Räpylämatto 3900:seen??

Keskustelun 'Lynx' on aloittanut käyttäjä -AM-, 11/2/09.

  1. -AM-

    -AM- Member

    Olen tuossa fixannut lyneä vähän jokapuolelta talven mittaan ja telan uusiminen olisi seuraava operaatio. Ajattelin laittaa kerralla karkean maton alle! Olen suunnitellut 44mm-51mm harjalla olevaa mattoa. Olen nähnyt noissa vanhemmissakin kelkoissa nuita karkeita mattoja ja sen tiedän että veto+kääntörullat joutuu vaihtamaan ja ehkä alustaa laskemaan, joten toivoisin vinkkejä/kokemuksia/tietoa kyseiseen operaatioon?? Lynx 3900 syncro vm. -89
     
  2. veltsu91

    veltsu91 Summit 800 -03

    Ei taia jaksaa pyörittää nuin karkiaa telaa.. tyytyisin ite 38 tai johonki vastaavaan.. (mutua!!)

    Edit: ainakaan huonoilla keleillä..
     
  3. kari-77

    kari-77 lynxillä mennään

    Minulla -91vm 3900 sokostin 403x38x38mm xapulla jon aivan riittävä kelkan tehoihin nähden ja pitoa on mitä se nyt tarviikaan pirun hyvä menemään umpisessa!!Vetopyörät piti vaihtaa ja pikku jatkot ei muuta..
     
  4. -AM-

    -AM- Member

    kyllä se pyörii karkea tuollakin koneella. viikonloppuna kävin ajamassa 360 lynellä jossa 51mm charger alla ja tehoa riitti hyvin normaali ajossa(lunta n.70-100cm). pito on tuolla telalla aivan uskomaton. Tosiaankaan eihän tuolla koneella kuuhun mennä mut ihan hyvin se pyöri.
     
  5. veltsu91

    veltsu91 Summit 800 -03

    Nii mutta raskaammalla kelillä loppuu meno..
     
  6. -AM-

    -AM- Member

    kahdella tutulla ko. matto ollut jo vuosia alla(molemmilla 377cc) ja en ole muuta moitetta kuullu kuin kovalla pohjalla ajaminen( ei kulje kovemmassa vauhdissa suoraan metriäkään..) pito oli sen verran mahtava että kyllä se on sinne laitettava ja raskailla keleillä ajetaan ykkösellä..
     
  7. veltsu91

    veltsu91 Summit 800 -03

    No jos kokemus kertoo niin en ala mutulla siihen vastaan laittamaan :) Ite oon suunnitellu 32 tai 38 mattoa tuohon omaan kulkineeseen..
     
  8. jaffa

    jaffa Well-Known Member

    38 sokosti aivan riittävä nuihin keksintöihin..
     
  9. kari-77

    kari-77 lynxillä mennään

    Joo samaa mieltä olen,mutta jokainen laittakoon minkälaisen haluaa!Tuo 38 sokosti oli helppo laittaa ei tarvinnu suuria muutoksia tehdä ja jaksaa kulkea ja pääsee ummella hyvin!
     
  10. -AM-

    -AM- Member

    jep. itteki vakavasti harkitsin kyllä sitä sokostin 38mm ja on varmasti huippumatto. mut hinta eroa ei ollut kuin muutamia kymppejä näiden välillä ja kavereilla ihan hyviä kokemuksia niin päädyin tuohon karkeampaan. Pienempien vetorullien ansiosta myös välitys-suhde pienenee hieman, mut eihän sitä nuilla vehkeillä pääse paljo kaasulla herkuttelemaan varsinkaan loska-lumessa ;D kun tässä saan tuon maton joskus alle, niin voisin kirjoitella et miten se toimii 39:ssä..
     
  11. jaffa

    jaffa Well-Known Member

    Joo kyllä varmasti on hyvä ajella 51:sellä matolla, seiska piikkiset vetaritko meinaat laittaa? rajan 360: siin nuita on aikoinaan laitettu paljonki ja kuulema hyvä matto ollu, paitsi kovalla jäljellä ilman irtolunta liut ollu melko tiukilla. Raskaalla kelilläki varmasti kulkee, ainaki ykkösellä ja miksei kakkosellaki jos voimansiirto on kunnossa. itellä on 360:sessä sokosti ja kohtuu hyvin silläki mönkii. Laitahan kuvia projektista
     
  12. veltsu91

    veltsu91 Summit 800 -03

    Niijustiinsa.. Jos vaikka itekki yltyisin laittamaan tuommosen vuoristotelan :D Laittelehhan vaan tuloksia ku valmistuu :)
     
  13. -AM-

    -AM- Member

    loppuviikosta saan varmaan osat tilaukseen niin sitte tiijetään et millaisia pyöriä ruvetaan laittamaan. joo voin laitella kuviakin kun rupeaa tapahtumaan.
     
  14. penacool

    penacool Stiga Snow Racer King Size GT

    joko on matto huulilla ;D
     
  15. -AM-

    -AM- Member

    ens viikolla tuloo matto + pyörät.. joko penacooli on saanu männänsokat pysymään paikoillaan?? ;D
     
  16. 39syncro

    39syncro skidoo

    paljoko kertyi hintaa matolle ja vetopyörille?? itellä alkuperänen matto ja ratkennu niin pahasti että ei tiiä millon katkia :( eikä taho pysyä päällä ku ne rauta lenkit lentäny lepikkoon telan sivuilta :'(
     
  17. veltsu91

    veltsu91 Summit 800 -03

    no mites tää telan vaihto rojekti edistyy? joko kohta tela paikallaan?
     
  18. -AM-

    -AM- Member

    meni hieman persiilleen tuo tela homma, kun ei sopinutkaan 51mm tela pyörähtämään vetopyörien kohalla! Oletin että kyseinen runko on nuissa lynxeissä melko pitkälti sama ja nuihin 360/forest fox lyxeihin ovat laitelleet paljonkin ko.teloja. Lehtimäki oli myös sitä mieltä että kyllä se 51mm siellä pyörähtää ja lähetti kaiken operaatioon tarvittavan. Noh, telan sai vaihdettua matalampi harjaiseen mutta niitä sai vasta ensi syksyksi joten jouduin tyytymään 32mm ripsaan. sillä on pärjättävä!  paketin hinta oli n. tonni sis.telan, veto+kääntöpyörät, liuvut, jatkoperän jatkopalat ja stefat.
     
  19. kari-77

    kari-77 lynxillä mennään

    Mulla on -91vm 3900 ja 38 sokosti mahtuu hyvin pyörimään ei kylläkään jää paljoa tilaa..Mulla maksoi tela,veto ja kääntörullat,vetoakselin laakerit,stefa alta 600e.Jatkot tehtiin itse.
     
  20. -AM-

    -AM- Member

    38 sokostin olisin itekin halunnu mut olis menny ens syksyyn. mistä sait tuohon hintaan? milloin laitoit? ite kyselin monesta paikkaa ja pelkkä tela(38 sokosti) maksoi jo 650€. jatkot tein myös itse kun kävivät lyhyeksi mitkä tilasin.
     

Suosittele tätä sivua