Ski-doo formula 500

Keskustelun 'Ski-Doo' on aloittanut käyttäjä mikko a, 21/9/06.

  1. mikko a

    mikko a Lynx Rave 550f -07

    Tuli laitettua tuommonen kelkka...minkälaisia kokemuksia on kyseisestä mallista?
    Risut ja ruusut tervetulleita..

    KIITOS!
     
  2. mikko a

    mikko a Lynx Rave 550f -07

    Re: Ski-doo formula 500 -97

    Eikö kellään ole mitään kokemuksia em. kelkasta?  :eek:
     
  3. ezco

    ezco Lynx Enduro 500 SP -02

    Re: Ski-doo formula 500 -97

    Moro,

    Mulla oli tuollainen kelkka ennen. Vaihdoin sen sitten uudempaan. Alusta siinä ei oo hyvä patikkoon, mutta tasaisemmalla alustalla menee aivan kivasti. Ainakin omassa yksilössäni oli enemmän huippunopeutta kuin tässä uudemmassa. Jos reittikäyttöön ostit kelkan, niin kannattee ajojen jälkeen tarkistella että telastossa on kaikki mutterit kiinni, itellä ainakin tuppasi löystymään ne. Tasaisemmalla alueella kuten järvellä mukava kelkka. Kallistuksen vakaaja ei ole älyttömän voimakas, joten pehmeässä lumessa kallistelu oli helppoa tuolla kelkalla. Toisaalta, jos siinä on alkuperäinen matto tai samalla harjalla, niin sillä kyllä pystyy jäämään kiinnikkin sinne umpiseen.

    Paljonko maksoit ja minkäverran kilometrejä mittarin mukaan?
     
  4. mikko a

    mikko a Lynx Rave 550f -07

    Re: Ski-doo formula 500 -97

    Moro,
    Reitti käyttöön sen ostin,jostakinhan se tämäkin harrastus pitää aloittaa 8) niin nyt jouduin tyytymään tähän. Ehkä ens talveksi uudempaa. Alusta on vahvistettu ja uudemmasta kelkasta (mallista ei tietoa). Mittarissa on n.13tkm ja hintaakin oli vain 1500€. Koneremontti on vasta tehty joten kilometreistä ei kannata niin välittää,telastoon on vaihdettu laakereita ja uusi matto, mutta sekin on todella matalalla harjalla.Kelkka on todella siisti päällisin puolin vaikka ikääkin jo löytyy.
    Onko nämä muuten kuin kovia syömään polttoainetta?
     
  5. RK

    RK Well-Known Member

    Re: Ski-doo formula 500 -97

    Pirun pieniruokainen on tuo 494 Rotax. Onkos tuo -97 jo RAVE-venttiileillä? Kaverin Formula Z 500-99 viepi välillä 12-20 litraa per 100km. Useimmiten kai siinä 15-16 pinnassa.
     
  6. mikko a

    mikko a Lynx Rave 550f -07

    Re: Ski-doo formula 500 -97

    Ei oo kyllä mitään tietoa onko RAVE venttiileillä...joku enemmän asiasta tietävä vois vastata tuohon..
     
  7. Henri

    Henri Well-Known Member

    Re: Ski-doo formula 500 -97

    eihän tuoko käyt kattoon onko siinä pytyssä pakoputken yllä kaks semmosta minkä laiset ne nyt ois oisko ne pyöreet, keskusta punane ja muute musta muistaakseni. olikoha tarpeeksi epäselvästi selitetty ;D
     
  8. mikko a

    mikko a Lynx Rave 550f -07

    Re: Ski-doo formula 500 -97

    Taitaa se olla RAVE venttiileillä,en päässy nyt kahtomaan kelkkaa mutta muistelen että ois ::)
     
  9. Puppe

    Puppe BackyardKing

    Re: Ski-doo formula 500 -97

    Näyttäs olevan kiertoluistikone BRP:n räjäytyskuvasivun mukaan.
    Hyvinhän tuolla alkuun pääsee.
     
  10. mikko a

    mikko a Lynx Rave 550f -07

    Re: Ski-doo formula 500 -97

    Alkuun pääsee kyllä varmasti hyvin.Ens talvena sitte uudempaa.Mitä tuossa formulassa on ns. "tyyppivikoja" ?
     
  11. ezco

    ezco Lynx Enduro 500 SP -02

    Re: Ski-doo formula 500 -97

    Mulla itellä oli -97 formula, eikä siinä ollut R.A.V.E, mutta kerkes tuolla kyllä ilmanki. Itse myin tuollaisen 2000€:llä viime talvena. 1700 pyysin, mutta kukaan ei kysellyt edes, joten nostin hinnan 2150€ ja alkoi tulla kyselyjä, sain sitten enemmän, kuin olin vailla ;)

    Ei tuo mikään älytön syöppö ollut kyllä, tai no mihin vertaa. Itse tarkistaisin telastosta mutterit, että ei ihan sormilla pyöri :)
    Oma yksilö, niitähän nuo kelkatkin taitaa olla, ei ollut mitenkään hyvä lähtemään pakkasella käyntiin. Oli yksi taiteenlaji opetella se käynnistystyyli. Yleensä se toisella nykäsyllä hörähti ja yritti käyntiin. Jos homman meni siinä vaiheessa sössimään, niin sitten sai nykiä pitkään ja hartaasti. Tangon korotusta siihen pystyn suosittelemaan, mutta älä laita yli 2" jos et halua metsästää kaasuvaijerin pidennystä.

