SUOMEN MOOTTORIKELKKAILIJAT INFOPALSTA

Keskustelun 'Kisat' on aloittanut käyttäjä MoonLord, 19/6/11.

  1. giant

    giant Well-Known Member

    Vs: SUOMEN MOOTTORIKELKKAILIJAT INFOPALSTA



    Tuo olisikkin hieno idea, ohituksista sen verran että niitä on joka luokissa, silloinhan pitäisi kaikki luokat laittaa pistejärjestykseen
    jos käydään turvallisuuden asioita pohtimaan, laittaa pro luokkaan 2min lähtövälit .
     
  2. SnOOzE

    SnOOzE Well-Known Member

    Vs: SUOMEN MOOTTORIKELKKAILIJAT INFOPALSTA

    Aina niitä ohituksia on, väittäsin vaan että pro luokassa ajetaan sekunneista, niin sillon yksikin ohitus on liikaa. Toisekseen se 2min lähtöväli niin ihan hyvä idea, laitetaan vaikka 10min mutta miten oot aatellu sitte viimesten lähtemisen? Ohtalampuilla ajamaan?

    Ajaakos giantti pro luokassa? Jännä juttu että tämä pro luokan lähtöjärjestykseen tuntuu ottavan eniten kantaa semmoset ketkä ei sitä luokkaa edes aja. Eikös kuskit sen ite saa päättää mite haluavat ajaa.
     
  3. Pöllikuski

    Pöllikuski Well-Known Member

    Vs: SUOMEN MOOTTORIKELKKAILIJAT INFOPALSTA

    Ite oon ajellu vasta pari talavvee tuossa historiicissa,mutta mulle on ollu ihan sama monentena oon lähteny.Tärkkeintä mulle on ollu se,että oon lähteny luvan saatuani oikkeesseen suunttaan ja tästähän on seurannu se ,että oon ajanu jokaisessa kisassa maaliin ;D.Ja taas oltiin GAALASSA ;D :eek:. Eipä kannata ajella näitä kisoja liian tiukalla potalla ku tämähän on meille harrastus,eikä ammatti. 8).T:Jone
     
  4. Madd

    Madd Well-Known Member

    Vs: SUOMEN MOOTTORIKELKKAILIJAT INFOPALSTA


    Helavete Jone susta olisi tullu hyvä mies erääseen hommaan vaikka resitentiksi ;D
    Nyt kun taas olen viisampi kelkkojen suhteen erään koulutuksen takia ,niin pitää kyllä sanoa että tosiaan tämä on vielä soomessa harrastusta ei saa olla myssy liian tiukalla päässä . Jos tuntuu että ei enää pärjää jos joutuu lähtemään hänniltä niin kannattaa harkita ajaako enää, elekää suuttuko. Ja onneksi olkoon Jarkko H . Hallitukseen pääsystä pidähän ukot ruodussa ;D
    tähän tyyliin ei vielä pipo purista ;)
    [​IMG]
     
  5. Pöllikuski

    Pöllikuski Well-Known Member

    Vs: SUOMEN MOOTTORIKELKKAILIJAT INFOPALSTA

    Joo näin ne hommat etenee.Liekköhän tuossa tulossa lynxillä ladykuskeille jo uusi haastaja ;) on nuo otteet ja ilime jo vähä sinnepäin? :D ;) T:Jone
     
  6. Reissupasa

    Reissupasa M8000

    Vs: SUOMEN MOOTTORIKELKKAILIJAT INFOPALSTA

    totta se lainekki pitäs nostaa pykälän ylös jos tuolla periaattella mennään.. eikö se ennen ole menny että viiminen kisa ratkasee tasapisteissä? eikä mikään viiminen ek..
     
  7. pena78

    pena78 AC 9000rr -18 ,ZX WC-Mod. ,mach-z 800-98

    Vs: SUOMEN MOOTTORIKELKKAILIJAT INFOPALSTA

    Tuleva syksyn kysymys...

    Onko sänkikiihareita tulossa ja onko muutoksien tuulet vaikuttanu lajiin?

