IQ 600 Switchback 2007

Keskustelun 'Polaris' on aloittanut käyttäjä Tuok, 23/11/06.

  1. JMM

    JMM Sukset muttei telaa

    Vs: IQ 600 Switchback 2007

    Itsellä kesti kone sen 3200km, jonka jälkeen jymähti oikein kunnolla. Toinen mäntä tosin jäi ehjäksi ;D
    Mistä muuten saisi foxin floutteja kyseiseen kelkkaan, meneekö hieman pidemmät kepit keulaan maavaran saamiseksi, ja missä hinnoissa pyörii setit iskareita keulaan?
     
  2. Zassi-

    Zassi- Forest Fox 380,Tundra 550wt, Xc 600

    Vs: IQ 600 Switchback 2007

    Jos oot koneremppaa tekemässä niin mieluiten originellit ku jotku wisecot..
     
  3. sumbeam

    sumbeam sixpäkki 600HO -06

    Vs: IQ 600 Switchback 2007

    kevensin myös omastani välityksiä. Niin paljon kun kaikkia muutoksia olen saanut (joutunut, ääni möreällä) siihen sixpäkkiini tekemään, on sanottava että välit kannatti kevantää. Lähtee luonnollisesti peremmin, ei käy kaivaminen ummessa niin paljoo hihnan päälle ja tuntuu ettei huipuissa juuri mitään oo hävitty (jos sillä nyt mitään merkitystäkään olisi). Tosin pakoputkikin vaihdettu samoihin aikoihin, joten se parantanee noita kierros judansseja ja siten huippuja kevyillä välityksillä... Jos oliski jääny sileen jängän huipuissa hieman, niin varmasti antaa reitillä takasi ku lähtee paremmin, puhuttamattakaan kuinka paljon "kaivaminen" parani.

    Juuri nyt pörinässä en muista rattaita ulkoa (ensimmäinen kosketus tälle kaudelle kelkkimiseen), mutta Veemäiset olivat. Ei voi keventää välityksiä vain toista ja varsinkaan "etu"ratasta muuttamalla. Kuten tiedätte, välityksissä on vain "suositeltuja" ja "ei suositeltuja" kombinaatioita. Kuinka ollakkaan, sixpäkin omistajia on siunattu välityksillä jossa niitä muuttamalla vähänkään järkevästi, on vaihdettava molemmat rattaat pysyäkseen noitten ns. "suositeltujen" kombinaatioiden sarjassa. En rupee tässä kunnossa valehtelemaan rattaiden piikki lukuja (varsinkin kun vaihdot tehtiin ennen edellistä purjehduskautta) mutta muistan että olisin pistänyt piikin pienemmän "etu"rattaan ja piikin isomman "taka"rattaan jolloin kompinaatio oli "hyväksytty" ja välitys ei keventynyt liikaa. Kokemukseni olivat niin hyviä että suosittelen sitä ainakin kaikille 2006 sixpäk 600 H.O:n onnellisille ja jopa onnettomille omistajille!

    Palaan rattaiden piikki lukuihin kun tokenen...
     
  4. Juzpa

    Juzpa Active Member

    Vs: IQ 600 Switchback 2007

    oon tuommosta bäckkiä ruiskulla harkinnu. mitäs siitä kannattaa tarkistella ennen ostoa? ootteko mitää tehneet noille astinlaudoille ku kuvissa ainaki näyttää aika heppoisilta? ja mites lumen poisto ku nuin umpinaiset,ootteko tehny lisäreikiä+vahvistanu?
     
  5. Zassi-

    Zassi- Forest Fox 380,Tundra 550wt, Xc 600

    Vs: IQ 600 Switchback 2007

    http://kelkkalehti.com/keskustelu/index.php?topic=45340.120
    Telastosta tarkistat vähäsen etupukin kuntoa ja sitte ketjukotelon vahvikelevyä kyselet ja ja ja... Eipä tuu ny kyllä mieleen. Uutena ostettu oma kelppa niin ei oo tietoa mitä katella ku ei oo sen kummempia ollu vikojakaan..
     
  6. Juzpa

    Juzpa Active Member

    Vs: IQ 600 Switchback 2007

    mikäs tämä ketjukotelon vahvikelevy on? joo tuosta alustasta oon vähä kuullutki että pientä säätöä voi olla,ei niin tärkeää ku umpisen ajoon tulee täysin..
     
