ZL vs. ZR

Keskustelun 'Arctic Cat' on aloittanut käyttäjä Softis, 4/8/09.

  1. Softis

    Softis Member

    Tervehdys kaikille! Ajattelin teiltä asiantuntijoilta kysyä kun olen ensimmäistä Arctic cat kelkkaa laittamassa, että mitä eroa noilla kahdella mallilla on (ZL / ZR)? Minulla on tiedossa yksi ZL 600 -99 , jossa tuplapenkki. Ajettu sillä on n. 6000km. Onko kokemuksia kyseisestä kelkasta ja millaisia mahtanee olla? :) Juuri huollettu ja kuluvat osat uusittu (koneelle ei tehty mitään). Laitan linkin samanlaiseen kelkkaan, en kuitenkaan tätä ole ostamassa. http://images.google.fi/imgres?imgurl=http://kuvat.supermarket.fi/thumbs/83/8309.jpg&imgrefurl=http://www.supermarket.fi/haku/tulokset.php%3Fyritysid%3D002516&usg=__GEYlneHam7o2FyrKa_sEv4JcaoY=&h=75&w=100&sz=14&hl=fi&start=33&um=1&tbnid=uDGWZsCCj8BgFM:&tbnh=62&tbnw=82&prev=/images%3Fq%3Darctic%2Bcat%2B600%2BZL%26ndsp%3D18%26hl%3Dfi%26client%3Dfirefox-a%26rls%3Dorg.mozilla:fi:eek:fficial%26sa%3DN%26start%3D18%26um%3D1
     
  2. tupla-x

    tupla-x Well-Known Member

    Vs: ZL vs. ZR

    ZR efi ja foxit joka nurkassa. ZL kaasutinversio ja ei foxeja, vaikkakin 99 malleissa tais tulla kampanjatarjouksessa foxit telastoon. Siinä mitä mieleen tuli, molemmat suht hyvä kulkusia ja voimaa yläkierroksilla.
     
  3. Softis

    Softis Member

    Vs: ZL vs. ZR

    Kiitos tiedoista! :) Harmi kun ei löydy speksejä.. Ois ollu mukava tietää paino ja hepat jne.. Btw, saakohan tuohon varaosia enää? :D Mitenköhän se mahtanee näihin vanhoihin Kissoihin olla? Hmm, eiköhän tuossa nestejäähdytys ole? Mukava laitella ekaks vähä edullisempi kelkka, nii saa kunnolla päästellä ja treenata!
     
  4. PKE

    PKE Well-Known Member

    Vs: ZL vs. ZR

    Mulla oli aikoinaan tuollanen -99 ZL500. Uutena ostin, ja oli ensimmäinen ja viimeinen katti... ::)
    ZL/ZR koneissa ei ole mitään eroa. Molemmat on nestejäähdytteisiä kaasaripelejä. Muistaakseni 96hp, mutta alakierroksilla ei juuri puhele. Vakiona ZL:ssä oli täysin luokattomat "iskarit", mutta varmaan useimpiin ne kepit on jo vaihdettu Foxeihin tms. ZL penkistä puutuu myös sivupatit, ja väri on musta, kun ZR on vihreä. Matto tais olla 25mm harpulla.
    Meni mäntää ja vaikka mitä, eikä kovinkaan positiivinen kuva jäänyt. Suosittelisin katteleen vaikka -01 Lynx Enduron ennemmin. Maksaa tietysti hiukan enemmän, mutta ei mene ihan niin äkkiä maku koko lajiin.
     
  5. T-Cat

    T-Cat Well-Known Member

    Vs: ZL vs. ZR

    ZL:ssä leveämpi raideväli sivakoissa kuin ZR:ssä.
     
  6. tupla-x

    tupla-x Well-Known Member

    Vs: ZL vs. ZR

    Vuonna -99 oli ZR myös 600 efi ja ZL 38 mikuneilla.
     
  7. Softis

    Softis Member

    Vs: ZL vs. ZR

    Kiitos ja kumarrus tiedoista! :)
     
  8. Softis

    Softis Member

    Vs: ZL vs. ZR

    Tuo on väriltään viininpunainen tjs.. Joku maanantai erä? ;D Saako noihin wanhoihin varaosia vai onko ne yleensä suht standardeja nuo Katin osat?
     
  9. Bearcat-97

    Bearcat-97 Well-Known Member

    Vs: ZL vs. ZR

    Kyllä niihin osia saa Cattikaupasta ja muistaki tarvikekaupoista. -98 vuosimallista viimeiseen ZR 600:een asti taitaa alakerta olla sama? En tosin ole ihan täysin varma tuosta... Pytyt vaihtuu tuossa vuosituhannen vaihteessa.
     
  10. tupla-x

    tupla-x Well-Known Member

    Vs: ZL vs. ZR

    Ei se maanantai kappale ole, ZL 600 -99 oli väriltään viininpunainen. Vertailutestikin löytyy MK-lehti 1/99 missä oli Cateista mukana ZL 600 ja ZR 600 EFI.
     
  11. znood

    znood Guest

    Vs: ZL vs. ZR

    varaosia saa hyvin, halvalla rutatuista/purettavista kelkoista ja uusiakin osia saa vielä joten nou probleem.
     
  12. Sumu

    Sumu Well-Known Member

    Vs: ZL vs. ZR

    Isillä on tollanen ZL500. Kerran leipo 3000km kohdalla nyt on ajettu 2000km ja toiminut moitteetta. Leipomisen syy oli luultavasti että kävi liian laihalla tai ei saanut öljyä tarpeeksi.

    Itse olen ajellut tuolla niin mukavan kevyt ajaa reitillä ja varma peli. Tällä foorumilla olen kuullut että ZL olisi parempi ajettava kuin ZR, jos siihen vaihtaisi ZR iskarit, koska siinä on leveämpi raideväli.

    Meillä ei ainenkaan ole ZL:ssä pakoaukonsäätimiä niin bensanlasku on hieman suurempi kuin ZR:ssä, mutta silti ihan mukava ajaa.

    Laita YV:tä jos on jotain kysymyksiä.

    E: oha toi mun silmää viellä aika hienon näkönen :-*
     
  13. T-Cat

    T-Cat Well-Known Member

    Vs: ZL vs. ZR

    Ei kait siihen mene ZR:n iskarit keulaan kun raideväli on leveämpi vaan ihan niille mitoille tehdyt ;)
     
  14. Softis

    Softis Member

    Vs: ZL vs. ZR

    Vielä yksi kysymys joka ei suoranaisesti tämän topicin alle kuulu. Rekisteröintitodistuksessa istumapaikkojen lukumäärä on 1. Tuohon on vaihdettu tuplapenkki. Mitä tuo istumapaikkojen lukumäärä tarkoittaa käytännössä? Saako sillä kyydittää? Kiitos kaikista kommenteista!
     
  15. 1.

    1. mäntytutka

    Vs: ZL vs. ZR

    lain mukaan ei ilman muutoskatsastusta,mutta käytännössä siihen tuskin kukaan puuttuu :p
     

Suosittele tätä sivua