crossfiret

Keskustelun 'Arctic Cat' on aloittanut käyttäjä mopedi, 19/1/06.

  1. Bearcat-97

    Bearcat-97 Well-Known Member

    Lisätään pikkasen epämääräisyyksiä tähän:
    Eli mulla oli ostaessa liitin kiinni. Se AC diileri oli sen pistäny kiinni, keltä kelkan ostin. Sitte Roin huolto liike tosiaan suosii jättää auki. Kelkassa taas on tarra, että normi pensalla (jenkki) kiinni. Zmpy sanoki jo nuo manuaalien kannat asiasta. Itellä on kiinni, koska ei pelitä minusta kunnolla, jos on liitin irti. Röpisee vain eikä vedä kunnolla.
     
  2. frosty

    frosty Well-Known Member

    Se on juuri sen korkeahappisen bensan moodi se jossa se röpöttää, koska se säätää rikkaammalle seosta runsaamman hapen takia.
    Suomen bensassa on kyllä hapettajaa, mutta ei niin paljoa(10%) jota varten se valinta mahdollisuus on. Suomessa se määrä on siinä reilussa 2%.
    Näin minä olen asian ymmärtänyt. Itse olen sen siinä laihemmala seoksella pitänyt.

    F-catin kirjassa sanotaan että, laihemman seoksen moodi kun bensassa on enintään 10% etanolia tai 15% MTBE:tä. Noiden arvojen yli vasta tarvitsee sitä rikkaampaa seosta.
     
  3. Antti Harinen

    Antti Harinen Well-Known Member

    Onkai joku kenellä satuu olemaa EGT:t kokeillut paljonko se rikastaa seosta? Onhan tuo liitin systeemi ollut kai ainakin -01-> eteenpäin ja tuskin sen vaikutus on siinä välillä mihinkään muuttunut.

    Etanoli näyttäis esim TB:n bensassa jäävä selvästi alle raja-arvojen, tyypillinen etanolipitoisuus: 0-4,5 til-% , mutta MTBE menee näköjään aika rajoille: enintään -15 til-%. Eiköhän nuo muittekin bensat aika lähellä samoja ole.

    Jenkit muuten väittää että heidän hapetetulla-bensalla voi huolettaa ajaa johdot yhdessä, jää silti kuulemma pakolämmöt selkeesti turvalliselle puolelle. Mikä on sitten tuo heidän bensa... ???
     
  4. xc 500 sp

    xc 500 sp Vanhaa rautaa

    Paljonko Zmpy on ollut kulutus catissa?
     
  5. zmpy

    zmpy Well-Known Member

    Moi

    Umpisen räppäilyssä oli kulutus 28 sataselle ja reitillä 20.9. Bearin XFiressä oli umpisella samoissa ja reitillä 20.8.
    Positiivisesti olen yllättyny tuon kulutuksesta. Ajelu ei ollu mitään sunnuntaiajelua. ::)
     
  6. Bearcat-97

    Bearcat-97 Well-Known Member

    Nyt on pikkasen kokemuksia umpisista:
    Tuo Crossfire on kyllä aivan upea laite, nyt kun siihen alkaa tottuun. Telan pituudestaki piti vähän aikaa tingata, että koikalla käyneet uskoivat että se on vain 345. Käsiteltävyys on kyllä kerrassaan maukas. Asennon vaihtaminen joka suuntaan (oikea-vasen ja etu-taka) vaikuttaa samantien kelkan kulkuun ja ummella sitä on ilo pyörittää. Ummella kelkka menee tosi hyvin, ainoa minkä takia pitää olla skarppina, on terävä kytkentä. Eli, nätisti liikkeelle ja sitte lurtta pohjaan ja kyllä hyppää pintaan!

    Hyvä ettei pitäny vetää kelkkaa kettingilla seinään kiinni, kun koko ajan joku oli sillä ajamassa kun selän käänsi ;D
    Ei todellakaan harmita, että tuli ostettua!
     
  7. Keeloppi

    Keeloppi Well-Known Member

    Näitä ylistäviä kommentteja kun aikansa luki niin tuli sitten paikallisen kauppiaan kanssa alustavasti sovittua kaupat ylivuotisesta crossfire 6:sta :)
     
  8. zmpy

    zmpy Well-Known Member

    Onnittelut valinnasta :)

    Ilmeisesti kyse -06 mallista?
     
