Läppäri ei tunnista micro SD korttia

Keskustelun 'Vähemmän kelkkailuun liittyvä jutustelua' on aloittanut käyttäjä Mckonen, 1/4/13.

  1. Mckonen

    Mckonen Evinrude Bobcat/Terhi 10/Winha 60

    Otsikon mukainen ongelma!
    Acerin perusläppis, 3 vuotta vanha (Vistan käyttöjärjestelmä) on toiminut viimeviikkoon saakka hyvin kunnes eilen koetin siirtää kännykän kuvia koneelle.
    Kortin sisään laittaessa kuuluu normaali "plomplom" ääni että ulkoinen juttu kytketty koneelle mutta koneen "tietokone" osiosta ei löydy ollenkaan sitä siirrettävää muistipuolta.

    Taasen kameran normaalilla SD kortilla vekotin toimii.
    Neuvoja?? itse kun olen aika ummikko atk:n suhteen.
    Vaatiiko kännykkä alustamaan kortin uudestaan jolloin menetän kaikki otetut kuvat jonka jälkeen sd-kortti alkaisi toimimaan läppärissä?
     
  2. XLT_SPECIAL

    XLT_SPECIAL Polaris XLT SP 1996 & Ariens ARROW 295S

    Vs: Läppäri ei tunnista micro SD korttia

    Onko juuri tuo kortti toiminut aiemmin? Jos ei niin sitten voi olla semmoinen juttu, että se on liian iso ja uudensorttinen tuolle koneen lukijalle.

    Olikohan yli 2Gb kortit jotain SDHC- kortteja ja semmoiset ei ole toiminut ainakaan minun vanhemmissa härveleissä.
     
  3. Mckonen

    Mckonen Evinrude Bobcat/Terhi 10/Winha 60

    Vs: Läppäri ei tunnista micro SD korttia

    Juujuu toiminut on.
    Tuossa lueskelin ohjekirjaa ja kun kone on täynnä muutenkin kaiken maailman shaissea niin ajattelin palauttaa sen alkuperäisiin tehdas asetuksiin.
    Jos kopioin kaikki omat tiedostot C-asemalta D-asemalle niin jääkö ne sinne muistiin kun palautustoiminto kirjan mukaan "kiintolevy C formatoidaan, on tärkeää että varmuuskopioit kiintolevyn ennen palautuksen tekemistä"
     
  4. ertsi

    ertsi -11 GTX SE 1200 4-TEC & -84 5900 GLX

    Vs: Läppäri ei tunnista micro SD korttia

    Asenna sen kortinlukijan ajurit uudelleen. Ei toinna koko konetta asennella.
     
  5. 1234.5k

    1234.5k Member

    Vs: Läppäri ei tunnista micro SD korttia

    Jotku vehkeet ranttuja nuitten mikrokorttien ja adapterien suhteen.
    Minä polttasin varulta dvd:lle varmuuskopiot. Ei oo paljoa kovempi homma ja on tiedostot tallessa kun joskus hajoaa kovalevy.
     
  6. henkari

    henkari Member

    Vs: Läppäri ei tunnista micro SD korttia

    Itsellä pikkusen vanhempi Acer ja teki saman homman. Yritin asentaa nuo mainitut ajurit uudestaan, mutta ei se siitä mihinkään herää. Totesin että helpompi siirrellä kun käyttää piuhaa siinä välissä.
     
  7. AnttiS

    AnttiS Polaris Indy 500 RMK -98

    Vs: Läppäri ei tunnista micro SD korttia

    Minä olen niinkin yksinkertaisesti saanut toimimaan, että jättää sen kortin koneeseen ja käynnistää koneen uudelleen. Käynnistyksen jälkeen on näkynyt siellä tietokone-osiossa.
     
  8. Mckonen

    Mckonen Evinrude Bobcat/Terhi 10/Winha 60

    Vs: Läppäri ei tunnista micro SD korttia

    Ei tule lasta eikä....sitä itteensä!
    On asennettu ajureita uudelleen ja kone ilmoittaa että Windowsin mielestä kaikki kunnossa mutta ei ole...koetin tuota konstia että sammuta kone ja starttaa kortti sisässä, siitähän se vasta sekasin menikin!
    Tuli semmottisia juttuja näytölle että luulin jo lähtölaskennan alkavan lopulliseen räjähdykseen.
    Taitaa olla viisainta hakea huomenna läjä dvd-levyjä ja varmuuskopioida kaikki omat kuvat ja tiedostot levyille ja sinne D-asemalle ja sitten formatoida koko C asema ja toivoa parasta.
    Itse olen niin pätevä atk:n suhteen että nettiä osaan käyttää mutta nämä asiat jää hiukan ufo touhuiksi joten kiitos vinkeistä ja jos minusta ei parin päivän päästä kuulu mitään niin omistan koneen josta lyöty nyrkillä näytöstä läpi.
    https://www.youtube.com/watch?v=Ln1pE4U6rBs
     

Suosittele tätä sivua