sitten se riemu vasta repeskii kun oli hiukan ruttua siel tääl .. niin hyvin oli entinen omistaja naamioinu ton ettei kyl ulkosesti ois huomannu mut kun kaikki muovit oli poissa niin ähäskutti käry kävi .. kelkalla oli ajettu 4000 ja täynnä yllätyksiä .. tämä kyseinen kelkka oli liikkeestä jossa ei kans tiedetty tota mälliä mut ny tietävät ja taitaa kohta vaihokkina tuonu kaverikin tietää .. ei sinänsä tulipahan sit tommonen 06 RC tilalle .. pojot kyseiselle liikkeelle jota ny en tässä rupee mainostamaan , asiallista toimintaa  :)

    eli pointtihan oli tässä jutussa se et vähillekkin kilsoille voi kelkka olla täys susi , eli olkaa tarkkoina ja puristusmittari ja nykyään mullakin rullamitta mukaan kun kelkkoja ostatte käytettynä  ;) ;D
     
  7. mxz440x

    mxz440x Well-Known Member

    Kelkan mittari näyttää 5300km. syksyllä meni mittarinvaijeri, joten oikeasti ajettu noin 5500km. Olen kolmas omistaja ja en epäile kilometrejä.
     
  8. Sonekin

    Sonekin Well-Known Member

    Mitäs tuntimittari näyttää?
     
  9. Eemeli

    Eemeli AC M9ss 162", SnoPro1T, F5/8mod WC, Sabercat

    tainnu olla jonkin aikaa se catin perinteinen anturi tyyppivika kun on noin vähäse ajettu. ;D

    Mulla tais olla nyt tuos äMmässä n.3500km ja 160h.
     
  10. Täällä taas...

    Täällä taas... kelkaton, eikä tuu enään.

    Jahas, ketäs meinasit tuolla ruuvamisella kusettaa :eek:, et ketään muuta kuin itseäsi ;). Ai että yli 10tkm ajettu kelkka on vaikea myydä, pöh sanon minä.
     
  11. cooper

    cooper zr 580 efi

    määpä tiiän mitä minun kelkka on syöny, vaikka sillä on ajettu apout 5 kertaa enemmän ku niilä teijän "5000"km ajetuilta risoilla :p
     
  12. v-power

    v-power Guest

    Mitään ei ole vaikea myydä, jos hinta on ostajalle sopiva.
    Tuolla jossain aikaisemmissa viesteissä puhuttiin, että kyllä kelkasta aina  näkee, paljonko sillä on ajettu.
    No, itse en tuota väittämää allekirjoita.
    Kelkan käyttäjällä on suuri merkitys(päivänselvää) kelkan ulkonäön ja tekniikan hyvänä pysymiseen.Jos kelkalla "ryvetään" missä tahansa pusikoissa ja mullassa/sorassa, upotetaan muutaman kerran järveen, näkyy se kelkasta vaikka se olis vain kuukaudenkin ikäinen.
    Jos pysyt reiteillä, säilytät kelkkaa lämpimässä ja kuivassa, huollat ja VAIHDAT KULUVIA(vaihdatat/huollatat liikkeessä)  osia säännöllisesti ja HALUAT PITÄÄ KELKKASI UUDENNÄKÖISENÄ, ei  ne kilometrit näy edes asiantuntijan silmiin päällepäin(tai puhtaaseen konehuoneeseen katsomalla), muuta kuin siinä mittarilukemassa.

    Tämä tuli hyvin selväksi ainakin oman  entisen kelkan osalta. Liikkeen myyjä ,joka arvioi kelkkaani ei voinut uskoa, että sillä  oli ajettu se 12tkm ja risat.
     
            Terv. viestiketjun aloittaja



    MUTTAMUTTA.. jokainen tekee tietenkin  kelkallaan mitä haluaa, "kelkka tykkää, kun sillä ajetaan!!"
     
  13. Sonekin

    Sonekin Well-Known Member

    Omassa on noin 6500km ja 180h. Jos nyt oikein muistan...
     
  14. chip

    chip Lynx

    En kyllä ollu ruuvaamassa, vain esimerkkinä sanoin :)
    Kyllähän sen yli 10tkm ajetunkii saa kaupaksi, ja voi ollakkin että ei sen vaikeampaa, itselle vaan vähä sellainen kuva jäänyt..
     
  15. T-Cat

    T-Cat Well-Known Member

    Tänään pyörähti 6800 mailia wanhuksen ( -97) mittariin.
     
  16. Fred Scuttle

    Fred Scuttle Lynxejä ja Ski-Doo

    Yhdessä ostamassani 5900:ssa oli 39000km matkamittarissa, eikä se(mittari) toiminut.
     
  17. TeroK

    TeroK Snouros

    Isän 5900:ssa vm. -94 on mittarissa n.4000km
    Enduro 6v 10400km
     
  18. Eemeli

    Eemeli AC M9ss 162", SnoPro1T, F5/8mod WC, Sabercat

    Toi tunti mittari vissin pyörii aina kun pailakka käynnissä?

    Oli mulla sittenki 170h jo mittaris...
    Oliskohan noi mun korkeet käyttötunnit siitä kun ollut uutena sillo jollaki poromiehellä jolla on saattanu tulla tyhjä käyttöä enemmältiki.
    Toinen vaihtoehto on tietenki et mittari on ollu rikki ja oikeet kilometrit on paljo korkeemmat. :-X
     
  19. eiem

    eiem Well-Known Member

    Omassa juuri pyörähti 16tkm mittariin, eikä ole vielä koneetta kertaakan aukaistu 8)-00 mallin kelkka, eli voi jopa olla ettei mittaria ole ruuvattu.
     
  20. Reverend_

    Reverend_ Nytro #PPS, X-Rs 850 137", Rene 900R

    -92 pollessa nyt 19tkm millä käydään pilkillä.
    MXZ:ssa 6500. Sillä on käyttöönotto vasta -04 ja ite oon ajanut viime talvena 2000 km ja tänä talvena sen vajaa 500.
     

Suosittele tätä sivua