Kelkan ostopuuhissa?

Keskustelun 'Jutustelua' on aloittanut käyttäjä jonetzu, 26/3/12.

  1. jonetzu

    jonetzu Member

    Jaahans. Se sit taasen iski kelkkakuume 10 vuoden hiljais elonsa jälkeen.
    Mulla oli Yamaha v-max 500 kymmenen vuotta sitten, ja nyt pitäs ostaa joku kiitäjä taasen leluksi.
    Silmäni olen iskenyt erilaisiin ruisku peleihin, ja muutamaa olen käynytkin tässä testailemassa, kuten lynx enduro 600sdi, arctic cat f6....
    Mut aina kun kerron jollekin et olen miettinyt ostaa ****merkkisen kelkan, niin vastaus on että haluut sä ostaa ittelles hankaluuksia.
    Tiedän et tää on ikuisuus kysymys, mutta kyselenki pääsääntöisesti et voisitteko kertoilla tyyppivikoja omistamistanne kelkoista.

    Kertokaa myös onko noi ruiskupelit hyviä vai kannattaako pysytellä kaasari koneissa, niin ja mites tuollaset nelitahti pelit. Sanovat et esim. rx1 on raskas ajaa, mutta mites pieni moottorisemmat nelarit. Kun en nyt välttämättä tarvitse mitään super hyper tehokasta esinahan taakse vetäjää :)

    Sanotaan nyt vielä sen verran et käytössä olis noin 3500 euroo kelkan ostoon ja vuosimalli 2001:stä ylöspäin.

    Kiitos kaikille, jotka jaksaa vastailla.

    T:J
     
  2. Exoxxer

    Exoxxer Lynx rave 600sdi 155"

    Vs: Kelkan ostopuuhissa?

    http://www.nettimoto.com/lynx/enduro/moottorikelkka?page=4&sortCol=price&ord=ASC&id_sub_type=41&bike_type=moottorikelkka&ad_type=F&id_make=99&id_model=1149&id_bike_type=6

    Tuosta Nuita uuemman mallin lynx ruisku enduroja. Melko hyviä vehkeitä. Tuohon budjettiin melko sopiva kelkka.
     
  3. jonetzu

    jonetzu Member

    Vs: Kelkan ostopuuhissa?

    Mites ihmeessä noista nettimoton ilmoituksista oikein saa selville et mikä kelkka on ruisku peli ja mikä ei.

    http://www.nettimoto.com/lynx/enduro/1268546
    Onko tää mukamas ruisku koneella???
     
  4. Exoxxer

    Exoxxer Lynx rave 600sdi 155"

    Vs: Kelkan ostopuuhissa?

    Ei ole. http://www.nettimoto.com/lynx/enduro/1270789 Tuo on ruisku.
    Sdi meinaa ruiskua.
     
  5. Merai

    Merai Polaris Sb Assault -13

    Vs: Kelkan ostopuuhissa?

    Ehdotan F6 05-> Niistä löytyy ihan hyvin jerkkuu ja ovat melko varmoja koneelta. Alustana on fox kamaa. Mattokin on sellainen, jolla voi vähän syvemmässäkin ajaa. Kytkin kannattaa katella minkälaisessa kunnossa on. Jokainen kelkka leviää satavarmasti jostain ja se on fakta. Jokaisessa omat heikkoudet. Eikai ne nuo ruiskut sen enempää hajoile kun kaasaritkaan. Kestämäänhän ne on tehty, toivon mukaan.
     
  6. jonetzu

    jonetzu Member

    Vs: Kelkan ostopuuhissa?

    OK.
    Tuon mä jo tiesinkin että toi sdi on ruisku, mutta en ollut varma tuosta toisesta. Mites muissa merkeissa on toi ruiskukone on merkitty: Polaris, Arctic Cat, Yamaha, Skiido ............
     
  7. Jkh83

    Jkh83 Sole poka tiira!!

    Vs: Kelkan ostopuuhissa?

    Semmosta kelkkaa ei varmaan oo edes tehtykkään mikä ois aivan varmatoiminen ::)
    Toiset kestää ja toiset ei, kaikki on yksilöitä.
    Kannattaa varmaan lukea nuita eri merkkien topikkeja ja käyttää hakua, pitäs löytyä tietoa malleista, merkeistä, hyvistä ja huonoista puolista :)
     
  8. Merai

    Merai Polaris Sb Assault -13

  9. jonetzu

    jonetzu Member

    Vs: Kelkan ostopuuhissa?

    Joo sehän on nyt päivän selvä asia, että jos ollaan tekemisissä jonkin teknisen laitteen kanssa niin kaikki on omia yksilöitä. Toiset on kestävämpiä kuin toiset.

    Olen lukenut noita topikkeja vaikka kuinka. Toi hakukone on ihan paska ainakin mun mielestä. Onhan tuolla vaikka kuin tietoo kelkoista, mutta on niin raskasta alkaa lukee jotain 200 sivuista topikkia jokaisesta mallista. Kyl mä sit niitä alan selaa kun saan vähän hahmoteltua minkä sitä ostais.
     
  10. jonetzu

    jonetzu Member

    Vs: Kelkan ostopuuhissa?

    http://www.nettimoto.com/lynx/enduro/1268546
    tollasta kissaakin oon käyny testaa ja se on mun mieleen aika lailla. (en ole testannut linkin kelkkaa)
    Mitäs eroo tuossa edellisessä on tähän verrattuna:
    http://www.nettimoto.com/arctic-cat/f6-sno-pro/1278927

    Ja kertokaapas. Olen kuullut (taas se viidakkorumpu) että noissa kissoissa olisi todella kestävä kone, mutta heikko voiman siirto hässäkät????Pitääkö paikkansa????
     
  11. Merai

    Merai Polaris Sb Assault -13

    Vs: Kelkan ostopuuhissa?

    En nyt sanoisi että heikko voimansiirto, vaan ne tarvitsee ylläpitoa ja jos siitä luistaa niin varmasti pettää.
     
  12. janne t

    janne t RX-1 ER -04

    Vs: Kelkan ostopuuhissa?

    Mulla oli kauan vmax 4 750 nen , kova kampe ja nyt on rx 1 er , ajettu reilu 17000 km , motti aukaisemato eikä muitakaan isompia remontteja , onhan siinä tietenkin 370 kg painoa mut kaikkeen tottuu .
     
  13. jonetzu

    jonetzu Member

    Vs: Kelkan ostopuuhissa?

    Kertokaapas minulle nyt mitäs eroo noissa Lynx RC600sdi ja Lynx enduro (600) sdi rave r-evo kelkoissa nyt sit on???
     
  14. znood

    znood Guest

    Vs: Kelkan ostopuuhissa?

    Taitaa rc:ssä olla paremmat iskarit(lisäsäiliölliset klikkereillä) ja parempi penkki ainakin. RC:tä on saanu myös PPS-alustalla 2007 joka vastaakin sitten jo lähes re:tä.
     
  15. jonetzu

    jonetzu Member

    Vs: Kelkan ostopuuhissa?

    Kiitos tiedosta.
    Mites kestäviä noi on yleensä olleet, eli kone yms...
    Kone kai on ihan mukavasti vääntävä peli, ja alustakin noissa on kai suhteellisen kestävä...???
    Eikä taida olla mitenkään hurja syöppö tuolle polttoaineellekaan??
     

Suosittele tätä sivua