Suositelkaa kenkiä

Keskustelun 'Varusteet' on aloittanut käyttäjä Jani Sipola, 24/2/06.

  1. Åkerman

    Åkerman Sledless

    Vs: Suositelkaa kenkiä

    Stadiumilla warpin snoukkakengät 50€
    Varmaan hintansa väärtit kelkkahommissakin.
    Normikengissä koko vaihtelee 43-44 maastossa, noista 44 oli passeli.

    http://www.stadium.fi/urheilu/talviurheilu/lumilautailu/124908/warp-u-nimao-f11
    [​IMG]
     
  2. Tric

    Tric Guest

    Vs: Suositelkaa kenkiä

    Ite katoin samanmoisia Warpeja. Mitenkähän pitää vettä ja onko lämpimät
     
  3. Mika Lokka

    Mika Lokka Well-Known Member

    Vs: Suositelkaa kenkiä

    Nyt on uusilla HMK:lla muutama kerta ajettu ja täytyy sanoa, ettei tuosta enhän saa parempaa ;D

    Täytyy kuitenkin arvostaa ystävääni Huttaa tuosta sinnikkäästä asenthesta näihin "hehkutuksiin"...
     
  4. Junde

    Junde Well-Known Member

    Vs: Suositelkaa kenkiä

    Itse tuli kauden alussa ostettua Klim adrenaline gtx kengät ja kovasti tyytyväinen olen ollut. Näillä ei ainakaan itse tartte jalat märkänä ajaa ;) kalvo/kenkä toisin sanoen pelaa ja ainakin vielä pitäneet vettäkin vaikka on vesiojissa kenkiä "lepuuttanutkin". Näissähän ei erillistä sisäkenkää ole, mutta eipä ole tarvettakaan ollut kun kuivana pysyneet. Pohjallisen kun nostaa ajojen jälkeen pois niin hyvä (kerää jonkin verran kosteutta pohjallisen alle).

    HMK:n kenkiä itsekin meinasin, mutta säästin ja nyt luetun perusteella ei ainakaan kaduta jos niiden kans joutuu sukat märkänä ajaa.
     
  5. puuntökkäri

    puuntökkäri Well-Known Member

    Vs: Suositelkaa kenkiä

    Itselläni myös samaiset kengät ja ei voi muuta kuin kehua! On tosiaan lämpimät ja pitää vettä. Jalkakaan ei hikoile ja on sopivan tukevat, saa nauhoilla hyvin kiristettyä mieleisekseen. Nämä jalassa pystyy myös kävelemään suht mukavasti. Ja hintakaan ei kovin paha n. 250 euroo. Jos haluaa hinta-laatu suhteelta hyvät kengät, ne on tässä. Toista kautta itselläni käytössä.
     
  6. Junde

    Junde Well-Known Member

    Vs: Suositelkaa kenkiä

    220€ piti antaa omista rahaa. Itsekin vaan normi tennissukat jalassa ajellut ja ainakaan -15°C pakkasessa ei mitään ongelmaa.
     
  7. puuntökkäri

    puuntökkäri Well-Known Member

    Vs: Suositelkaa kenkiä

    Joo saman verran taisin itse maksaa. Itelleni hommasin parit Caterpillarin sukat joita käytän noissa. Hieman normi sukkaa paksummat ja tukevammat, ja on vahvistettu varpaista sekä kantapäästä. Toimii, eikä tullu viime talvena kylmä kovemmillakaan pakkasilla. -25 tais olla kylmin reissu.
     
  8. LynxRE

    LynxRE Lynx 600 RE -12

    Vs: Suositelkaa kenkiä

    Tänään lähti tilaukseen ko. popot, huomenna pitäis tulla postiin. :)
     
  9. Hemikoo

    Hemikoo Sidewinder xtx se 137", SXR 700

    Vs: Suositelkaa kenkiä

    Sen mitä olen liikkeissä testannut tuota gtx:ää niin sehän ei taivu taaksepäin ollenkaan ??? vanhanmallisella ajoasennolla varustetulla kelkalla ajo jalat koteloissa voi olla tuskaa?
    Mutta joko nuo GTX:t tai stomperit on seuraavat kengät kunhan vanhat jalaksen työkengät päästää ensikerran veden sisään ;)
     
  10. puuntökkäri

    puuntökkäri Well-Known Member

    Vs: Suositelkaa kenkiä

    Ei oo mulla ainakaan minkäänlaisia tuskia ollu vmaxilla ajaessa vaikka jalat yleensä koteloissa onkin...
     
