Onko järkevää, vastatkaa jolla on tietoo..

Keskustelun 'Arctic Cat' on aloittanut käyttäjä jaranna, 31/10/08.

  1. jaranna

    jaranna Member

    Kyselisin ihan semmosta että millanen kelkka toi F6:nen on? Ja onko kellään kokemuksia?/tietoo? Kertokaa hyviä ja huonoja puolia kelkasta... Ja jos jollain on tehoista ja nopeuksista tietoo niin kertokaa..?? Ja onko järkeä vaihtaa polariksen pro x 700:sta -03:sta tohon Artic Catin F6:seen -04:seen?? Sanokaa joku jolla on kokemuksia Artic Cateista...??
     
  2. frosty

    frosty Well-Known Member

    Tehoa siinä 118hv ja ajettavuus mainio. Vaatii hiukan erillaisen ajotyylin kuin tuo sun entinen ProX. Huonoina puolina vois sanoa lievää suksien nostelua mutkissa ja koneen alatehon puutetta, joka varmasti pistää ensimmäisenä silmään 700:sta siirtyneelle. Oikeilla alustansäädöillä se on mainio laite pattipätkälle.
     
  3. jaranna

    jaranna Member

    ..

    Olen vain kuullut että Artic Catit ei ole luotettavi joten ajattelin ihan kysellä että onko ne vain pahoja puheita :) .. Luulen että tehot riittää mulle kun olen 170cm ja 60kg.. mutta pelottaa vaan että jos se ei kestäkkään..
     
  4. zmpy

    zmpy Well-Known Member

    Re: ..

    Eiköhän tuon saman ole kuullu noin 99% tämän fooruminki käyttäjistä.

    Ite oon kuullu, että jos Polaris hajoaa keväällä, niin osat saat syksyllä... onhan noita puheita ja varmaan perääkin paljon, mutta miltä vuodelta nää "faktat" on peräisin on toinen juttu.

    Kuten Frosty mainitti, väännön vähenemisen tuohon 600een siirtyessä kyllä tulet huomaamaan. Mutta toisaalta sillä on varmasti kevyempi ajaa, kun ei ajaminen ole niin repivää. Haulla varmaan löytyy ton ikäsistä F-sarjalaisista maholliset heikot paikat, joita kannattaa katella ostovaiheessa. (Tai sit jos ostat niin mahollisesti vahvistaa ennen kuin hajoaa.) Tähän aikaan vuodesta aika harvassa paikkaa voi käydä koeajolla, mutta se luultavasti kertoisi sulle eniten tosta kelkasta. :)
     
  5. Sonekin

    Sonekin Well-Known Member

    Juu, ei ne kestä. Viime kaudella kolmen firecatin damaget:

    - 1 X takajousi poikki
    - 1 X takapukki
    - 1 X kallistuksenvakaaja poikki

    yhteensä yli 10 000km ::) :eek:
     
  6. Yarcg

    Yarcg Ei mitään!

    kyllähän se on kuule näin että kaikki kelkat hajoaa.Kyllä tuo f6 on hyvä vehe ja potkuakin löytyy.niinku frosty sano että hyvillä alustansäädöillä se pelittää hyvin.Niin paljonkohan kyseisellä kisulla on ajettu?jos sillä on se 10tkm niin jätä väliin ;D
     
  7. frosty

    frosty Well-Known Member

    Ajoasentokin on tuohon sun vanhaan verrattuna selkeästi parempi. Se jos huomaat väännön puutetta alakierroksilla verrattuna tuohon 700 polleen unohtuu kun huomaat kuinka kevyt kampe se on viedä. Monikaan kelkka ei pääse keveydessä samalle tasolle, vieläkään.

    Se Cattien kestävyyongelma on lähtöjään vain ja ainoastaan noista 90-luvun alun efi Cateista. Muut kestää kaikki varmasti saman kuin muunkin merkkiset kelkat. Joka merkillä on ollut ne omat murheelliset kelkkansa. Tuo F6 ei kuulu sellasiin.
     
  8. jaranna

    jaranna Member

    ....

    Noissa F6:ssa ei taida tota pakkia löytyä..? kun minun mielestä se on niin vttumaista ajaa jos ei oo sitä pakkia.. mut jos sitä ei ole niin ei pidä sit ajaa sellasiin paikkaan että ei pääse ilman sitä pois, silleenhän siitä selviää ;D . Mut sitä minäkin että joka kelkasta varmasti on tarinansa ja mitä sitten uskoa, jokaisessa kelkassa on varmasti vikoja ainakiin joskus.. tai jos joku tietää missä ei ikinä tule olemaan vikoja niin kertokaa minulle.. mut kiitos viesteistä, ja kirjotelkaa ihmeessä lisää..
     
  9. frosty

    frosty Well-Known Member

    Juu, ei ole pakkia ei, se on kai jonkin sortin miinuspuoli... :)
     
  10. Zetori

    Zetori Guest

    Kirjoitan tänne kun aiheeseen liittyy. Käytiin eilen kattomassa -06 f6. Tuntu jotenkin etukenoselta ajoasento, kuuluuko se semmonen olla vai olikohan kelkassa vaan etuiskarit heikossa hapessa? Kerran olen f7 -03 ajanut ja tuntu aika hyvältä eikä samaa ongelmaa ollut.
     
  11. 1.

    1. mäntytutka

    -06 ssa on floatit keulassa,eikä ole mikään kumma jos kesän jälkeen paineet on päässy tippumaan,eli eikun keula ylös ja ilmaa n.3kiloa ja koitat joko tuntuu paremmalta se ajoasento. -06 on firecateista varmastikki se viisain valinta ja minä ainakin tykkäsin kelkasta kaiken kaikkiaan.Kestävyydestä sen verran,että 3 firecattia ajoporukassa viime talvena---->ei vikoja vot sou evör.... yht. 6000km aikana.

    Muutamia -06 nähneenä voisin sanoa,että matot on ollu aivan homokireellä joko tehtaan tai huollon jäljiltä,joten se kannattaa tarkistaa ettei
    kääntöpyörät ole syöny mattoa siitä reunasta.
     
  12. Antti Harinen

    Antti Harinen Well-Known Member

    Aika näppärä tapa testata onko etuiskareissa ilmaa, on napata etupuskurista kiinni ja nostaa. Jos kelkka nousee paljonkin enen kuin alkaa sukset nousta mukana niin sitten on paineet alhaalla. Aika vähän painuu keula jos paineet on oikeessa haarukassa.

    Ja jos paineet pääsee kesällä paljonki karkaamaan niin floatit huoltokunnossa. Ja floattien huolto uusilla tiivisteillä ei sitten ole mitään halpaa lystiä.

    Mutta onhan siinä -06:sessa korkeampi penkki kuin tuossa -03:sessa. Eli onhan se ajoasentokin aika eri kuin -03:sessa.

    Ja kato että liukurungoissa on vahvikkeet sisä- tai ulkopuolella(uutena ois pitäny laittaa). Jos ei ole niin kato että liukurungot ehjät.

    Ja jos runko jostain alkaa antautua niin sitten äänenvaimentimen takaa siitä kohtaa missä rungon sisäpuolella on hitsisauma.
     

Suosittele tätä sivua