  7. Larska

    Larska Alpha 154,äskooäs155,indy500

    Vs: IQ 600 Switchback 2007

    Se vahvike tulee sinne alareunaan kannen kiinnitys pulttien alle,jännittyy kotelon kantta vasten ja painaa sitä tiukemmin ketjukoppaan.Kuulemma vuotaa öljyä jos sitä levyä ei oo. tiiä sit ::)
     
  8. Juzpa

    Juzpa Active Member

    Vs: IQ 600 Switchback 2007

    no kaikkea sitä on ! kannattaakohan sittekää lynxiä vaihtaa ;D
     
  9. Larska

    Larska Alpha 154,äskooäs155,indy500

    Vs: IQ 600 Switchback 2007

    ite ainakin tykkäsin kyseisestä kamppeesta siihen asti ku suli lumet ;D
     
  10. sumbeam

    sumbeam sixpäkki 600HO -06

    Vs: IQ 600 Switchback 2007

    Joo se ketjukoppa kyllä vuotaa ilman sitä alareunan kiristäjää. Tosin mulla ei sitä oo, mutta ennen kuin sellasta valmistajalta tuli, niin tein kumipalasen jonka survoin rungon ja ketjukopan väliin painamaan sitä alareunaa kiinnipäin. Ei oo sen koommin vuotanut ja sillä mennään edelleen ku ei vauhtikampe mulle sitä häkkyrää lupauksista huolimatta toimittanut... On vissiin kuiten takuu korjaus, joten sellanen huollossa sinne laitetaan jos sitä ei ole. Mää vaan kun huollan itekseni... Oon mä tästä joskus tainnu tännekin kirjoittaa jo silloin vuonna 2006 kun ongelman havaitsin.

    Nyt hieman selväpäisempänä niistä välityksistä. Vakiot oli 22:39 ketju 76 ja nyt sielä on 21:40 76.

    Löysin tämmösen Excelin jolla laskeskelin välitysten muutoksia. Siitä voi nykyisen ja suunnitellun tulevan välityssuhteesta laskea prosenttuaalisen muutoksen, niin on helpompi käsittää kuinka paljon vaikutus on...

    [​IMG]
     
  11. Juzpa

    Juzpa Active Member

    Vs: IQ 600 Switchback 2007

    no mite riittääkö cfi koneessa jerkku lumen kääntämiseen,siis kunnon umpisessa?
     
  12. Zassi-

    Zassi- Forest Fox 380,Tundra 550wt, Xc 600

    Vs: IQ 600 Switchback 2007

    Ennemmin loppuu matosta pito ku kelkasta teho ::)
    ..mutta koskaan tehoa ei oo liikaa.
     
  13. Juzpa

    Juzpa Active Member

    Vs: IQ 600 Switchback 2007

    no näinhän se tahtoo olla. mutta sinnehän 5,1 menee kivutta tunneliin ;)
     
  14. Zassi-

    Zassi- Forest Fox 380,Tundra 550wt, Xc 600

    Vs: IQ 600 Switchback 2007

    kyllä kyllä.. Tuokki se tietääpi paremmin mutta minun tietojen mukaan menee nakkaamalla.
    Tavallaan täähän on "tehokkaampi" ku 155" shifti rmk.
     
  15. Tuok

    Tuok RMK Nortikki

    Vs: IQ 600 Switchback 2007

    Mennee ilman mitään värkkäilyjä, hieman korkiampiki menee varmaan. Välitykset siitä kyllä kannattaa laittaa vaihtoon, jos umpisia meinaa puhkoa uuden maton kanssa.
     
  16. Juzpa

    Juzpa Active Member

    Vs: IQ 600 Switchback 2007

    onko muuten kaikki nuo 600 cfi koneet mallia h.o? ja mitä eroa tolla h.o:lla on normiin? kävin käpistelemässä kyseistä kampetta paikallisessa kelekkaliikkeessä,mahto lynxi lähteä! ;D
     
  17. Tuomasup2

    Tuomasup2 SKS 850 155" - XLT SP 1995

    Vs: IQ 600 Switchback 2007

    Nuo wispäkit -07 nehän on molemmat sekä kaasari että ruisku, H.O. koneella (high output), mutta ruisku on H.O. Cfi koneella.

    Juu nou vai tä?
     
  18. Juzpa

    Juzpa Active Member

    Vs: IQ 600 Switchback 2007

    öö..enkös kysyny että onko kaikki cfi koneiset h.o malleja. i nou do juu?
     
  19. Osmo H

    Osmo H AC m8 -12

    Vs: IQ 600 Switchback 2007

    Kyllä minun tietääkseni kaikki -07 cfi koneet on H.O. koneita.
     
  20. Tuomasup2

    Tuomasup2 SKS 850 155" - XLT SP 1995

    Vs: IQ 600 Switchback 2007

    Kyllähän ne on.
     

Suosittele tätä sivua