Millaisella kelkalla uskaltaa kairaan nyt ?

Keskustelun 'Jutustelua' on aloittanut käyttäjä Kottinen, 8/3/10.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Maunusjokke

    Maunusjokke Lynksi

    Vs: Millaisella kelkalla uskaltaa kairaan nyt ?

    joo me ollaan kaikki muut ni paskoja jätkiä eikä kukkaan muu ossaa ajaa kelekalla ku Moto ni se ajelee yksin.
    viisysin mentävistä reijistä.

    taitas narahtaa viisysi vuotsolaisista kiini ku tuo summitti mahtaa olla kaposempi? ;D
     
  2. Motopete

    Motopete Well-Known Member

    Vs: Millaisella kelkalla uskaltaa kairaan nyt ?

    Näinpä. Mutta ehkä siinä asiassa pitäis lähestyä niitä välinpitämättömiä metsänomistajia...

    Kyllähän se siellä tiheimmässä kaseikossa on hyvä. Paljon kevyempi viedäkin kuin viisysi. Ainoa vain että tehoa ei ole sitäkään vähää mitä viisysissä...
    En minä ollut se joka sen naapurinpiharallin toi tähän keskusteluun, itse olen vain kysellyt että missä sellainen on tapana..

    En minä viitsi politiikkaan, ja näen selvästi miksei sinullakaan ole niille kentille asiaa.. Yritä pysyä aiheessa, ja asiallisesti.
     
  3. Jauho

    Jauho Rmk 155" ja CFI800RR 128"

    Vs: Millaisella kelkalla uskaltaa kairaan nyt ?

    Asiaahan tässä topikissa ei oo ollu sivun 34 jälkeen... Mutta kyllä tätä taistoa lukiessa saa ihan ääneen hymyillä ;D
     
  4. SRMK

    SRMK ET 340 Professional '86

    Vs: Millaisella kelkalla uskaltaa kairaan nyt ?

    Motolle täytyy kyllä antaa täydet pisteet siitä, ettei ole lähteny asiattomuus/vit tuilu linjalle vaikka niskaan syöstään melkoista ryöppyä koko ajan.
    Uskalsin kairaan 365 pitkäksi jatketulla RX-1:llä, mutta ei täällä olekaan enää ku reilu puoli metriä lunta. Pääsin joka paikkaan ja vieläpä poiskin.
    Eikä tuolla todellakaan voi pysähtyä minne sattuu, ei pääse lisulla 38 harppuisella Sokostilla enää liikkeelle :mad:
     
  5. oppera

    oppera Well-Known Member

    Vs: Millaisella kelkalla uskaltaa kairaan nyt ?

    Kyllä Moto tätä keskustelua vie ja asiallisesti.
     
  6. mikkopo

    mikkopo Well-Known Member

    Vs: Millaisella kelkalla uskaltaa kairaan nyt ?

    Joo on sillä hyvä pinna! ;D
    Moni olis jo väsyny.
     
  7. SRMK

    SRMK ET 340 Professional '86

    Vs: Millaisella kelkalla uskaltaa kairaan nyt ?

    Kyllä, ihaillen olen seurannu miten mies jaksaa kirjoittaa viestiä viestin perään ja asialinjalla.
    Ite en meinannu päästä yks päivä katoksesta pois kelkalla, kun oli peilijäinen pohja. Vaikka olenkin äärettömän kova vetomies ;D
     
  8. Luuseppä

    Luuseppä SR Viper Turbo, Nytro Turbo Mtx

    Vs: Millaisella kelkalla uskaltaa kairaan nyt ?

    Se on tuo sarkasmi hankala laji......

    PPS sinänsä ei kyllä umpisen ominaisuuksia syö, kunhan vain laitetaan tarpeeksi löysää jousta ja simmiä iskareihin. Tällöin se nousee lumen päälle siinä missä muutkin telastot. Xtrimmi ei ole umpisen kelkka eikä ole sellaiseksi tarkoitettukaan. Samaa voi sanoa Switsuista. RMK ja Summitti on umpisen menijöitä ja niihin tässä pitäisi sitä viisysiä verrata. Eihän täällä kukaan ole väittänyt ettei viisysillä pääsisi mihinkään, tasamaalla se menee hyvin ja perässäkin voi kuormaa vetää. Kyse on siitä että meneekö se paremmin kuin mikään nykykelkka ja siihen kysymykseen on tullut jo selvyys vuosia sitten.

    Eikös tuo nyt kuitenkin ole ainakin piilovit....sellaista?

    Ihailen kyllä moton päättäväisyyttä. Kotikylällä samantyyppistä päättäväisyyttä oli siihen aikaan kun Iso Naapuri heittikin kapitalismivaihteen sisään yllätyksenä monelle aatteen miehelle. Omaa mielipidettä ei muutettu, vaikka aikaaon kulunut jo 20 vuotta. Tiedän kyllä että siellä Länsi-Lapissa tämän sortin toimintaa oli paljon vähemmän kuin meillä toisen rajan läheisyydessä.

    Onneksi tämä ketju on täällä jutustelu-osiossa, muuten olisi bannit paukkuneet yhdelle jos toisellekin offtopicin jauhamisesta. Täytyy muistaa että pikkuvit.....uilu pitää mielen virkeänä eikä siitä saa suuttua. Pitää vaan vastata samalla mitalla, välttäen ylilyöntejä.

    Rauhaisaa perjantaita kaikille, niin pakittaville viisysimiehille kuin remmejä vaihtaville summittimiehillekin ;D ;D ;D ;D ;D
     
  9. Deippa

    Deippa Yamaha Phazer FX -07

    Vs: Millaisella kelkalla uskaltaa kairaan nyt ?