    Oma toive ja varmaa monen muunki autotalliviri miehen unelma ois jos tulis joku pienempi viriluokka tuon "ihan sama virin" rinnalle...eli joku semmonen missä ei sallittais turboa ja ilokaasuja ,mut muuten viritysaste ois vapaa?! ??? 8) :p
     
  8. Nils AslakJotunheim

    Nils AslakJotunheim Well-Known Member

    Vs: SUOMEN MOOTTORIKELKKAILIJAT INFOPALSTA

    Ennen meni tälleen ja niin pitää mennä nyttenkin.


    Silloin kun kahdella tai useammallaa kilpailijalla on sama määrä pisteitä, ratkaistaan paremmuus lopputulokseen huomioitavien erien tai jos eriä ei ajeta, kilpailujen ensimmäisten, toisten, kolmansien jne. sijoituksien määrien mukaan tässä mainitussa järjestyksessä.

    Ellei eroa näinkään saada syntymään, lasketaan ajajien ajoajat yhteen niistä kilpailuista, joissa nämä ovat saaneet loppuajan (siis samat kilpailut) Jos eroa ei ajoaikojenkaan perusteella synny päättää lajiliitto ratkaisusta
     
  9. teamosakaasu

    teamosakaasu Member

    Vs: SUOMEN MOOTTORIKELKKAILIJAT INFOPALSTA

    Kaikkein parastahan on se , kun ei ole selviä sääntöjä, niin voi tuomaristo ja smk keksiä säännöt silloin kun on tarvetta. Esim. Aikahyvitykset ym..
     
  10. Madd

    Madd Well-Known Member

    Vs: SUOMEN MOOTTORIKELKKAILIJAT INFOPALSTA

    Mikko Laine on noussut Pro Luokan pisteissä sijalle viisi , jos ei kuka ole vielä huomannu.
     
  11. Madd

    Madd Well-Known Member

    Vs: SUOMEN MOOTTORIKELKKAILIJAT INFOPALSTA

    Kuljettajien ns. edusryhmä :

    Päätettiin että kilpailijat valitsevat keskuudestaan 3 kuljettajaa joista yksi on Lady luokan kuljettaja. Edusryhmä toimii linkkinä kuljettajien ja SMK ry.n hallituksen välillä ja tuo hallituksen tietoon kuljettajien toiveita , mahdollisia parannuksia sääntöihin sekä palautetta kilpailuista. Kilpailijoiden edusryhmän kokoonpano julkaistaan 31.4.2013


    Missään ei ole kokoonpanoa näkyny ,
     
  12. Hespe

    Hespe #103

    Vs: SUOMEN MOOTTORIKELKKAILIJAT INFOPALSTA

    Ei oo varmaan valittu/ehdotettu oikeita henkilöitä, tai sitte odotellaan sopivaa vetoomusta ;D
     
  13. Woody

    Woody Well-Known Member

    Vs: SUOMEN MOOTTORIKELKKAILIJAT INFOPALSTA

    Moron

    Ei ole lehti pudonnut puusta kun aletaan jo kilvan ajo.
    Ei vaiteskaan, aivan asiasta kysellään. Sen verran voin kertoa,
    että Härkösen Hannulla on langat hyppysissä. Ladyjen edustaja on
    tiedossa. Smk ei jäsen valintoihin sen enempää sekaannu, se on
    kuskien oma asia.
    Välittömästi kun Hannu antaa kokoonpanon nimet, niin ne
    julkaistaan uutisissa ja ilmoitetaan täälläkin.
    Hyvejä kevään jatkoja t,
    -tikkis-
     
  14. Jaku

    Jaku Kaikki koitettu-> Lynx Brutal 850 Touring

    Vs: SUOMEN MOOTTORIKELKKAILIJAT INFOPALSTA

    Mites noi kilpailunumerot kaudella 2014, pöytä puhtaaksi entisistä ja selvämmäksi vai mennäänkö vanhoilla kun näkyy menevän osa varmaan vanhaksi ja osa onkin valmiiksi mennyt ristiin...
     
