jotain häikkää variattorissa?

Keskustelun 'Ski-Doo' on aloittanut käyttäjä jonttu-, 22/3/12.

  1. jonttu-

    jonttu- Well-Known Member

    Vs: jotain häikkää variattorissa?

    mulla on tuo jousi kakkosen kohalla...
     
  2. jonttu-

    jonttu- Well-Known Member

    Vs: jotain häikkää variattorissa?

    no niin nyt ois kelkka taas kunnossa! kakkosesta oli sellaset pikkunamiskat paskana... :D ja välit ku vaihtu 19-45 niin johan alko puhumaan!
     
  3. juhve

    juhve SKI-DOO mxz 600 etec irondog 2021

    Vs: jotain häikkää variattorissa?

    ei oo mun nolla kutosessa sdi.ssä ainakaan jousessa tappeja et esijännitystä ei voi säätää. eiköhän toi kakkos vari oo kaikissa sama
     
  4. jonttu-

    jonttu- Well-Known Member

    Vs: jotain häikkää variattorissa?

    mutta mitä mitä? 19-45 väleillä kelkka kulkee enään juuri ja juuri 105 km/h?? eikös se noilla pitäs mennä sen 120 :O
     
  5. Shape

    Shape Nettikelkkailija

    Vs: jotain häikkää variattorissa?

    Mitähän *tun sieniä olen vetänyt tuossa välissä. :eek:

    Pahoittelen suuresti huolimattomuuttani, sillä 43 alaratas on se vakio.

    Mutta kuitenkaan 2 piikin ero ei suuria alarattaassa vaikuta, 2,26 vs. 2,37 välityssuhteissa. Eli jos laittasit 20 piikkisen rattaan niin se vastais 19-43 välitystä, eli ei merkittävää eroa.

    Jos otetaan verrokiksi mun kelkka, missä on 19-43 välit ja piikin pienempi vetopyörä (8T 2,86" jaolla, eli vastaa 9T 2,52", kun vakio on 10T 2,52") kun sulla, niin kokonaisvälityssuhde 2,26 * 1,1 = 2,49, eli mulla on lyhyemmät välitykset siltikin (2,49 > 2,37). Siltikin mulla kelkka kelaa 115 km/h.

    Voisin lähteä arpomaan vikaa nyt variaattorin suunnasta. Testaappa nouseeko hihna kytkimessä ihan ylös asti, eli teet mustalla tussilla viivan lautasen kylkeen ihan koko matkalta. Käyt kokeileen huippuja ja katso sen jälkeen onko viivasta enään mitään jäljellä. Jos viiva ei ole kadonnut tai sitä näkyy useita millejä, niin voimansiirrossa on edelleen vikaa, joko mekaanista vikaa tai sitten jotenkin säädöt vittuurallaan.
     
  6. jonttu-

    jonttu- Well-Known Member

    Vs: jotain häikkää variattorissa?

    joo no ei mtn kaikkea sitä sattuu vahinkohan se olin minäki ;D ;D juu minä koitan tehä tuon tempun
     

Suosittele tätä sivua