Ski-Doo Summit XM 2013-->

Keskustelun 'Ski-Doo' on aloittanut käyttäjä JariTapani, 3/5/12.

  1. -Tero

    -Tero -24 rmk boost

    Vs: Ski-Doo Summit XM 2013-->

    800 kilsaa kesti mulla remmi ja pasahti tuhannen riekaleiksi kaasu pohjassa.

    Mulla kiertää rampit 2:lla 7400-7600 ja 3:lla 7800-8000. Ja lähi kaveri piirissä on toinenki tämän vuoden 163:n summitti ja sit 154:n niin niissä kierrokset käyttäytyy samallailla ku mulla. Matto nopeuteen ei huomannut eroa tuolla rampin säädöllä muutakun 3:lla kun on niin kone reakoi herkemmin ja tuntuu terävemmältä ylä kierroksilla että tapahtuu nopeampaa telalla jotain kuin painaa kaasun pohjaan. otettiin tuon tismalleen samanlaisen 163:n summitin kans kiihdytys kisoja niin kun kummallakin oli rampit 2:lla niin kiihtyy kyllä justiin rinta rinnan. No sitten laitoin omastani rampit 3:lle niin taas kiihdyteltiin niin ei vaikutusta :D Samallalailla menee rinta rinnan ku umpista(järvenjäällä pehmeää lunta noin 30cm) kiihdyttää ja kumpikin kelaa vauhtia sen noin 120km/h mittariin. Eli minulla toimii paremmin ramppi 3:lla kun on terävempi ja paremmin vastaa kaasuun, niin kivempi on ajella tuola rinteessä :)

    Niin ja telasta 4 keskilappua pois ja kilsoja 840km.

    Paljonkos muilla menee huippuja summitti? 128km/h menee nuo 2kpl 163:sia niin sillon alkaa takoon moottori kierrosten rajottimelle. Ja olikohan tuo 154:n mennyt jotain 145km/h.
     
  2. junnu124

    junnu124 Ski-Doo Summit 154

    Vs: Ski-Doo Summit XM 2013-->

    1800km mittarissa, vähän nöyhtää jo konehuoneessa, pitänee huomenna katella hihnan kunto.
    Matto vielä ok, ei lappuja lähteny vaikka välillä napannu vähän kantoon tai kiveen.
     
  3. Jakelfin

    Jakelfin Nytro MtxT & RTX 136 -RX1 4100 -Titan Adventure

    Vs: Ski-Doo Summit XM 2013-->

    Jaa että kuin taikaiskusta -13 mallit on ongelmattomia? ??? 14 sivua ominaisuuksista keskustelua, hohhoijaa..
     
  4. Jäpälä

    Jäpälä Well-Known Member

    Vs: Ski-Doo Summit XM 2013-->

    Ahistaako?
     
  5. Jakelfin

    Jakelfin Nytro MtxT & RTX 136 -RX1 4100 -Titan Adventure

    Vs: Ski-Doo Summit XM 2013-->

    Ei? ??? Lueskelin tuolta vääräuskosten rattorimerkin puolelta että se on jokku muut joila ahistaa..
     
  6. pexi

    pexi Matryx rmk 850 155 -22, SKS 800 155 -16

    Vs: Ski-Doo Summit XM 2013-->

    Jaa oisinkhan käyny ohimennessä kusaseen flyygelimiesten muroihin...saattaa olla.

    Hauskaa että tulevat kertomaan tänne keltaselle palstalle pahan olonsa. Hyvä niin, se helepottaa ja saapi jamahajutuistaan palautteen myöskin summittimauri, ei tarvi käyä sinisellä puolella tarkastaan että osuko... ;D
     
  7. Jakelfin

    Jakelfin Nytro MtxT & RTX 136 -RX1 4100 -Titan Adventure

    Vs: Ski-Doo Summit XM 2013-->

    Totta ne Pexi sulle sieltä brp:ltä jotaki maksaa? Suomen oossomi mies.. ;D
     
  8. pexi

    pexi Matryx rmk 850 155 -22, SKS 800 155 -16

    Vs: Ski-Doo Summit XM 2013-->

    Kiitos kohteliaisuudesta!

    Isoja on summat ollu, mutta toistaseksi raha liikkunu väärään suuntaan ;D eikä suoraan ole brp:n kanssa päässy asioimaan, alatason kätyreitten kans pitää asioida
    En tiiä, varmaan ajan niin nätisti että mulla vehkeet kestää ja pelaa...ja vähään tyytyväinen..tahtejakin riittä vaivaset kaksi. Jotku vaatii enempi ::)
     
  9. Jakelfin

    Jakelfin Nytro MtxT & RTX 136 -RX1 4100 -Titan Adventure

    Vs: Ski-Doo Summit XM 2013-->

    Kyllähän minun tallissa on otanta 90% vajaatahtista. Mutta ite en kirkkain silmin kehtais väittää kampetta toimivaksi muuta kuin omalta osalta jos semmonen ois ja jopa toimis, jos kerran suurimmalla osalla kirjottajista on ollu jonkiasteista häikkää vehkeissä, niinku joka vuosi näissä on ollu. Ehkä tämä on säädöiltään toimivin kampe, ohan tämä perustekniikka jo kuitenki kuus vuotta ollu kuluttajilla testattavana. Pollella muutaman vuojen ja katilla yhen vähempi.
     
