-98 500 RMK kulku vs. kiekat

Keskustelun 'Polaris' on aloittanut käyttäjä 230GL, 2/2/09.

  1. 230GL

    230GL Lynx ST600-03

    Morjes. Pääsin tuossa ekaa kertaa testaileen tuon 500 RMK:n kulkua. Jotenkin tuntuu että kierrokset on tosi ylhäällä jos haluaa pitää esim 60km/h nopeutta jäällä ( yli 6000 rpm). Johtuuko lie vain tuosta tiheämmästä perästä ?

    Huippuja en loppuun saakka testannu mutta tuntu ottavan ainakin hiukan toistasataa mittariin (kilometrimittari..). Mitenhän tuon yleensä pitäis kulkea ? Onko vastaavasta laitteesta kokemuksia ?
     
  2. aka85

    aka85 Well-Known Member

    Mulla vastaava laite. Huippuja otti Switchbackin mittarin mukaan (oma mittarinvaijeri poikki) 110km/h. Kierroksi silloin noin 7800. Vauhdin kelaa suht nopeaa. Jos tuo sit johtuu juuri nuista välityksistä... Tietääkö joku?
     
  3. 230GL

    230GL Lynx ST600-03

    Ok, eipä sitte huolta jos sinulla sama tilanne. Täytyy kai sitte ajella vaan hiljempää. Kiihtyvyyttä tosiaan riittää aina tuonne kaheksaankymppiin..
     
  4. make91

    make91 Well-Known Member

    no mulla on kyl pätkä mut sama tekniikka ja vakiovälit niin huilaa siellä 5000-6000 välillä kiekat ku ajaa 60 ja oman mittarin mukaan kulki 160 km/h
     
  5. aka85

    aka85 Well-Known Member

    On joo sama tekniikka, mutta nuissa vakiona jo eri välitykset (siis pätkä vs. rmk). Tiiä sit onko nuin paljon vaikutusta....?
     
  6. Hannes

    Hannes New Member

    mulla on kans kyseinen laite ja vakiotelalla kiekat on siinä suunnilleen 6000 tienoilla ku ajaa 60km/h, mutta riippuu niin paljon kelistä. tuolla nykysellä 44 harpulla en ole vielä päässy oikein koittamaan. vakio
    telalla huiput oli siinä 130 tienoilla...
     

Suosittele tätä sivua