Warriorin -04 öljynvaihto

Keskustelun 'Yamaha' on aloittanut käyttäjä debar, 3/7/09.

  1. debar

    debar Member

    Pitis vaihtaa warrioriin -04 uuet öljyt ja suodatin. Manuska käskee laittaa 5/30w, mitäs ootta käyttäny? Oiskos antaa ohjetta vaihtotyöhön, missä suodatin/öljyproppu jne.
     
  2. Kake3

    Kake3 Well-Known Member

    Vs: Warriorin -04 öljynvaihto

    Puuttuuko sinun "manuskastasi" sivuja? Sieltähän se selviää samalla lailla kuin öljykin.
     
  3. Reimond

    Reimond Cleated tracks

    Vs: Warriorin -04 öljynvaihto

    Jotku käyttää Yamahan omaa öljyä ja jotku esim. Mobilin 0W40.

    Suodatin on akkukotelon alla (akku ilmanputsarin alla). Laske öljyt pois öljypohjan ropusta, sekä sumpun pohjaropusta.
     
  4. debar

    debar Member

    Vs: Warriorin -04 öljynvaihto

    ...perkale...niimpä vain manuskassa olikin selevät ohjeet, täytyypä alakaa lukehmaan joskus ohjeet ennen hommia.
     
  5. znood

    znood Guest

    Vs: Warriorin -04 öljynvaihto

    Käyttämälläsi öljyllä ei loppupeleissä niin paljoa ole väliä kunhan se on täyssynteettistä, 0w on aina parempaa kylmäkäynnistyksessä.
    Itse käyttäny mobilin ESP FE Formulaa 0w30 ja sitten Teboilin Diamond Carat 0w30. Toisten oon kuullu käyttävän kaikkea ralliformulasta halvimpiin täyssynteettisiin.

    Jos öljyä kuluu normaalikäytössä hitusen niin se on merkki hyvästä voitelevuudesta kylmänä.
     
  6. Reverend_

    Reverend_ Nytro #PPS, X-Rs 850 137", Rene 900R

    Vs: Warriorin -04 öljynvaihto

    Tuo Mobilin öljy taitaa olla 5W30? Olen kuullut että pitäisi olla 0W30-40 sillä kylmänpään viskositeetti on se merkitsevä.
     
  7. PG

    PG Bomban tekeleet

    Vs: Warriorin -04 öljynvaihto

    Mobililta löytyy 0-30, 0-40, 5-30, 5-50.
    Aivan sama mitä sinne noista tunkee, mutta muitakin merkkejä kannattaa pohtia. Vain synteettistä.
    Ainakin Castrol pysyy mun jammussa paremmin sisällä (turbotettu), taas pyörässä (jammu) Shell.
    Kelkassa ei niin väliä kun ei ole kytkin öljyn seassa kuten prätkässä, notta voi auto ölppää luruttaa.
     
  8. znood

    znood Guest

    Vs: Warriorin -04 öljynvaihto

    joo sori lyhenne väärin, fuel economy formula on 0w30

    ainiin, myös protection formulaa 0w40 olen käyttänyt...
     
  9. Reverend_

    Reverend_ Nytro #PPS, X-Rs 850 137", Rene 900R

    Vs: Warriorin -04 öljynvaihto

    No niin nyt päästäänkin aiheeseen :) Eli miten on uusien polttoainetta säästävien eko-öljyjen laita, jostainhan sen polttoaineen säästön on tultava vai onko kyseessä vale? Mistä on tingitty?
     
  10. znood

    znood Guest

    Vs: Warriorin -04 öljynvaihto

    kaipa ne vähentää niin paljon kitkaa että polttoaineenkulutus laskee
     
  11. mokomakkii

    mokomakkii Member

    Vs: Warriorin -04 öljynvaihto

    castrol snowrace 0w40 ollut käytössä kaksi talvea ruisku koneessa .ei ongelmia ;D
     
  12. Fiiberi

    Fiiberi Guest

    Vs: Warriorin -04 öljynvaihto

    Isännällä Yamahan omaa öljyä, kaks talvea ja 22 000 kilsaa. Nou proplem.
     
  13. ipe1960

    ipe1960 POLARIS PRO X 2 ja( RX-1 GT)

    Vs: Warriorin -04 öljynvaihto

    onkos kukaan kuulut että tulis joku ilma lukko öljyn vaihdon aikana koneeseen tai säiliöön.
     
  14. Reimond

    Reimond Cleated tracks

    Vs: Warriorin -04 öljynvaihto

    Voi tulla kone-remontin yhteydessä, kun on aivan kuiva öljystä, ei normaalin öljynvaihdon yhteydessä.
     

Suosittele tätä sivua