Kelkkailijoiden kamerakeskustelut!

Keskustelun 'Varusteet' on aloittanut käyttäjä M.H., 10/7/06.

  1. H-pux

    H-pux SBA 650

  2. TomB!

    TomB! Kamera & Rev440 räppikelekka

    Re: MIKÄ KAMERA???

    Kiitos näistä :)
     
  3. VeeÄl

    VeeÄl Well-Known Member

    Re: MIKÄ KAMERA???

    canon ixus 800 is. siihen oon ollu tyytyväinen, vielä kun oppis siitä kaiken ottaan irti
     
  4. wolle

    wolle Speedot '15

    Re: MIKÄ KAMERA???

    Onko jollakin rovaniemellä Canonin 450D mallin järkkäriä ja antais minun sitä vielä hieman hypistellä!? Olis kiirus päästä kokeileen :)
     
  5. J u k k a

    J u k k a Summit 850 X

    Re: MIKÄ KAMERA???

    Mikäs niissä niin huonoa on??
     
  6. Tuok

    Tuok RMK Nortikki

    Re: MIKÄ KAMERA???

    Kokeileppa liikkeistä... Kyllähän ne sielläkin päästää tutkimaan ja hypisteleen. Toki jos tahtoo ottaa testikuvaa yms, niin voi olla toinen juttu.
     
  7. wolle

    wolle Speedot '15

    Re: MIKÄ KAMERA???

    Näinhän se on...oli tuossa vaan epäselvää ehdinkö ikinä liikkeeseen asti ja kamera menee tilaukseen kohta. Noh, sekin asia selvis sillä ku otin viikon lisää lomaa! Huomenna kamerakauppaan ;)

    Ainoa mitä tuossa rungossa jahkailen on se koko, tai oikeestaan sen koon puuttuminen. Onkohan liian pieni isoihin kouriin ??? D80 istuu makiasti...
    Löyty ihan mukava tuplakitti tarjous tuosta 450D:stä ja kun optiikka testejä selailin, niin eipä noissa ole hintasekseen mitään moitittavaa paitsi "muovinen" rakenne. Kyseessä siis perus 18-55 IS ja 55-250 IS.

    Oliko sulla muuten se 18-200VR siinä D200:ssa kiinni, mitä olet tykänny? Taisit olla vaihtamassa sitä jos oikeen muistan...
     
  8. T-Cat

    T-Cat Well-Known Member

    Re: MIKÄ KAMERA???

    En tiedä läheskään kaikista malleista mutta itse olen noin vuoden käyttänyt DSC-H7 mallia, kohtuu tyytyväinen olen ollut. Eihän tuo ihan sitä pokkari kokoa ole mutta ei lähellekään järkkäri, ei kokonsa eikä ominaisuuksiensa suhteen. Aiemmin oli 72? Sonyn 3,2 Mp pokkari ja siinä totuin tuohon peukalolla käytettävään zoomiin, se ratkaisi valinnan Sony vs. Panasonic vuosi sitten tuossa n. 500 € hintaluokassa.
     
  9. Tuok

    Tuok RMK Nortikki

    Re: MIKÄ KAMERA???

    Jos en väärin muista, niin ei tuo ainakaan paljoa isompi ole Canonin 400D:tä, joka ei ainakaan omaan tassuun ollut hyvä ilman akkukahvaa. Vaikken mikään kauhean iso käpäläinen otus olekaan, silti akkukahva oli ehdoton jotta kunnon otteen sai ko. kapistuksesta.

    Oon tykänny kyl. Hemmetin hyvä lasi kelkkaillessa ja muutoinkin, kun ei tarvi joka tilanteeseen vaihdella lasia. Vakaaja toimii moitteetta ja monta kuvaa pelastanutkin. Ainoa miinus tuossa on ehkä huono valovoima. Ja enpä ole ainakaan toistaiseksi vaihtamassa. ;)
     
  10. Praaaaap

    Praaaaap SKS 146

    Re: MIKÄ KAMERA???