    Oma korsi tähänkin risukekoon...

    Tuota noin, onko sulla noilta kaikilta välinpitämättömiltä maan/metsänomistajilta lupa kulkia niitten mettissä? Tulipahan vain mieleen, että kun eikös se lakin mukkaan tarvita aina lupa maanomistajalta kelekalla tapahtuvaan ajeluun, poislukien poromiehet ja muutamat muut. Toki kaikkialla ei immeiset ole niin ahdasmielisiä ku paikoin saattavat jotkut ollakin.
     
  10. Tric

    Tric Guest

    Vs: Millaisella kelkalla uskaltaa kairaan nyt ?

    Hommatkaa lumikengät jalakaan niin pääsette kapeista raoista rinteisiin, eikä jää pahasti ees kiinni. :) Sitte rinne alas selässä roikkuvilla minisuksilla. Halpaa ja helppoa. ::)
     
  11. Motopete

    Motopete Well-Known Member

    Vs: Millaisella kelkalla uskaltaa kairaan nyt ?

    Kyllä se paremmin menee kuin mikään, löytyy varmasti huonompia menijöitä montakin. Mutta kukaan ei ole missään vaiheessa väittänyt että se menisi paremmin kuin yksikään nykykelkka, ei tässä väittelyssä ole siitä ollut kysymys.

    Minulla on helppo väittää tästä aiheesta, koska tiedän mitä väitän ja miksi väitän. Mitä kapeampi kelkka, sitä vapaammin sillä voi siellä raivaamattomassa vitelikossa painaa menemään. Sieltä mistä summitti ei sovi, 59 voi vielä sopiakkin. Siitä raosta mistä 59 menee nippanappa kyljet lommolla, summitti ei mene. Ja piste.
    Samoin, siitä mistä 59 ei sovi, niin Tundra saattaa vielä sopia. Sieltä mistä Tundra ei enää sovi, voi 250 lynxi sopia. Ei se tämän vaikeampaa ole.
    Mitään muuta minä en ole totuutena toitottanutkaan, mutta en arvannut että tämä täytyy ihan rautalangasta vääntää. ;D

    Näinpä. Siitä olikin kauan kun olen viimeksi päässyt kunnolla tinkaamaan. Ehkä se tinkauskiintiö tuli taas täyteen vähäksi aikaa, ehkä ei.. ::)

    Onhan noita lupia tullut kyseltyä aina kun on maanomistajien kanssa jutuissa ollut. Kuitenkin, täälläpäin nuo maanomistajat ovat melkoisen välinpitämättömiä noihin ajeluihin niin kauan kun taimikoista pysytään poissa, ja yleisin vastaus onkin ollut että "mitäs sitä kyselet, muutako anna mennä vain".
     
  12. Jäpälä

    Jäpälä Well-Known Member

    Vs: Millaisella kelkalla uskaltaa kairaan nyt ?

    Minä oon vissiin jotenki tyhymä, mut en siltikään käsitä et miksi se okkeli pitää survoa juuri siitä kelkan mentävästä raosta? Ite oon aina löytäny tiheimmästäkin pusikosta myös sen summitin mentävän reijän.
     
  13. jiiipeee10

    jiiipeee10 Guest

    Vs: Millaisella kelkalla uskaltaa kairaan nyt ?

    zäkkinen oli pyöriny hilma tunturissa.
     
  14. rellu02

    rellu02 Well-Known Member

    Vs: Millaisella kelkalla uskaltaa kairaan nyt ?

    tässä keskustelussa on kyllä kelkat niin eri lähtökuopissa että huhhuh.... mut jos jotain täytyy sanoa niin veikkaanpa että mounttainikelekka pesee aukealla ja mäkimaastossa mutta moton 59 kepittää muut keskisuomen risuhelvetissä!!
     
  15. ac7

    ac7 Well-Known Member

    Vs: Millaisella kelkalla uskaltaa kairaan nyt ?

    oliko jaellu päiväzakkolappuja jolleki 8)
     
  16. jiiipeee10

    jiiipeee10 Guest

    Vs: Millaisella kelkalla uskaltaa kairaan nyt ?

    olipa tietenkin .
     
  17. Jäpälä

    Jäpälä Well-Known Member

    Vs: Millaisella kelkalla uskaltaa kairaan nyt ?

    Hienoa ;D
     
  18. JMO

    JMO Expedition xtreme turboR -24

    Vs: Millaisella kelkalla uskaltaa kairaan nyt ?

    on se zäkkinen veikeä veijari...ja jostain ihmeen syystä saanu pitää virkansaki (omista rötöksistään huolimatta)
     
  19. Wainajala

    Wainajala Hardcore

    Vs: Millaisella kelkalla uskaltaa kairaan nyt ?

    Olipa hupasaa luettavaa, ei oo Motollakaan vissiin ennää rakennuskiireitä ku joutaa päivät myötäänsä netissä jauhaan :)

    Olemma tulossa siihen teän perälle, joen toisellepuolen huomenna sutittaan. Teretuloa mukkaan, katotaan mihin se 59 mennee vs. summitti :) Toki nuo kelit ei oo ennään oikeen haastavat kun on hankea tehny. Tai no oli siellä viikko sitten muutama vaaran varjonpuoleinekylki melko pehmeääki.
     
  20. jounia

    jounia Skidoo summit 600 165" -22

    Vs: Millaisella kelkalla uskaltaa kairaan nyt ?

    säkkinen ei tarvikaan summittia ku on helikopteri aina reservissä.
     
Thread Status:
Not open for further replies.

Suosittele tätä sivua