lynx ultra hyytyy,aottakee!

Keskustelun 'Lynx' on aloittanut käyttäjä jopsis, 3/3/10.

  1. jopsis

    jopsis Member

    moro kaikille!päätin kysyä viisaammilta neuvoa kun ei enää oma ymmärrys riitä :-\ eli ongelma on että kaasu yli puolenvälin/pohjassa
    meno loppuu muutaman sekunnin päästä.kelkka rupeaa vaan "boooaammaan".kyselin korjaamolta neuvoa niin neuvoivat vaihtamaan bensapumpun ja suodattimen.no vaihdoin ne ja sama juttu....ja taas soitto korjaamon pojille ja neuvoivat katsomaan onko imupuolen
    letkussa paino päässä,tarkistus ja eihän se ollu!äkkiä paino ja uusi letku ja tienpätkällä pikku testi,toimii!!ei muuta kun järvelle ajelee.siinä rauhallisesti ajelin ja myhäilin ku kelkka toimii :) päätin siirtyä uralta pois hankeen ja heti huomasin että vesillähän tämä on.hanaa vaan että ei juututa ja muutama sekunti niin mooooooooooo......heti löysäsin kaasun ja kelkka kuulostaa käyvän tosi vaikeasti,pari minuuttia annoin käydä pikkuisella kaasun pumppauksella ja taas heräsi henkiin.siinä vaiheessa oli jo hermo aika pinnassa ja kaasu pohjaan,pari sekuntia ja kelkka sammu niinku napista olisi sammutettu.siinäpä se meni sitte puolituntinen sitä repiessä primeriä ja imua vänksätessä jalat puoleenväliin polvia vedessä :mad: .lopulta lähti mutta ei kärsi antaa kaasua ylipuolen välin montaa sekkaa ku heti rupeaa hyytyy........mikä v...u sitä voi enää vaivata???se kuulostaa niinku pensapula vielä vaivaasi mutta miten se
    enää voi olla mahdollista?kohta rupee verisuoni pullistuu otsassa ja pahasti ;D jotta tämmönen tarina,jos vaan keksitte mikä voi olla vikana niin olisin erittäin kiitollinen vastauksista.ja myllyhän on 467 nestekone.kelkka ei muutenkaan ole parhaimmassa kunnossa mutta kyllä se minun ajotarkoituksiin välttäisi kun nyt vaan kuntoon saisi ;)
     
  2. rotax377

    rotax377 OldSchool Dokkeri 144" RS treeride ja muut lynxit

    Vs: lynx ultra hyytyy,aottakee!

    Tarkistappa kaasareitten kurkut, että ovat varmasti ehjät. Eikä tarvii olla kummoisesti roskia/likaa kaasareissa, niin ei toimi kunnolla, eli nekin kannattaa putsata.
     
  3. jopsis

    jopsis Member

    Vs: lynx ultra hyytyy,aottakee!

    kaasarit on tarkastettu ja kurkut myös.saako kulkea yhtään ilmaa bensaletkuissa??siellä näkyy jonki verran ilmaa liikkuvan,mutta ainaskin tankilta suodattimelle tuleva letku on ehyt.samoin pumpulle menevä sekä kaasareille menevät letkut ja ali/ylipaine letku on kondiksessa....
     
  4. Moil4n3n

    Moil4n3n Well-Known Member

    Vs: lynx ultra hyytyy,aottakee!

    Kuulostaa hyvin samalle kun minun 643 Ravessa oleva vika.. Oon tarkastanu kaikki imupuolelta, pakopuolelta, variaattorit, eikä löydy vikaa..! Oon vaihtanu suuttimia, säätäny neuloja, säätäny ilmaruuvia jne.. Tiellä toimii älyttömän hyvin, sitten kun erehtyy umpiselle, se saattaa pelata vähän aikaa hyvin, mutta sitten yht´äkkiä ni ei millään nosta kierroksia..! Kun pääsee takasi tielle tai kovalle jälelle, varovasti ehottelee pari kertaa ni taas naukasee niinku ei mitään vikaa olis ollukkaa..
    Ei itsellä riitä enään tietotaito tämmöseen hommaan..? Että mitä sitä pitäsi seuraavaksi yrittää.. ::)
    Ootko tehny koneelle mitään, vaihtanu esim putsareita/änäriä..?
     
  5. rieban

    rieban sxr 700-01

    Vs: lynx ultra hyytyy,aottakee!

    Ettei vaan olis bensaletkussa tukos tankin läpiviennissä,siinä on ysikymppinen muovi mutka,johon tankista tulevat roskat tarttuu.Mulla oli omassa ultrassa monesti tukos just siinä.Kannattaa laittaa suodatin tankkiin letkun päähän,auttaa asiaan.
     
  6. jörö

    jörö Member

    Vs: lynx ultra hyytyy,aottakee!

    mulla oli 3500 korvausilmaletkun pää irronnu tankkausaukon metallirinkulasta ja uiskenteli tankissa eikä sillä saanu korvausilmaa.letku menee läpiviennistä siihen tankkauskaulukseen.toinen kerta kun booaili oli toisen kaasarin neulasta sokka irronnu,luistin nousi ylös mut neula ei.
     
  7. Moil4n3n

    Moil4n3n Well-Known Member

    Vs: lynx ultra hyytyy,aottakee!

    Luulenpa että se on sytytyksessä se vika, ei jaksa polttaa sitä pensaa eli saa liikaa pensaa..
    Itellä näyttäsi ainakin se vika olevan, pitäsi joskus jaksaa purkaa koko mangneetto ja säätää sytytys kunnolla kohilleen..!! ;D
     
  8. mupa

    mupa Member

    Vs: lynx ultra hyytyy,aottakee!

    Mulla rotaxit booaili kun ajeli umpisessa jonkun aikaa, syy oli että kaasarit sai ilmanputsarin kautta lumipöllyä/vettä sisään.
     
  9. mupa

    mupa Member

    Vs: lynx ultra hyytyy,aottakee!

    Teippasin ilmanputsarin ympäriinsä ja ongelma katosi.
     
  10. Moil4n3n

    Moil4n3n Well-Known Member

    Vs: lynx ultra hyytyy,aottakee!

    Soittelin ouluun lynx korjaamolle niin epäilivät vian olevan neulaventtiileissä.. Laitoin uuden neulaventtiilit (kokoa 1.5), olen reilu kymmenen kilometriä ajanut ja vika tuntuu haihtuneen.. Toki siihen on tullut laitettua muutakin osaa, mutta nuitten neulaventtiilien vaihon jälkeen ei oo yritellyt ollenkaa booata..! Suuttimet on 320/340 ja neulat toiseksi ylimmässä..
    Kokeileppas nuilla, luulisi vika häviävän..!!
     

Suosittele tätä sivua