Millaisella kelkalla uskaltaa kairaan nyt ?

Keskustelun 'Jutustelua' on aloittanut käyttäjä Kottinen, 8/3/10.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Mr Cool

    Mr Cool Aina ei voi olla ensimmäinen

    Vs: Millaisella kelkalla uskaltaa kairaan nyt ?

    Joo, kolikot auttaa taskussa kun painaa ylämäkeen kairassa.

    Edelleen

    Mr Cool
     
  2. Fred Scuttle

    Fred Scuttle Lynxejä ja Ski-Doo

    Vs: Millaisella kelkalla uskaltaa kairaan nyt ?

    Iliman muuta, olet asian ytimessä. 8)

    Mr Haalea
     
  3. sir pulju

    sir pulju Ski-doo Skandic SWT 600 ace

    Vs: Millaisella kelkalla uskaltaa kairaan nyt ?

    Itte ainaki olen nykysellä ace skandicillä uskaltanu kairaan ja sieltä poiski. Aina ei mennä siitä mistä mäki on jyrkin, mutta ei ole ollu siihen tarvettakhan. Siihen on eri pelit olemassa kuten summitit ja rmk:eek:ot. En ole koskhan testannu oikeaa vuoristokelkkaa ja uskon että sillä varmasti ajais skandikin rinkiin. Itte olen mieltyny kovasti nuihin leveätelasiin, niillä on aina päässy myös reki perässä sinne mihin olen tarvinnukki. Mulle kelkkailu on parhaimmillaan rauhallista ajoa nautiskellen luonnosta ja hyvästä ajoseurasta, kelkan perässä reki ja esim. pilkkikamphet. Unohtamatta tietenkhän vanhaa kunnon tukinajoa ;)
    Paras vaihtoehto tietenki olis skandikki ja summitti pihassa, nätisti vierekkäin sulassa sovussa :)
     
  4. jaffa

    jaffa Well-Known Member

    Vs: Millaisella kelkalla uskaltaa kairaan nyt ?

    Järki puhetta wt miehellä. :)
     
  5. KMU

    KMU Watercross team lannistumattomat 93

    Vs: Millaisella kelkalla uskaltaa kairaan nyt ?

    Juurikin nuin, tuohon pitäis pyrkiä :)
     
  6. foxfox

    foxfox Summit X 163" 800R E-TEC

    Vs: Millaisella kelkalla uskaltaa kairaan nyt ?

    Koska se ennakkomyynti alakaa,martalehan solis poronruokintaan hyä peli kuiten.
     
  7. Induktanssi

    Induktanssi Guest

    Vs: Millaisella kelkalla uskaltaa kairaan nyt ?

    Olet täysin oikeassa. Olin ensiharvennusta 20v odottaneessa metsässä ja katsoin yhden ajovälin väärin. Peruuttamaan olisi päässyt, mutta sivuilla ei ollut juurikaan tilaa ja tuo kelkka on uudehko kokemus minulle, eli haluan löytää sen rajat.
    No, noin 2m vauhtia ja yli vaan. Lunta tuossa noin 40cm ja ensialkuun kiipesi keula puun kylkeä ylöspäin hieman puun taipuessa.
    Kuitenkin pian se antoi myöten ja sain ajettua yli ilman, että kelkka kaatui (sitä pelkäsin eniten).
    No, taakse katseltuani, juurineen se kaatui. Myönnettäköön nyt (jos ei metsikkö ole tuttu), että liian tiheässä ensiharvennuksesta myöhässä olevassa metsässä tuollainen muuta puustoa todella huomattavasti nuorempi puu ei voi olla järjettömän tiukassa alustassaan ennenkaikkea huomioiden tuon tiheikön, johon eksyin.

    Työkelkkaa kuitenkin kehuen, ei olisi alle 250kg kelkka tuolle puulle pärjännyt.... Tai ainakin mutkan olisi saanut puskuriin.
     
  8. jaffa

    jaffa Well-Known Member

    Vs: Millaisella kelkalla uskaltaa kairaan nyt ?

    Puitako ne nyt kaataa nuo wt Maurit.. ja vielä kelekalla kummallinen malli.
     
  9. MrBig

    MrBig Polaris Pro RMK 163" ja Indy xcr 440

    Vs: Millaisella kelkalla uskaltaa kairaan nyt ?

    eihän net taitu ohi kasveista niin jyräthän yli... kummallinen malli sekin että vuoriporat "helevetin" kalliita keksintöjä ??? totta sitä hintaa tulee wt pajatsoonkin kun laskee hinnan kaikille niille keksinnöille mitä kannetaan mukana...
     