  11. fxjannu

    fxjannu -19 Xterrain 850 RE 3700

    Vs: Suositelkaa kenkiä

    Onko tuo koko (taulukoista kyllä katselin jo) ok jos käyttää 42-43 kenkää normaalisti ja nämä ottaa tuon USA 11 kokoisen, onko vertailutietoa???
     
  12. Mika Lokka

    Mika Lokka Well-Known Member

    Vs: Suositelkaa kenkiä

    Nyt on sitte eilispäivä ajettu HMK:lla -37 asthen pakkasessa ja täydellisen lämpimät kengät!!!
     
  13. skk

    skk Yamaha Apex

    Vs: Suositelkaa kenkiä

    ei varmaan ongelmaa, noilla voi ajaa autoakin. Ei nyt ehkä parhaat ajokengät autolla, mutta ainakin automaatilla pääsee kelkalle ja takaisin ;D loistavat kengät siinä tarkoituksessa mihin tehtykin, eli kelkkailussa :)
     
  14. Energy83

    Energy83 Boondocker Re 800 -15 , Nytro Xtx -10

    Vs: Suositelkaa kenkiä

    Kävin eilen ostamassa kyseiset saappaat, ihan hyvältä vaikuttaa hintaisekseen, Ovh on noilla 99e, nythän ne on alennuksessa 50e, viikonloppuna pääsee testaamaan saappaita tositoimissa
     
  15. Janne-setä

    Janne-setä Renegade Turbo r Smart Shox -23

    Vs: Suositelkaa kenkiä

    Kävin kans hakeen noi Warpit, ois kannattanu jättää kauppaan. Vettä ei pidä yhtään, Nytro vielä jotenki holvaa vettä vasemmalle jalalle, että varmasti kastuu kintut. Plussaa todella edullisesta hinnasta (499kr Haparanta Stadium) ja irroitettavasta sisäkengästä.Seuraavalle reissulle tarvii laittaa muovipussi sisäkengän päälle.
     
  16. fxjannu

    fxjannu -19 Xterrain 850 RE 3700

    Vs: Suositelkaa kenkiä

    Ja lopputuloksena muovipussillinen jalkahikeä ;D ;)
     
  17. Pexi75

    Pexi75 Lynx Boondocker 3900 DS 800R E-TEC, 2017

    Vs: Suositelkaa kenkiä

    uusittiin kenkäosasto mamman kanssa viime keväänä. Mamma varsinainen vilukissa ollut aina ja ei semmosia kenkiä ole tähän asti löytynyt joissa ei olis kinttuja palellu. Nyt ostettiin hänelle tämmöset HMK:t kun satuttiin saamaan -60% alella viimenen pari hyllystä ja kokokin oli passeli
    http://outletsnowmobile.fi/fi/outlet/hmk-highmark-pro/
    Ei palele sitten yhtään missään kelissä kuulemma. Jalat ei saa ajaessa yhtään liikettä kun istuu kyydissä paikallaan. Pitää noita ulkona ihan normikenkinäkin jos sattuu olemaan kovat pakkaset. Eikä kuulemma hikoa yhtään.

    Itteeni en raskinu sitten sijoittaa kummemmin ja otin Sinisalot
    http://www.taistohirvonen.fi/kelkat/tuotetiedot_kelkat.aspx?tuotenoID=111301
    Kerrassaan mainio kenkä. Ei palellu toissa vkonloppunakaan yhtään vaikka oli -37 ajellessa. Muutenkin jäsy saapas, ei nilkka pääse muljahtelemaan.