  9. Keeloppi

    Keeloppi Well-Known Member

    06:nen tietysti eli sehän on jo periaatteessa ylivuotinen :)
    Näille lumille ei kelkka ole minulle tulossa mutta välirahasta päästiin jo yhteisymmärrykseen ja syksyä ootellaan. Lynksissä ei ollu mitään moitittavaa muuta kuin maton lyhkäsyys ja kun tuota crossfireä pääsiäisenä kokeilin niin olin myytyä miestä. Todella kevyt vietävä umpisessa ja kun vielä sukset vaihtaa niin alkaa oleen aika täydellinen minun käyttöön. Onko muuten tietoa millasia koukku virityksiä tuohon saa?
     
  10. Bearcat-97

    Bearcat-97 Well-Known Member

    Onneksi olkoon hyvästä valinnasta :)

    Tuota koukku juttua vilkaisin itse silloin kun kelkan ostin. Siinä on vesikenno heti siinä perässä, joten siihen ei suuremmin mitään saa kiinni. Mun veikkaus on, että se tulee jotenki tuonne edemmäs pitkillä putkillä tms kiinni - eli on aivan sairrraaan siistin näkönen :p ;D
     
  11. Keeloppi

    Keeloppi Well-Known Member

    Löyty tuosta koukusta kuva Arctic Chat foorumilta. Kallis ja helkkarin ruma viritys.
     
  12. Bearcat-97

    Bearcat-97 Well-Known Member

    Miksi en ole yhtään yllättyny ... ;D ;D ;D
     
  13. oudie

    oudie Polaris AXYS Pro RMK 163"

    Bearcat-97 tuosa ku galleriaas tarkemmin kattelin ni hokasin et olit keinäseltä kelkan laittanu, eikös? Tekikö Markku kui hyvän tarjouksen ku tornioon asti tartti rossfire tulla hakemaan ;D Vai oliko ristituli ainoa laatuaan pohjosessa?
     
  14. zmpy

    zmpy Well-Known Member

  15. Bearcat-97

    Bearcat-97 Well-Known Member

    Kyllä se tais olla enempi tyhmästä päästä kiinni, kun piti sieltä asti hakea. En vain tajunnu tuota seiskaa kysyä täältä Rovaniemen kauppiaalta. Eka kertaa kun uutta ostamassa olin, ei voinu tajuta kysellä kaikkea .... ja kun hallitus oli antanu luvan uuteen, piti se saada äkkiä ennen ku se mielensä muuttaa ;D ;)

    Siinä oli kaikkea muutaki hässäkkää, muttei jaksa alkaa enää muistelemaan niitä. Nyt on kelkka alla ja sillä siisti :)
     
  16. diablo

    diablo AC sno pro 500 -12

    oottekos crossfiren omistajat tehneet minkälaisia muutoksia jousituksen ja voimalinjan osalta???jos itekki ens talveksi hommais kyseisen kamppeen.
     
  17. Bearcat-97

    Bearcat-97 Well-Known Member

    Ei ole toistaiseksi tarvinu tehdä mitään säätöjä ko alueille. Suksien Floateihin pistin lisää painetta, että sain suksille enempi pitoa. Nyt ne on liian pintakovat, mutta näillä mennään ennen ku saa uudet sivakat alle. Ainiin, kyllä mie löysäsin etupukin jousta ja pykälsin keulimisen estoa pykälällä isommalle. Autto jo jonku verta. Ens talavena sitte lisää säätöä ;)
     
  18. Keeloppi

    Keeloppi Well-Known Member

    Jenkkifoorumeita lueskelin ja siellä tuntu olevan ainoa moite liian pieni ääni. Ihme villitys nuo rumble packit ja muut hömpötykset tuolla rapakon takana ;D
     
  19. henz

    henz Ski-Doo X Renegade

    Kova äänihän on mahtavaa ;D Katseet kääntyy ja tehoa tuntuu olevan 2kertainen määrä vähintään.
     
  20. -valopää-

    -valopää- 800x summit `14

    Mitäs meinaa ku tuossa Crossfiren myynti-ilmotuksessa lukee "automatisk växellåda" , tarkoittaako se jotain sähköpakin mallista?

    http://www.blocket.se/vi/8011806.htm?ca=2_s

    (kuudes rivi)
     

Suosittele tätä sivua