Rungon vaihto

Keskustelun 'Jutustelua' on aloittanut käyttäjä a.d.e, 23/2/12.

  1. a.d.e

    a.d.e ski-doo mxz 700 -00

    Miten jos kilvissä olevaan kelkkaan vaihdan rungon kelkasta, joka ei ole kilvissä.
    Onko muuta kuin sipasen tulevasta rungosta runkonumeron pois, ja naputtelen entisen numeron.

    Mites tuo tehdään virallisesti?
     
  2. snowpro

    snowpro polaris IQ600rr-09 144" mod

    Vs: Rungon vaihto

    Juuri noin, Viet vaan tuon jälkeen kelkat vielä konttorille ja kerrot mitä olet tekemässä ja miksi. lyövät sinetit numeron päihin ja se on vissiin siinä. Ei ole omakohtasta kokemusta mutta olen joskus kuullut näin tehtävän. Ehkä joku vois vielä varmistaa?
     
  3. Vonikka

    Vonikka Well-Known Member

    Vs: Rungon vaihto

    Jep eli katsastuskonttorin kautta niin saat oikeat paperit siihen hommaan ja he merkitsevät ylös kanta ajoneuvon ja mitä siihen sitten on tullut ja millä numerolla. Jos menet omin päin vaihtamaan ja silpasemaan itse siihen numerot niin saatat olla jossain kohtaa kusessa sen laitteen kanssa jos jossain ratsiassa aletaan tarkemmin asiaa katsomaan.
     
  4. Golfster

    Golfster BD3900ds 2019, Iron Doggi, FIII CK3

    Vs: Rungon vaihto

    Öö, eikö uudessa rungossa ole papereita? Itte olen ainakin toteuttanu rungon vaihdon silleet, että olen kilvittänyt kelkan sen uuden rungon papereilla. Vanha runko poies kilvistä ja taisipa sekin päätyä vielä viettämään ansaittua vesikelkan elämää... ;D
     
  5. a.d.e

    a.d.e ski-doo mxz 700 -00

    Vs: Rungon vaihto

    Meniköhän nyt vaikeeks, kun myynti-ilmossa lukee: Runko vaurioituneena poistettu vaatii katsastuksen.

    Itsellä eturunko viipaleina ja tunnelissa pientä lysmää, ja tämä uusi kuitenkin ehjä.

    Lunastettu kun sen verran törmäilty, että ripustuksia menny ja kone huutanu kiinni.
     
  6. Tasala

    Tasala Sidewinder MTX 153" Maptune stage 4

    Vs: Rungon vaihto

    Itse tein nimenomaan silleen että vanha runko pois kilvistä ja kasasin kelkan uuteen runkoon joka oli avk kelkasta. Sitten kelkan kanssa konttorille ja katsastettiin kelkka normaalisti uudelle rungolle. Siinä pärjäs heti sen verran että vanha runko oli papereissa -03 ja sitten kun katsastin kelkan papereissa luki -07 uuden rungon mukaan.
     
  7. a.d.e

    a.d.e ski-doo mxz 700 -00

    Vs: Rungon vaihto

    On siihen paperit.
    Onhan tietysti yksi vaihtoehto koputella tunnelia vähän suoremmaksi, ja vaihtaa pelkkä eturunko.
    Koska sitä uutta tunnelia on vissiin hitsailtu.
     
  8. Golfster

    Golfster BD3900ds 2019, Iron Doggi, FIII CK3

    Vs: Rungon vaihto

    Eli eikös yksinkertaisimmaksi tule kilvittään sen kelkan papereille, mistä tunneli = runkonumerollinen osa kelkkaa on peräisin. Ei pidä ryhtyä stanssailemaan eikä tanssailemaan sen enämpiä?
     
  9. a.d.e

    a.d.e ski-doo mxz 700 -00

    Vs: Rungon vaihto

    Sitäpä tässä vähän tarkoitinkin, kun tuo minun kelkka on edelleen kilvissä ja runkonumero on tunnelissa, joka taas on suhteellisen suora. (vähän koputtelua)
    Kun taas eturunko on solmussa jossa ei ole runkonumeroa ja joka on niittaamalla tunnelissa.

    Kun taas uudessa tulevassa koko hässäkässä on tunnelia hitsailtu,(jossa runkonumero) ja eturunko ehjä.
    Että alanko vaihtamaan eturunkoa jo kilvissä olevaan omaan tunneliin, vai rekisteröinkö koko tulevan hässäkän uudelleen.

    Jos teen pelkän eturungon vaihdon, silloin ei pitäs rekisteröidä/katsastaa mitään.
    Sitä lähdin alunperin kyselemään, että miten myös runkonumerollinen osa saadaan laillisesti vaihdettua,
    asia siltä osin selvä. (eli katsastus)

    Tuliko tarpeeksi epäselvästi ;)
     
  10. Golfster

    Golfster BD3900ds 2019, Iron Doggi, FIII CK3

    Vs: Rungon vaihto

    Aivan eli jos vanha runko on etupästä solmulla ja uusi takapäästä, niin vaihtelet vain vanhaan runkoon eturungon varaosakelkasta, niin pääset vähimmällä paperisodalla, kelkka säilyy yksikilpisenä ja lopputulos on varmasti kaikin puolin fiksuin!
     
  11. a.d.e

    a.d.e ski-doo mxz 700 -00

    Vs: Rungon vaihto

    No pitää tehdä lopullinen päätös sitten, kun näen uuden rungon. Melko homma on siinäkin eturungon vaihdossa.
    Millä niiteillä jne. Siitä löysinkin jo tiukkaa vääntöä :)
    Melkein helpoimmalla pääsis, kun nakkelis entisestä pois puretut osat uuteen tyhjään runkoon ja konttorille.
     
  12. rave 440/mxz 800

    rave 440/mxz 800 Well-Known Member

    Vs: Rungon vaihto

    Ei muuta kuin eturunko vaihtoon.Muutama niitti ja helpolla säästää yli satasen ;D Ja yksikilpinen helpompi vaihtaa esim liikkeessä kun osa liikkeistä ei ees huoli kaksikilpistä kolaroitua.
     
  13. a.d.e

    a.d.e ski-doo mxz 700 -00

    Vs: Rungon vaihto

    No näinhän minä tein, helvetinmoinen urakka mutta tulipahan tehtyä :)
    Tänään eka savut koneesta, tallista ulos ja 50m kokeilua ja takas talliin.

    Seuraavaks suksien säätöä, jatkanpa hommaa huomenna.
     

Suosittele tätä sivua