    Ja jos patikossa ajat, niin itselläni oli sellaista ongelmaa, että se läppä siellä takana pyrki aina menemään telatunneliin ja sitä sai olla sitten repimässä sieltä pois.

    Itseni kohdalla huonon kuskin/mekaanikon oli ostettava uudempi kelkka, jotta pikkuremontin tarve vähenisi..

    Missäpäin muuten ajelet?
     
  12. mikko a

    mikko a Lynx Rave 550f -07

    Re: Ski-doo formula 500 -97

    Kempeleesä asun mutta oulussa päin ajelen ku lumet tulee.Kylläkai ne alustan mutterit kiinni pysyy jos lukkoliiman kans kiristää.Joo näyttää olevan aika tarkka tuon "ryypyn" kans,kastelee tulpat aika herkästi..
     
  13. skiidu sls

    skiidu sls Ski-doo mxz 500ss-06

    Re: Ski-doo formula 500 -97

    Joo,Itsellä formulla sls500 ilman raveja.Ihan ok kelkka,kunhan vahvistaa ton takapukin.Tulpat kastuu kyllä helposti,jos painelee premieriä liikaa,pari kertaa riittää niin rotax hyrähtää ja elämä voi alkaa ;D
     
  14. ppp

    ppp New Member

    Re: Ski-doo formula 500 -97

    moro.

    Näköjään muitaki täällä kempeleestä.
    Itellä on kans ski-doo formula sls -96 ja hyvin pelitti ainaki viimetalven. ihan hyvä peruskelkka ja kulkeeki mukavasti ja kone on luotettava, mutta alusta on huono patikossa. siihen takaläppään kannattaa muuten tehdä jostain narusta semmonen patentti että se ei pääse kääntymään telaa vasten. itellä oli alkutalvesta siitä riesaa kun se aina kääntyi sinne ja alkoi parikertaa keittämäänkin sen takia. sitten tein sellaisesta kapeasta liinasta semmoisen tuen sinne ja sen jälkeen ei ole ongelmaa ollu.
    Lisäksi semmonen "vika"(ominaisuus?) ilmeni viime talvena että tyhjäkäynti kierrokset jää johonkin 2500-3000 kiekan kohdalle ajon jälkeen. kylmänä tuota ongelmaa ei ole. missä mahtaa olla vika? jotkut sanovat että se on joittenki nestekoneitten ominaisuus muuta tiedä sitten.??

    kiitos jos joku viittii valaista ;)

    e: niin tuosta pieniruokaisuudesta en ole samaa mieltä; itellä menee 20-25 litraa satasella.
     
  15. skipduu

    skipduu New Member

    Re: Ski-doo formula 500 -97

    oon suunitellu jos laittas skidoo formula 500 -98 hintaa ois 2200€ ja ajettu 10000 mut kone remppa tehty 6tkm kohdalla. uudet ohjainraudat ja huolletut foxit. onko tuossa 98vm:ssä mitään tyyppivikoja? Kannattaako laittaa reilu 2000€ palamaa?
     
  16. kelekkailija

    kelekkailija Ee oo!

    Re: Ski-doo formula 500 -97

    Mulla oli tommonen -98 Formula. Moottoriltaan ihan pirtsakka peli. Koneen osalta ei ollu minkäänlaisia ongelmia, mut alusta ei tahtonu kestää... :mad: Molemmat pukit "porsi" useampaan kertaan, vaikka niitä vahvisteltiinki. Astinlaudat oli kans aika pehmeet, kannattaa tehä jonkinlaiset vahvikkeet niihin. Muuten ihan mukava kelkka, mut vaatii hyvät iskarit, niinku tietysti kaikki vehkeet... ::)
     
  17. ntt

    ntt Well-Known Member

    Re: Ski-doo formula 500 -97

    Minäkin kävin tommosen formulan lauantaina hakemassa. Se on vuosimallia -97 tai -98. Ravet löytyy. Tuo on mulla vähän kolaroitu ja huonosti pidetty eli laittamista riittä. Koumu ja penkinpäällinen on korjattu väliaikaisesti. Puskuri ja tuulilasi puuttuu. Ei ole vielä päässy edes kokeilemaan kun on putki poikki. Telasto tosiaan varmaan heikkoa tekoa kun edellinen omistaja hitsaillut aika paljon ja mutkia löytyy. Tela mulla on kans aika huonossa kunnossa että saa nähdä pääsekö tuolla umpisella oikeen ollenkaan :p
     
  18. mikaa

    mikaa Well-Known Member

    Re: Ski-doo formula 500 -97

    97 vuosimallin Formulaa 500:ssa ei ole ollut RAVEja, ne tulivat vasta vuonna 98. Mulla oli myös tuommoinen kampe, se oli 98 ja foxit alustassa. Mukavan oloinen kampe oli.
    Mistä olet ostamassa? Mulla oli viimetalvena juuri kuvailemasi yksilö.
     
  19. ntt

    ntt Well-Known Member

    Re: Ski-doo formula 500 -97

    Paljonko näissä RAVEilla varustetuissa formuloissa tehoa?
     
  20. mikko a

    mikko a Lynx Rave 550f -07

    Re: Ski-doo formula 500 -97


    Saman verran mitä ilman RAVEja mallissa, parempi alavääntö vaan.Joku voi korjata jos oon vääräsä ::)
     

Suosittele tätä sivua