MX Z X-RS E-Tec 2012

Keskustelun 'Ski-Doo' on aloittanut käyttäjä Nenone, 11/11/11.

  1. Nenone

    Nenone BC X-RS 146"

    Vs: MX Z X-RS E-Tec 2012

    Mutulla vois veikata semmosta, että eihän se mitään rajoita tuolla tavalla?
    ...eli mun mielestä rajoitinremmin pitäis estää iskaria aukeemasta aivan täyteen mittaan männän takia. Mutta kuten sanoin, ihan mutuilua on..

    Mitäs se silloin rajoittaa jos remmi on löysällä iskarin ollessa täysin auki?

    Itsellä ainakin iskarin varsi on pari milliä sisässä ja remmi kireällä. Löysin asento olikin sit semmonen, että remmi jäi löysälle kun kokeilin.
     
  2. tuosar

    tuosar Team MiniZ

    Vs: MX Z X-RS E-Tec 2012

    onko kellään tietoa mikä on vakioasetus iskareilla... ???
    napsut liikkeestä tullessa periaatteella; "sekasin ku seinäkello"
    kaikissa kepeissä eri asetukset..
    mikäköhän ois se aloitusasento josta lähteä napsautteleen :) ??

    kova homma uudessa kelkassa, että saa ajokuntoon/mieluisaksi..
    sukset CA:ahan, matto uusiksi 44mm ja välitykset, tuplaremmi telastoon, jalkakoukut, raiserilaukku...
    monta tuntia meni kun purki laitoksen ja kasas uudestaa nippuun
    kaveri ihmettelikin, että eikös ollu uus kelkka ja silti purkaa ja vaihtaa osaa noinkin paljon..

    JOSPA se ois nyt sitten mieluinen..
     
  3. Mikkoyli

    Mikkoyli Well-Known Member

    Vs: MX Z X-RS E-Tec 2012

    En tiedä vakioasetuksista, mutta mulla 95 kg:sella on nyt näin:

    - SLT suksille jousi 1 kierros esijännitystä, puristus 12 auki, paluu 10 auki
    - etuiskari jousta en ole säätänyt, puristus 10 auki, paluu 10 auki
    - hakasjouset 3:lla
    - takaiskari puristus 10 auki, paluu 10 auki
    - takapalikat 1:llä

    Tosi hyvä on minulle näillä ja noista voisi lähteä säätämään kun tulee lisää ajoa
     
  4. otto10

    otto10 Arctic Cat Snowcross -14

    Vs: MX Z X-RS E-Tec 2012

    onko -12 mallissa muka telastossakin paluupuolen säätö? :O
     
  5. Nenone

    Nenone BC X-RS 146"

    Vs: MX Z X-RS E-Tec 2012

    Ei ole!

    En kyllä aiemmin hoksannut sitä tuosta Mikkoylin postauksesta.!
    ..oisko tullut vahingossa copypastella?
     
  6. otto10

    otto10 Arctic Cat Snowcross -14

    Vs: MX Z X-RS E-Tec 2012

    no sitähän minäki ku ei edes rs:ssä ole! ja mitkähän sitte mahtaa nopean vaimennuksen säädöt olla?
     
  7. Nenone

    Nenone BC X-RS 146"

    Vs: MX Z X-RS E-Tec 2012

    Ei ole nopeeta ja hidasta erikseen.. Yhdestä ainoasta tatista säädetään puristuspuolen klikkeriä joka kulmassa!
     
  8. otto10

    otto10 Arctic Cat Snowcross -14

    Vs: MX Z X-RS E-Tec 2012

    ahaa selvä homma, eipä sillä nopean vaimennuksen säätämisellä oikeastaan mitään teekkään...
     
  9. Mikkoyli

    Mikkoyli Well-Known Member

    Vs: MX Z X-RS E-Tec 2012

    Joo ei ole alustassa paluunaksuja, muistelin vaan avanneeni kaikki paluut 10 auki. Lynx 2010:ssä paluuvaimennuksen säätö oli tarpeen.

    Kävin taas ajelemassa ja radikaali parannus tuli kun lisäsin suksien esijännitystä 1 kierroksen eli nyt on 2 kierrosta, puristus 13 auki. Kääntyy paljon paremmin ja on vakaampi.
    Alusta ei pohjannut paikassa missä sain turbo-Renen WP-alustalla pohjaamaan aamulla vaikka löysäsin etuiskarin 11 naksuun. Vähän nakkeli perää ja tiukensin takaiskaria 2 naksua eli nyt se on 8 auki.

    On se mahtava kelkka!
     
  10. otto10

    otto10 Arctic Cat Snowcross -14

    Vs: MX Z X-RS E-Tec 2012

    Jos perää nakkelee ni ei ole yleensä vika takapukin iskarissa vaan nimen omaan etupukin iskari kaipaa säätöä.
     
  11. Mikkoyli

    Mikkoyli Well-Known Member

    Vs: MX Z X-RS E-Tec 2012

    Lynxissä siihen auttoi takapukin paluuvaimennuksen tiukentaminen.

    Kumpaan suuntaan sitä etupukkia pitäisi kokeilla? Se tuntuu aika sopivalta, pintapehmeä ja ei pohjaa. Ja kelkka kääntyy hyvin. Yleensä olen säädellyt etupukkia, jos haluan muuttaa kääntymistä tai pohjailee. Vai olisikohan hakaset 3-asennossa aavistuksen liian jäykällä? Ei se kyllä pahasti nakkele, mutta jos jotakin yrittää parantaa niin palautusta rauhallisemmaksi pitäisi saada.
     