  10. Motopete

    Motopete Well-Known Member

    Vs: Millaisella kelkalla uskaltaa kairaan nyt ?

    Alistumassa mihin?

    Se että joku mounttainimauri sanoo että viisysillä ei pääse ummella, ilmeisesti siksi koska itse ei ole päässyt, ei tarkoita sitä että minä en pääsisi ja että minä moisen asenteen ottaisin. ;D
    3 talvea olen nyt 5900:lla ajanut näissä pensikoissa noin 30km:n säteellä, ja tasan 3 kertaa olen ollut kiinni tänä aikana. Ja on ajettu pahimmat risukot ja louhikot läpi. Kilometrejä on tullut pelkästään umpisella ja metsissä ehkä 2000 tänä aikana, tämän talven ollessa vähäkilometrisin kausi koskaan.

    2 ensimmäistä kiinnijääntiä tapahtui joella heti kun kelkan olin ostanut; moottorista oli stefat ja kytkimen pään laakerit paskana ja kun sohjoa tuli vastaan niin moottori sakkasi. Sen vuoksi jäin kaksi kertaa sohjoon kiinni. Moottori kuntoon ja matto vaihtoon ---> ei oo tarvinnu sohjossa sen jälkeen jalkoja kastella. Itseasiassa viime kevään viimeinen reissu oli hyvin pitkälti vesi/sohjokaahausta, kun kaikki jänkät olivat aivan vesillä. Hana auki ja yli, hyvin meni.

    1 kerran olin kiinni sellaisessa kinkamassa josta muut eivät viitsineet edes yrittää ylös. Ajoin kinkaman päälle ja kun muut halusivat mennä ihan toiseen suuntaan, päätin peruuttaa samaa jälkeä takas. Kuinka ollakkaan, kinkaman alla oli notkelma johon wanhus istahti, siis perse edellä..

    Itseasiassa, kiinni jäämiseksi voidaan ehkä laskea se kun ajoin kanavan yli ja jäljestäni tippuivat jäät alas ja pohjalle jäi ½ metrin reikä. Peruutin takaisin kanavaan sutittaakseni ojaan sen verran lunta että kaveri pääsee yli siitä, ja aikani sutiteltua siitä jäisestä ojanpenkasta paljastui semmonen melko reilun kokoinen pyöreä kivi josta matto ei saanut otetta, lisäksi jäinen ojanpenkka... Irrottamiseen riitti kun hyppäsi kyytistä ja avitti tarakasta samalla kun kaasutti.
    Jos matossa ois ollu nastat niin ois noussu ihan omin avuin siitä..

    Mikäli tämä lasketaan, niin sitten olen ollut kiinni neljä kertaa niin että on täytynyt hypätä kelkan selästä pois. ;)

    Sitä en edes yritä laskea että montako kertaa olen peruuttanut jäljelleni kelkkansa kiinni kaivattaneen viereen umpiselle ja auttanut kiinni jääneen irti..

    Se vaan on semmonen homma että kaupungissa ei tarvitse maasturia sen enempää kuin vuoriporaa täällä missä vuoria ei ole.
     
  11. Mici

    Mici Summit 800 & 5900 lts

    Vs: Millaisella kelkalla uskaltaa kairaan nyt ?

    Ei oo koskaan kelekka jättännä kairaan...
    Van minä oon jättännä sen ;D
     
  12. ZetaÄrrä

    ZetaÄrrä Well-Known Member

    Vs: Millaisella kelkalla uskaltaa kairaan nyt ?

    Huh huh.. 3 talvea ja 2000km.. :D
     
  13. Jale

    Jale Well-Known Member

    Vs: Millaisella kelkalla uskaltaa kairaan nyt ?

    Melko paha mieli tässä tulee kun lukee kuinka jyrätään ammattimiesten kelkoilla puut nurin. Tahallaan kustaan kaikkien kelkkailijoiden muroihin ja pilataan muidenkin maine, yritä siinä sitten harrastaa.

    Vai miten se meni. ;D
     
  14. Induktanssi

    Induktanssi Guest

    Vs: Millaisella kelkalla uskaltaa kairaan nyt ?

    Omaa metsää!!! En missään tapauksessa muiden metsiä jyrää, vaikka naapurinkin risukossa se tarpeen olisi...
     