    Mulla ois täälä rovaniemellä 450d mukana, sitä saa hypistellä jos tahtoopi 8)
     
  11. wolle

    wolle Speedot '15

    Re: MIKÄ KAMERA???

    No perkule, ollaampa huomena koodeissa!

    0408113567, Janne
     
  12. wolle

    wolle Speedot '15

    Re: MIKÄ KAMERA???

    Son tiettävästi hivenen pienempi kuin 400D.

    No tuota mie olen itekki pitäny hyvänä, mutta nuo testit puhuu kyllä ihan toista..ei hauku suoraan, mutta ei kyllä imartelekaan :-X Silti jos tuo rahalan tarjous olisi toistunut (D80+18-200VR 999€), niin ostanut olisin. Juurikin tuon helppouden takia!

    edit.

    Esim. tuolla Canonin tuplakitillä saa parempaa piirtoa, mutta se lasin kanssa läträäminen tympii jo ajatuksenakin...vaikeita juttuja.
     
  13. zmpy

    zmpy Well-Known Member

    Re: MIKÄ KAMERA???

    Mites: Nikon, D80 18-55VR + 55-200VR tuplakit  999,00 €  ja kaupanpäälle tuli vielä SB400 salama...
    Ei tosin ihan yhtä helppo ku 18-200.

    Tai sit tuo sama setti, joka mulla on: Nikon, D80+ 18-135 mm objektiivi 899,00 € ja tässäki salama.
    18-135:stä VR puuttuu, mutta kyllä ton kans on toimeen tullu.

    Vertailtiin yhen kaverin kans 18-135 ja 18-200 nikonin putkien eroa, niin aika pieni oli tuo 135-200 ero käytännössä.
    Siihen asti olin kaavaillu tuon 135 lasin vaihtoa juuri tuohon 18-200 VR putkeen. Tuli sitten hankittua halpis 70-300 ja 2x telekonvertteri... tyytyväinen ainaki vielä olen ollu :)

    Ai nii... noi hinnat bongattu http://www.netanttila.com

    Tota minun kameraa saat kans kokeilla, jos et sitä testannukki lauttareissulla :)

    Heittona vielä, että ootko kattonu Nikonin D40x mallia... vastannee aika lähelle noita Canonin 400D/450D.
     
  14. wolle

    wolle Speedot '15

    Re: MIKÄ KAMERA???

    Kamerarintamalla tapahtuu todenteolla...eilen ja toissapäivänä Canon ja Nikon julkaisi nipun uutuuksia, eli päivitetyt versiot D80 ja 40D rungoista! Samalla Canon vastasi Nikkorin 18-200VR "allround" putken saamaan suosioon, uutus on EF-S 18-200 IS, eli täysin Nikonin putkea vastaava. Näin siis paperilla, mutta laadusta vielä epäselvä käsitys. Tulevat vasta rungon kanssa saataville vko 41. Nikonin uusi runko saatavana jo syyskuussa.

    Nuo uudet rungot ovat siis Nikon D90 ja Canon EOS 50D. Näistä Nikonilla huomattavasti enemmän uudistuksia rungossa! Mukana mm. videokuvaus, joka saattaa kelkkakansaa kiinnostaa...varsinkin kun samalla rungolla ja optiikalla saa todella laadukkaita ruutuja! :-* Videokuva on laadukasta, mutta äänimaailma mono.

    Zmby: Olen kuvannu jonku verran tuolla D80 ja tykkään siitä. Tosin nyt kun uusi malli tuli, niin ei kahta sanaa kumman valitsisin. Uuden rungon hinta about 900-1000€ riippuen tarjouksesta.

    Itelle ehdin jo tilata Canonin EOS 40D ja EF-S 17-85 IS USM, mutta peruutin tilauksen seuraavana päivänä kun illalla tajusin uusien runkojen julkaisun! ;D

    Tuossa linkit uusiin runkoihin:

    CANON: http://www.canon.fi/For_Home/Product_Finder/Cameras/Digital_SLR/EOS_50D/index.asp

    NIKON: http://www.europe-nikon.com/product/fi_FI/products/broad/1617/overview.html
     
  15. Tuok

    Tuok RMK Nortikki

    Re: MIKÄ KAMERA???