    Lueskelin tuossa noita jalkojen hikoamisjuttuja. Muistattehan, että hikoilun kannalta yhtä tärkeä hengittävän kengän kanssa on oikeanlainen sukka. Vaikka kuinka olis gorekenkä niin varmasti jalan saa kastumaan jos sinne sisään änkeää normi puuvillasukkaa. Ite käytän kaikissa gore/ei gorekengissäni aina kunnollista teknistä vaellussukkaa. Bridgedalet olen huomannu hyviksi. Sukkapari maksaa jotain 30-40 euroa.
    Gore-kenkiä on mulla tällä hetkellä metsästys- ja vaellussaappaat molemmat sekä talvilenkkarit. Sitten ei-Goretexiä HellyHansenin talvikengät sekä nämä Sinisalon ajokengät. Ihan sama mihin noista laittaa puuvillasukan niin hikoilu ja märät sukat on taattu. Mutta kun käyttää kunnon hengittävää sukkaa niin sukan ja kengän kastuminen ei ainakaan mulla ole ollut ongelmana.
    Kaikillahan varmaankin jalka jonkin verran hikoaa liikkuessa. Kyse on vain siitä miten kosteus saadaan siirtymään kerroksesta toiseen. Eli materiaalit pitää valita oikein. Sama homma se on mettähommissakin kun kävelee Gorepuvun kanssa ja jos siellä alla on puuvillaista alus- tai välipaitaa niin varmasti on märkää...puhumattakaan villapaidoista ;). Monet makiat naurut olen saanu meidän seuran vanhuksilta kun ovat kattoneet kuinka vähän laitan puvun alle vaatetta pakkaskelilläkin jahtiin lähtiessä. Sitten vielä tulee kommenttia perään että nappaskengissäkö sitä meinataan maastoon lähteä kun mulla jalassa Meindlin Goretex-metsästyskengät...sanojalla itsellään oli jalassa semmoset siniset matalavartiset haisaappaat, jotka meinaa tippua jalasta ja takuuvasrmasti kävely ei niillä mikään nautinto ja rakot kaupanpäälle joka reissulta ;D. Mettäkaverit lisäksi änkeevät monta puuvilla aluspaitaa, villapaitaa ja jos jonkinlaista kaapua Erätukun Jahti kalvopuvun (=hengittää yhtä paljon kuin Nokian kumppari) alle ja sitten ihmettelevät että onpa pirunmoinen hiki ja valittavat että kaikki kalvopuvut on täyttä humpuukia :D...ja eihän ne voi uskoa ja myöntää että meikäläisellä ei palele eikä ihmeemmin välikerrokset kastu.

    Sitten kannattaa vielä muistaa, että joillakin jalat hikoavat ihan luonnostaan, siitä riippumatta oliko jalassa mikä sukka tai kenkä tahansa. Jokaisen siis kannattaa itse kokeilla eikä liikaa kannata luottaa siihen mistä tuosta hengittävyydestä kirjoitetaan.

    Ylipäänsä noita hyvin hengittäviä ja vettä pitäviä kalvomateriaaleja on muitakin kuin Goretex. Tosin osa kalvoista on kyllä täysiä susia, monenlaista on tullut kokeiltua.

    Vaikka itellä suurin osa Gorekalvollisia tuotteita onkin niin Goressa kyllä monesti maksaa ihan siitä tuotenimestä vain.
     
  18. team_mb

    team_mb Guest

    Vs: Suositelkaa kenkiä

    On kyl pikkune vitutus :mad:

    Eile hain scotin 150€ kelkkakengät ja tänää aloin polkasee rossia käyntii(huono poljin) nii kyljestä läpi.. :-\
    Tiiä ottaako palautusta, kun itsel kävi. Pitänee vissiin paikata ;)

    Muute se poljin hajottanu kesällä yhet toisetkin kengät. Ja laitan muute huomena uuden polkimen tilaukseen ellei kaupas ole.
    Ja samal hammasrattaat(tai ainaki eteen, kun puuttuu jokatoine hammas)
     
  19. Zuumi

    Zuumi Lynksin Extriim

    Vs: Suositelkaa kenkiä

    Niksipirkka:

    Laita siihen mopon polkimeen paksua kumiletkua (bensa-) tai jopa vielä toinenkin isompi letku ekan päälle. Tarpeeksi pitkä letku, että polkimen metalli jää piiloon. Kiinni Sikaflexillä tai Liquisolella. Eip maksa paljoo, ja toimii :)
     
  20. team_mb

    team_mb Guest

    Vs: Suositelkaa kenkiä

    Tiiä jaksaako alkaa muokkaileen sitä. Liukas, alaspäin taittunu ja lyhyt.

    Edit: hoksasin juuri et tallis kaks muutakin poljinta ;D
     

Suosittele tätä sivua