  15. Nalle

    Nalle Commander 900, GLX5900, Cobra Racing 583RAVE

    Vs: Millaisella kelkalla uskaltaa kairaan nyt ?

    Niin.. Mietippä, että siltikin kaveri pystyy kelkkailuharrastustaan ja siihen hankkimaansa kalustoa, sekä ajotilanteitaan arvioimaan ja analysoimaan mielestäni varsin erinomaisesti.

    Osa kun ei pysty tuonkaan vertaiseen asialliseen kommentointiin, vaikka kilometrejä tulee miljaardeja.. Ainakin jos Shellinbaarin nurkassa tarinoivia kuuntelee.

    Koittakaa nyt hyvät ihmiset edelleenkin painaa kalloihinne, että tätä harrastusta on niin kovin monenlaista. Jos pelkästään vuoriston kyntäminen kohtisuoraan ylöspäin ja siellä pelleily on teidän mielestänne kelkkailua, niin voi sentään.. Paljosta olette jääneet paitsi... ja valitettavasti, sen kyllä huomaa ;D

    Ja sitten niitä hymiöitä, ettei kukaan luule, että Nalle alkoi ilkeäksi.. :) :) :) :) :) 8)
     
  16. Jale

    Jale Well-Known Member

    Vs: Millaisella kelkalla uskaltaa kairaan nyt ?

    No hyvä ettei kyseessä ollut vielä rikoskin. Kuitenkin puuhun on osuttu ja kelkkailijoiden maine mennyt... ;D
     
  17. ZetaÄrrä

    ZetaÄrrä Well-Known Member

    Vs: Millaisella kelkalla uskaltaa kairaan nyt ?

    Nallella itsellä ja muutamalla muulla jää katsomatta ja kokematta kun ei voi ajaa yli 30km päähän..eikä pääse mäen päälle ku kiertäen. Ja mulla ei sitä paitsi ole ku puolipitkä vanhus..
    ja sen mie haluan nähdä ku herrat pakilla tulee sen vaikka 3-4km ,mikä nyt on ihan normaali ajo matka pikku vaaran päälle.. :eek:
     
  18. Motopete

    Motopete Well-Known Member

    Vs: Millaisella kelkalla uskaltaa kairaan nyt ?

    Niin, jos tekee töitä samaa tahtia kuin minä niin ei sitä vain ehdi ajamaan.. (Ja sen vähäisen vapaa-ajan puitteissa ei viisysillä ehdi kovin pitkälle.. ;D)
    Keskinopeus noissa minun ajoissa on ruukannu olla 8km/h luokkaa, joten laske siitä noihin kilometreihin kulutetut tunnit ja suhteuta ne tunnit keskinopeuteen nykypailakan ohjaksissa.
    Minä siis ihan oikeasti olen ajanut nuo kilometrit juuri niissä pahimmissa risukoissa joihin ei ole millään aikaisemmalla kelkalla ollut mitään asiaa, aukeita, reittejä ja jo kerran ajettuja jälkiä on vältetty.

    Niin, on sitä tullut parhaimmillaan liki 6000km kaudessa, mutta silloin oli nopeampi kelkka alla ja enemmän aikaa.. ;D

    Itseasiassa viime talvena mulla irtos vaihteensiirtäjä viisysistä, ja peruutin 7km tienvarteen, lähtien erään vaaran päältä. Umpista (tai juuri ajettua pehmeää jälkeä) pitkin ylämäkeen peruuttaminen oli työlästä viime talven lumilla, mutta siihen tehtiin sitten sellainen viritys että sidottiin 250 ja viisysin koukut yhteen. 250 siis avitti ylämäessä. Ylämäki oli tottakai melko loiva, mutta mäki kuitenkin.
    Viikon oli niska jumissa tuon ajosuorituksen jälkeen.
     
  19. Bearcat-97

    Bearcat-97 Well-Known Member

    Vs: Millaisella kelkalla uskaltaa kairaan nyt ?

    Kohta tulee hankikelit. Mullon Eslassa jalakset rasvattuna, kohta pyyhkäsen kunkkulaavulle käyrän paistoon linnuntietä pitkin 8)
     
  20. Motopete

    Motopete Well-Known Member

    Vs: Millaisella kelkalla uskaltaa kairaan nyt ?

    Minen tartte hankia siihen linnuntiehen. 8)
     
Thread Status:
Not open for further replies.

Suosittele tätä sivua