  10. KMU

    KMU Watercross team lannistumattomat 93

    Vs: Ski-Doo Summit XM 2013-->

    Mulla on nyt vajavan kahen talaven kokemus kaheksansaan summiteista. -12 meni viimetalavena kuus ja puoli tonnia, yks remmi meni, muuten pelas hienosti. nyt eksemmä ollu joululta, nii puolan vaihtovat eka huollosa, ei oo vielä menny remmiä ja kolome tonnia taulusa. Katteet on heikentyneet xp eestä. En vielä voi luotettavuutta moittia. Öljyä mennee melekosen reippaasti, jottain kolomen rosentin pintaan. Muuten kyllä mukava laite, jokapäivä tullee ajettua :)
     
  11. MiKo84

    MiKo84 Well-Known Member

    Vs: Ski-Doo Summit XM 2013-->

    Vaan meneekö naapurisopu jos kovin alat mollaamaan? ;)
     
  12. Bearcat-97

    Bearcat-97 Well-Known Member

    Vs: Ski-Doo Summit XM 2013-->

    Miten se bensatankkipäivitys homma? Tai se joku letku jutska. Millon se fiksataan?
     
  13. Mihaline

    Mihaline 2 X YAMAHA

    Vs: Ski-Doo Summit XM 2013-->

    Taitaa olla valtaosalle jo fiksattu?
     
  14. miki

    miki Well-Known Member

    Vs: Ski-Doo Summit XM 2013-->

    Pakko vähän korjata, ettei jää liian hyvä kuva ;)

    Remmiongelma on edelleen ihan sama kuin kuus vuotta sitten, kevyt ja onnistunut voimansiirto vain peittää sen aika hyvin. Koneeen ja varitornin tukemiseen käy samat vanhat lääkkeet. Sn jälkeen vois olla aika huoleton kurvailla.

    Toinen jännä juttu on toi älytön keuliminen vakio alustan säädöillä, ite en ehtiny testailla kuin hyvin sen saa aisoihin..mm. remmiä ja takapukin jousia kirimällä.

    Ai niin, ei se t-motion siitä kylän ketterintä tee mutta aika helekatin hankalan saada menemään se just siitä reiästä mihin tähtää ;D Ja jos donitsin reiän koolla on merkitystä niin M-katilla pyöräyttää pienemmän reiän. ;)

    Mutta kuitenkin, jos vielä olen sen verran varoissani joskus niin ehottomasti laitan uuden Summitin...oli siinä laitteessa kuitenkin jotain mikä vetos meikäläiseen :)
     
  15. Ilej-

    Ilej- ProRMK -20, VesiRansetti #9

    Vs: Ski-Doo Summit XM 2013-->

    Osittain olen kyllä mikin kans samaa mieltä, tasasella jängällä yms on kyllä helppo viedä sinne väliin mihin tähtää/haluaa mut rinteessä onki iha eriasia, varsinki suoraa noustessa on nii jaloilla ohjattava laite ja tmotioni tekee siitä vielä niin herkän että ei iha pienempien puotten väliä kannata lähtä koittaa..;)

    Remmit on kyllä kestäny mitä tuttavapiirissä kaks oman lisäksi on ka kaikilla mahtaa olla ajettu yli 600km..

    Mut ainaki tähä asti sillä on joka paikkaan päässy mihin on pääriittäny yrittään..
     
  16. J u k k a

    J u k k a Summit 850 X

    Vs: Ski-Doo Summit XM 2013-->

    Tuohon tähtäilyyn auttoi kummasti suksien vaihto eli pp:t alle. Ei niillä orkkissuksilla pehmeällä tee yhtään mitään.
    Kyllähän tuo aluksi tuntui kiikkerältä ja kapealta mutta kun jonkin verran saanu kilsoja ajettua, kyllä on reitin ulkopuolella verraton laite. Reittiajo ja varsinkin isompi patikko on kuitenkin aika myrkkyä... ::) Olikos kukaan vielä huoltanut/säätänyt iskareita?

    Keulan säleikkö vaatisi jotain lumisihtiä, melkoista paannejäätä muodostuu putken alapuolelle...

    Sivuposkien tarrat on kohta automaattisesti tuunautuneet irti ;)
     
  17. Ilej-

    Ilej- ProRMK -20, VesiRansetti #9

    Vs: Ski-Doo Summit XM 2013-->

    Ite huollatin iskarit eka huollossa..
    Kylläkkai sitä tasasella on pystyny tähtäilee nuilla vakiosivakoillaki iha tarpeeksi ja taittuu mihin pitää mut rinteessä suoraa noustessa taitaa olla sama mikkä sielä o alla ku ei ne lumeen paljo koske..:D
    Mut joo on kyllä mahtava laitos ajella ku oppis vielä viemää sitä kunnolla..
     
  18. Stella Polaris

    Stella Polaris Lynx Boondocker RE 850 E-tec, PistenBully 100

    Vs: Ski-Doo Summit XM 2013-->

    Joo samoja huomiota lisäten että villttorinteessä pyrkii väkisin lähtemään ylöspäin vaikka kuinka edessä seisoo. Kun normikelkka pyrkii kaatumaan alaspäin. Mulla menee iskarit huoltoon ensi viikolla, takapukin iskari on jo jäätynyt pari kertaa.
     
  19. Glaki Gluuk

    Glaki Gluuk UnSledded

    Vs: Ski-Doo Summit XM 2013-->

    Mitä mieltä/havaintoja jengillä on tämän uuden (tai katteetko ne on vaan muuttunu eli) XP/XM summittien ja REV summittien ajettavuuden eroista ummella/rinteissa/risukoissa/puiden väliin tähtäilyssä ?
     
  20. -Tero

    -Tero -24 rmk boost

    Vs: Ski-Doo Summit XM 2013-->

    Itse kans olen samaa mieltä noista vakio suksista. Ummella pehmessä puuterissa niin varmasti löytyy joka kanto kun kanttailee ku sukeltaa suksi kyljellään välittömästi :D pp:t on mullakin alla ja parani joka alueella huomattavasti :)
     

Suosittele tätä sivua