Puhallinkoneen vaihto nestekoneeseen

Keskustelun 'Korjaamo' on aloittanut käyttäjä Janko, 13/2/13.

  1. Janko

    Janko Member

    Moro. Mulla on tollanen 2002-vuoden Polaris sp 440 puhallinkelkka ja siihen pitäs istuttaa 2004-vuoden 600cc vesikone.
    Mitenkä toi jäähdytysjärjestelmä olis järkevintä toteuttaa? Letkuja ei ole mutta syylärit on. Elikkäs onko siellä telatunnelissa jotkut valmiit paikat tms..

    Mulla on myös toi 440 puhallinkoneen kytkin joka pitäis tohon laittaa. Pitääkö sitä säätää ja jos pitää niin miten?

    E: Jäähdytyskiskoja ei ole.. Eli pitääkö sellaiset ostaa vai voiko ne korvata letkuilla? Tai jollain alumiiniputkilla..
     
  2. matti

    matti XRS 600 -07

    Vs: Puhallinkoneen vaihto nestekoneeseen

    Onko se 600 kone täydellinen sähköineen, kaasarit, pakoputki, vaimennin jne?

    Kytkimen voi kyllä muuttaa sopivaksi, vaatii eri painot ja jousen. Myös 2-vari vaatinee eri jousen, ehkä myös helixin?

    Kannattaa katella löytyykö markkinoilta jotain konevikaista halpaa edge runkoista polarista, voi olla että tulee halvemmaksi kuin hommata ja istuttaa kaikkia tarvittavia fööni runkoon...
     
  3. Janko

    Janko Member

    Vs: Puhallinkoneen vaihto nestekoneeseen

    Juu sähköt, putki, kaasarit vaimennin jne kaikki löytyy. Elikkäs mistähän noita painoja ja jousia kannattais sitten kattella? Ja minkälaista?
     
  4. TeHo

    TeHo #13 2015 ZR 6000 R

    Vs: Puhallinkoneen vaihto nestekoneeseen

    Räjäytyskuvista näät vakio osat. Niistä on ainakin hyvä lähteä liikkeelle.
     
  5. Rammeri

    Rammeri ÄKSY H.O.r.o

    Pari kertaan oon muuttanut puhallinkoneen nestekoneeksi. Syyärit ei maksa montaa kymppiä ja valmiit paikat löytyy rungosta. Vesiletkut olen tehnyt ihan metritavarasta jos ei ole pakko ollut käyttää muotoletkua. Katsastuskaan ei ole ollut vaikeaa.

    SK17i
     
  6. Catiska

    Catiska Well-Known Member

    Eikö halvemmaksi tule myydä koko kelkka ja ostaa neste edge??
     
  7. vmax500xtc

    vmax500xtc Well-Known Member

    Vs: Puhallinkoneen vaihto nestekoneeseen

    Offina vielä että siinähän jää harrastamisen ilo pois jos ottaa vaan ja vaihtaa koko kelkan.
     
  8. Janko

    Janko Member

    Vs: Puhallinkoneen vaihto nestekoneeseen

    niin ja kun kelkka ja uusi kone on jo ostettu.. Eli turha pierasta kun paska on jo housussa. ;D

    E: mitenkäs tuo koneen linjaus? Löytyykö siihen jotain mittoja jostain?
     

Suosittele tätä sivua