  12. tuosar

    tuosar Team MiniZ

    Vs: MX Z X-RS E-Tec 2012

    Pienet maistiaiset kelkasta...
    -kahvanlämppärit huonommat kun 2010 mallissa, jossa mukavuuskatkaisin..
    -vakiona huonompi alusta, puhutaan telastosta, nakkelee takakorkeita ja pohjailee, jopa mun ajovauhdilla ;)
    keula aikalailla entisen veroinen..iskarit kutakuinkin samoilla napsuilla versus 2010malli..
    -muuten samaa tavaraa eri kuorissa,kun 2010XRS, kai tuosta ajokin saa, kuhan iskarispeliaali käy testaan ja kertoo mitä tehdään ;)
     
  13. Morris

    Morris Lynx Rave Enduro 600R

    Vs: MX Z X-RS E-Tec 2012

    Eile kävi 1. huollossa + softapäivitys -kampanja tehty, (softapäivitys -> seossuhdetta laihemmalle).
    Alkaa öhläreiden hierominen alle, kepit kävi eilen irti ja molemmissa alustan iskareissa erinlainen kiinnitys ;D
     
  14. otto10

    otto10 Arctic Cat Snowcross -14

    Vs: MX Z X-RS E-Tec 2012

    Ite lähtisin eka kokeilee laittaa pikkusen lisää esijännitystä etupukkiin tai sitte jos vähän takapukin iskarin hidasta vaimennusta lisää mutta en sitte tiijä miten se vaikuttaa jos tuossa ei ole erikseen hitaan ja nopean puolen säätöä... tai sitte lyöt etupukin vaimennusta reilusti aukipäin nii kauan että pohjaa ja siitä vähän sitten takaisin. Ja onko perän nakkelu ongelma jarrupatissa vai muutenkin?
     
  15. Mikkoyli

    Mikkoyli Well-Known Member

    Vs: MX Z X-RS E-Tec 2012

    Ei se oikeastaan nakkele vaan palauttaa liian nopeasti patikossa takapään ihan normirytmissä. Ei se oikeastaan ajoa haittaa, mutta kolahtelee kuitenkin. Lisäsin puristuspuolen vaimennusta (hidas ja nopea on yhdessä eli vain yksi nappula) takapukkiin, mutta ei se oikeastaan vaikuta paluuvaimennukseen.
    Kai se saa kelvata näin ja parhaasta päästä on mitä olen ajanut.
     
  16. Willy

    Willy Active Member

    Vs: MX Z X-RS E-Tec 2012

    Ootteko laittanu PP:tä alle, jotain kokemuksia? Mitä säätöjä kannattais muuttaa? Varmaa rupee mutkissa suksi nousemaan? Ei oo aikasemmin ollu mulla PP:tä ja meinasin kokeilla että millaset ois enimmäkseen reitillä ajelen. Valistakaa kokematonta :)
     
  17. Nenone

    Nenone BC X-RS 146"

    Vs: MX Z X-RS E-Tec 2012

    Mulla on!

    Etuiskareista ei saa jousen esijännitystä pienennettyä kun tulee ne topparit vastaan, joten kiriä tarvitsee etupukin jousta, jotta ohjaus kevenee.. Tosin nyt vielä hankala sanoa kuinka paljon kun ajelut on ollu pääasiassa pohjien tamppailua aina uutta jälkeä! Eipä siitä nyt hirveesti kiikkerämpi tule, ehkä vähän kun ulkosuksi pitää eikä luista. Itse ajan mielummin hieman vikurilla laitteella jos vaihtoehtona on semmonen joka ei suostu kääntymään! Tosin jos enimmäkseen reittiä ajat niin SLT vois olla sulle passelimpi!
     
  18. Willy

    Willy Active Member

    Vs: MX Z X-RS E-Tec 2012

    Kiitos tästä!
     
  19. tuosar

    tuosar Team MiniZ

    Vs: MX Z X-RS E-Tec 2012

    Eikö pohjaa telasto??
    Henk.koht paljon keveempi kuski ja lätkii kohtuuhelpolla pohjaan, samoilla napsuilla :/
     
  20. Mikkoyli

    Mikkoyli Well-Known Member

    Vs: MX Z X-RS E-Tec 2012

    Ei ole mun mielestä vielä kertaakaan pohjannut ja itse asiassa aukoin napsuja vielä lisää. Se on nyt vielä mukavampi ajaa eikä silti pohjaa. Uskomattoman pintapehmeä ja pitkät tai progressiiviset joustot. Ehkä vauhti ei riitä enkä kyllä olekaan vetomiehiä. Mulle tämä alusta kyllä sopii. Etupukin jousen esijännitykseen en ole koskenut ja siinä mulla on kierrettä säätölatan yläpuolella 32 mm, tarkistapa onko sulla sama.
    Nyt mulla on napsuja suksille 13 auki, etupukissa ja takapukissa molemmissa 14 auki.
    Pankaapa muutkin onko paljonkin erilaisia säätöjä tarvinnut. Paras säätö mulla oli laittaa suksille esijännitystä 2 kierrosta niin rupesi ohjaamaan SLT:llä eikä enää vaappunut. Telasto ei näytä olevan niin ronkeli napsuista.

    Ajoin eilen kaverin Lynx Boondockerilla ja kyllä se oli työläs ajaa tähän verrattuna. Kaverikin oli ihmeissään kuinka hyvä tämä minun pätkä on.

    Miltä 800 tuntuu pätkässä, onko monella semmoinen tai oletteko päässeet vertaamaan 600 ja 800 XRS:ää?
     

Suosittele tätä sivua