    Olisit vain tilaukses pitäny. Eipä noissa nyt mitään niin mullistavaa ole vanhoihin malleihin, että kannattaisi odotella noita. Toki jos tahtoo pari megapikkelssiä lisää 50D:n kanssa, niin ei kait siinä.  ::)

    D90:n vaikuttais oikeastaan ihan kivalta peliltä, kun taitaa olla sama kenno kuin D300:ssa, eli kestää ruuvailla tuota ISO arvoakin hieman ylöspäin. Muuten kyllä en näkis mitään niin paljoa D80:sta parempaa juttua tossa, että kannattais vaihtaa.

    ts. aika turhia päivityksiä molemmilta valmistajilta.
     
  16. wolle

    wolle Speedot '15

    Re: MIKÄ KAMERA???

    Peruin sen tilauksen ihan siitäkin syystä, että tuon 40D rungon hinnan uskotaan putoavan aikalailla lähitulevaisuudessa! Samalla haluan nähdä minne tuo 18-200 IS riittää!

    Muutoksia 40D to 50D:

    - nopeampi AF ja sen hienosäätö, tuosta nopeudesta vasta puhuttu, ei todistettu.
    - kirkkaampi näyttö
    - pikkelsiä lisää = enemmän croppivaraa ;)
    - Digic4 prosessori...senki teho tosin katoaa kun pitää puskea 15megasta


    Muutoksia D80 to D90

    - D300:sta tuttu kenno, eli vanha 10meganen CCD kenno vaihtui 12megaseksi, itsepuhdistuvaksi CMOS kennoksi. Mutta sama nopeus ei ole kuin D300! (14bit vs. 16Bit)
    - D-video toiminto, jolla voi kuvata MJPEG:ä
    - Näyttö isoni ja sen kuva parani + Live view
    - Multi-CAM100-automaattitarkennusjärjestelmä, pitäis olla nopeampi nyt...ei varmuutta tästä.
    - Sarjakuvausnopeus parantunut
    - muokkausvalikot ja toiminnot lisääntyneet (liikaa lueteltavaksi)


    Eli kyllä tuossa Nikonin uutukaisessa on melkoisesti muutoksia, parannuksia ja lisäominaisuuksia, että laittaa harkitsemaan tosissaan! Pesee kyllä 40D mennen tullen minusta...
    Tuosta videokuvauksesta ollaan montaa mieltä (sehän on selvä), mutta minun mielipide on, että jos sitä ei tarvi niin ei käytä sitä!!! Tuskin on paljoa tuonut lisää hintaa tuolle rungolle, joka on muuten reilusti halvempi mitä Canonin uutuus! Tällähetkellä 950-999€ :-*

    Väite turhasta päivityksestä Nikonin osalta huuhaata. Canonin osalta olen samoilla linjoilla.

    ps. Se oli jo ajallisestikin päivityksen aika Nikonilla
     
  17. AJV

    AJV Indy 500 SP EFI -92 & RMK 800 -14

  18. Tuok

    Tuok RMK Nortikki

    Re: MIKÄ KAMERA???

    Eikös se oo selvä homma, kun eivät edes paini samassa sarjassa? ;D
     
  19. wolle

    wolle Speedot '15

    Re: MIKÄ KAMERA???

    Tässä minun kameranhankinnassa ei ole mitään muuta selevää ku se, että meleko epäselevää koko touhu! :D
     
  20. Vesku

    Vesku Renegade

    Re: MIKÄ KAMERA???

    Dodih, piiiiiiitkän palvellut kuningasmallin kannoni, 300 D otti ja laukes viimisen kerran erästä bändiä kuvatessani tuossa jokunen aika sitten. Suljin - finito. Solmussa. Torstaina kotiovelle tipahti uus, Canonin 50 D. Vähäisten kokeilujeni perusteella olen erittäin tyytyväinen, kehitystä jopa tapahtunut sitte 300 D:n ;D
     

Suosittele tätä sivua