Xenonvalot kelkkaan

Keskustelun 'Varusteet' on aloittanut käyttäjä Putte, 18/10/06.

  1. juhve

    juhve SKI-DOO mxz 600 etec irondog 2021

    Vs: Xenonvalot kelkkaan

    tommosen sarjan hommasin kokeillaan onko siitä mihinkään
    [​IMG]

    [​IMG]

    ja tommosen vastuksen hommasin kokeillaan pelaako valojen vaihto
    [​IMG]
     
  2. Suonikas

    Suonikas Active Member

    Vs: Xenonvalot kelkkaan

    Mikäs nyt meni pieleen mulla? Eli tein juuri noin kytkennän, mutta kun kytken piuhat akkuun, niin syttyy valot mittaristoon ja ajovalohin?? Varmistin vielä että diodi on oikein kytketty ja toimii. Mistähän tuo pääsee virta kiertämään.
    Lieneekö asennuskaljan puutetta? Laitehan on ´09 Rave.
     
  3. janneja

    janneja Well-Known Member

    Vs: Xenonvalot kelkkaan

    Sitä se on ;D
     
  4. james-x11

    james-x11 Well-Known Member

    Vs: Xenonvalot kelkkaan

    Siis öljysäiliön kupeesta vapaasta sulakepesästä johto diodille ja diodilta akun plusnapaan, jos diodi on ehjä ja oikein päin, niin valot ja mittarivalot ei pala ( jolloin kytkentä on oikein ) näin ainakin Lynx E-Tech 2009, 2010 ja 2011 malleissa toimii.
     
  5. Suonikas

    Suonikas Active Member

    Vs: Xenonvalot kelkkaan

    Nukun yön ja tarkistan :D
     
  6. james-x11

    james-x11 Well-Known Member

    Vs: Xenonvalot kelkkaan

    Asenna ensin vain akku, sille tuleva latausjohto diodilla akun plus napaan ja miinusnavasta maajohto runkoon ( älä ota akulta ulos mitään )
    Jos vielä valot palavat on diodi väärinpäin tai viallinen. (diodin tulee olla vähintään 30A pulttikiinniteinen ja kiinnitetään suoraan akun napaan, mutta kyllä johdon väliin tinattavakin toimii).
     
  7. arctic cat

    arctic cat rave

    Vs: Xenonvalot kelkkaan

    tehkää joku mulle valmiit diodi/johto/ plaaplaa että saan tohon rr:ään xenonit pelaan ;D
     
  8. Suonikas

    Suonikas Active Member

    Vs: Xenonvalot kelkkaan

    Nyt pelaa, asensin ilman kaljaa diodin väärinpäin. Piru että näkee hyvin.
     
  9. arctic cat

    arctic cat rave

    Vs: Xenonvalot kelkkaan

    Mistä sais kaikki tarvittavat diodit sun muut xenonien asennukseen? Ja mistä ois RR:ässä järkevin ottaa virrat?
     
  10. james-x11

    james-x11 Well-Known Member

    Vs: Xenonvalot kelkkaan

    Tuolta zenonit www.tyovalot.fi saattaa sieltä löytyä diodikin, mutta autovaraosaliikkeistä löytyy diodeja.
    Polaris huollosta sähkökuvat tai autosähkömies mittailemaan mistä johdosta tulee tasasuunnattua sähköä.
    Motonetista 10Ah huoltovapaa m-pyörän akku, sulakeet akun ja ballastien väliin, katkaisijat akun ja ballastien väliin, vähän johtoa ja liittimiä.
     
  11. rmm

    rmm IQRsdi ja IQRR

    Vs: Xenonvalot kelkkaan

    Tuolta RR topicista.
     
  12. maaza84

    maaza84 polaris super sport -97 488 fööni

    Vs: Xenonvalot kelkkaan

    nyt on kiilakopassaki xenonit mut on sellainen juttu että kieroksilla xenonit palaa iha normaalisti mutta tyhjäkäynnilla vilkkuvat mutta voisko olla sellainen vaikuttaa tähän kun en ladannut akkua ennenkuin laitoin kelkalkaan kiinni?
     
  13. Shape

    Shape Nettikelkkailija

    Vs: Xenonvalot kelkkaan

    Kyllä helposti, lataa akku kunnolla tai ajele paljon niin pitäs alkaa pelittää taas tyhjäkäynnilläkin.
     
  14. julli

    julli rmk

    Vs: Xenonvalot kelkkaan

    mulla oli akun koko muistaakseni jotain 1,2Ah niin xenonit alko vilkkumaan noin 30sekunnin tyhjäkäynnin jälkeen -04 500 pollessa. eli jos pieni akku niin normaalia.
     
  15. vesse

    vesse Well-Known Member

    Vs: Xenonvalot kelkkaan

    Oliskohan vaikutusta jos nostais tyhjäkäyntiä aavistuksen?
     
  16. maaza84

    maaza84 polaris super sport -97 488 fööni

    Vs: Xenonvalot kelkkaan

    näin itekki tos ajeetelin et vois olla suurikin vaikutus ja akkuhan on 6,4 AH et pitäis khyl varauksenkin riittää
     
  17. jepjep

    jepjep Well-Known Member

    Vs: Xenonvalot kelkkaan

    Juups, asenneltiin xenot mun reneen(08 startillinen)tänään. Kaikki toimi 5min ku junanvessa sen jälkiin toinen lamppu pimeni:( Ok, kone sammuksiin ja uus tarttaus niin umpion sisällä sytty ilotulitus, rätisi ja paukahti:(??? ja se peli oli siinä. Nyt ei enään siis syty laisinkaan, läheltä kun hehkua katsoon niin hiukkasen sinertää aivan kun jotain yrittäs tapahtua. Toinen xeno pelaa aivan moitteettomasti, ollonH4 bi-xenot oli siis tällaset mun kohdalla.
     
  18. vesse

    vesse Well-Known Member

    Vs: Xenonvalot kelkkaan

    ettei olis ballasti sanonu sopparia irti... kokeile toisella ballastilla sitä hehkua.
     
  19. RemiX

    RemiX 800 rfTek DOO

    Vs: Xenonvalot kelkkaan

    minä oon kuullu ettei näihin uusiin brp:n vehkeisiin kestä laittaa senoneita? mittari särkyy ::) ???
     
  20. Jäpälä

    Jäpälä Well-Known Member

    Vs: Xenonvalot kelkkaan

    Kestää laittaa, mut virtoja ei kannata ottaa siitä liittimestä (3pinninen) joka on mittarin takana.
     

Suosittele tätä sivua