800 Rotax

Keskustelun 'Korjaamo' on aloittanut käyttäjä sami80, 12/6/07.

  1. Maunusjokke

    Maunusjokke Lynksi

    ei kannata liikaa laittaa, pullauttaa stefan ;) laakeriin mahtuva määrä. ja johan noi bensalla ja bräkleenillä aika hyvin pakenee ku harjaa huolella
     
  2. TEPI

    TEPI Well-Known Member

    laitanpa tän kyselyn tähän ketjuun kun on kuitenkin tosta kasisatkusta kyse.
    elikkä kone on rotax 800 -02, eli ei ho eikä ptekki. elikkä pitäs kampura laakerioda kokonaan uusiks kun toinen keskilaakeri ja sisempi kytkimen puoleinen laakeri rohisee, niin ja koneella on ajettu vajaa kymppitonni.
    niin kysymys on se, että kun tuolla räjäytyskuvissa nuo kummankin pään ulompi ja sisempi laakeri on numeroitu eri numerolla vaikka tyyppi on sama, niin johtuuko tuo siitä että sisempi laakeri on toiselta puolen suojattu vai onko nuissa jotain muutakin eroa?
    arvelin vaan käydä tuolta laakeriliikkeestä nuita kysymässä kun ei tuolta marmoritiskiltä niitä kuitenkaan raaski ostaa, kehtaa sen bombardier-logon takia tuplahintaa maksaa.
    sitten pitää vaan kipinäkoneella tyrkätä tuo tapin reikä kylkeen.
    näin tein tohon viissataseen rotaxiin ja hyvin on toiminu. :)
     
  3. TEPI

    TEPI Well-Known Member

    mitä tossa kattelin nuita vanhoja laakereita mitkä on vielä kampuralla kiinni niin ei siella mitään suojauksia näy. ja emc:n luettelon mukaan pto pään laakerit on molemmat samanlaiset mutta mgt pään sisempi on jotenkin erilainen kun hintaa on 82e ja ulompi maksaa 24e!!! :eek:
     
  4. rts

    rts mitähän sitä sit keksis...

    Ei minun käsittääkseni oo muuta eroa kuin se stefa/suoja toisessa, notta pysyy "kesto vaseliini" sisällä. Mulle yritti marmoritiskin myyjä myydä molempia samanlaisia,, pirunmoisen tinkan jälkeen haki hyllystä toisella numerolla ja tuhahti "kato samanlainen mitä mie sanoin, oho,... täälähän on muovi toisel puolen"

    : 8)
     
  5. samiker

    samiker Well-Known Member

    eikös tuossa ole kesto voideltu vain kytkimen puolen ulompi laakeri.ei mulla ollu mangneeton puolella mitään rasvaa..kummassakaan laakerissa!! vai oisko pitäny olla??? ja kone vm 01
     
  6. rts

    rts mitähän sitä sit keksis...

    Hmm.pitää ihan muistella...se on tuo laho pää. jotenki jäi ssemmonen kuva, notta ei siinä lohkossa mitään kanavia laakereitten voitelulle ole siellä toisessakaan päässä... son tuo laho pää. Pitäs jostain kaivella kuvia. Mut senhän vois seuraava purkaja kurkata sen lohkon, näkyykö kanavia
     
  7. PG

    PG Bomban tekeleet

    Illalla infoa, pata auki pöydällä...
     
  8. Hemmo

    Hemmo Paluu Tulevaisuuteen -

    Vakiona ei ole erillisiä voitelukanavia huuhtelukanavista päätylaakerille. Lähtö kuitenkin on, jos tahtoo porata lohkoon kanavan (mun koneessa tollanen on)
     
  9. rts

    rts mitähän sitä sit keksis...

    Tuota samaa mekin mietittiin kun se oli pöydällä auki. Mut eipä sit kuitenkaan alettu poraileen, ois kylä ehkä ihan asiallinen temppu.
     

Suosittele tätä sivua