  15. ^manatseri^

    ^manatseri^ Arctic Cat zr4000rr -16

    Vs: SUOMEN MOOTTORIKELKKAILIJAT INFOPALSTA

    Eikös sprintissä jokainen luokka voisi ajaa 3 lähtöä? Aikaistaisi kilpailu päivänä aikataulua niin, että se olis mahdollista. Olishan se mukavaa, kun sais ajaa enemmän :)
     
  16. Woody

    Woody Well-Known Member

    Vs: SUOMEN MOOTTORIKELKKAILIJAT INFOPALSTA

    Heipat

    Kuljettajien edustajisto on selvillä. http://www.suomenmoottorikelkkailijat.fi/index.php
    Lukekaa ohjeet huolella. Hekin ketkä kirjoittavat useammalla kuin yhdellä nimimerkillä, voivat luettaa ohjeet niillä kaikilla.
    Oikein muikeaa alku kesää...
    -tikkis-
     
  17. Jaku

    Jaku Kaikki koitettu-> Lynx Brutal 850 Touring

    Vs: SUOMEN MOOTTORIKELKKAILIJAT INFOPALSTA

    Mitä muutoksia tulossa kesälle 2013 sänkikiihareihin eli missä ajetaan ja millä luokilla/säännöillä?

    Joko saataisi uutuus luokaksi small-open-luokka näille "vakio" laitteille jotka ei niin vakiota olekkaan.... ;)
     
  18. Pöllikuski

    Pöllikuski Well-Known Member

    Vs: SUOMEN MOOTTORIKELKKAILIJAT INFOPALSTA

    Tervehdys.
    Pökkäsinpä tuossa Lieksan kisassa vähä puuhun ja tangonpää painu sisäreiteen 3-4 senttiä.Ei onneksi menny läpi.Sairaalassa käytyäni magneettikuvia myöten olin 2 viikkoo sairaslomalla.Kävipä sitten silleen,että Pohjolan kautta
    tuleva kertalisenssi ei sitten tästä episodista korvannut latin latia.Ei matkakuluja 2 kertaa taksilla 100km edestakas eikä lääkekuluja päivärahoista puhumattakaan.
    Mutta kelkka vakuutettuna Lähi-Tapiolassa,niin kaikki meni sitten kelkan vakuutukseen(normi liikennevakuutus) täältä tuli kaikki ansionmenetystä myöten.Herää kysymys mitä tämä kertalisenssi eli sporttiturva sitten korvaa,ku mulle se ei ainakaan korvannu yhtään mitään?Kisaa ku ajat se on kyllä pakko ostaa,mutta kun jotain sattuu mitään sieltä et saa?! :mad: ::)
    T:Jone
     
  19. Madd

    Madd Well-Known Member

    Vs: SUOMEN MOOTTORIKELKKAILIJAT INFOPALSTA

    Siinäpä kysymystä viisaimmellekin,olen kuullut ennenkin että lisenssi vakuutus ei ole korvannut vaan kelkan vakuutus, tosiaan onko se vaan rahastusta ja ihan turha maksu kun mitään sieltä ei saa ::)
     
  20. Pöllikuski

    Pöllikuski Well-Known Member

    Vs: SUOMEN MOOTTORIKELKKAILIJAT INFOPALSTA

    Kyllä ainakin mulle jäi tuosta vähä niinku paskanmaku suuhun.Taitas olla viisainta,että olis vaan normi tapaturma/henkivakuutus ,jostakin muusta yhtiöstä ku Pohjolasta.Mutta nyt se vaan on varmaan sitten niin,että joku lisenssi on silti oltava ku esim.kelekalla kurvaillaan ja vielä omalla vastuulla.Lisenssikin on vielä ite maksettava.Nuorempana ku hiihtelin "kilpaa"ja kansalliselle tasolle ku siirryin ja piti olla lisenssi,niin sen kyllä makso seura,eikä siitä tarvinnu ite huolehtia ;).En tiiä tarttis vishiin tehrä jotakin. ;D
    T:Jone
     

Suosittele tätä sivua