Suuuuuri kulutusgallup!!

Keskustelun 'Jutustelua' on aloittanut käyttäjä Hemmo, 16/1/06.

?

Kelkkani imee normireissullani abt ____ litraa sadalle

  1. 10-15

    5.2%
  2. 15-20

    24.1%
  3. 20-25

    36.7%
  4. 25-30

    21.8%
  5. 30->

    12.1%
  1. maroach

    maroach RMK800 '14

    Näin oli vähän ajatus, mutta se on tällä hetkellä sen verran raakile että ei vielä kehtaa. Ehkä joskus ensivuoden puolella. ;)
     
  2. mikaa

    mikaa Well-Known Member

    Naukkasi edellisellä reissulla kokoajan umpisella ajaessa n.24-26l/100km.
    Löysin muuten viime keväänä syyn edellistalven koviin kulutuksii. Aloin puhistamaan Rave-venttiilejä eka kertaa(olisi ollut syytä puhistaa aikeisimminkin) niin nehän olivat aivan jumissa lohkossa, piti rakentaa ulosvetäjä että sai venttiilit sieltä pois. Varmaan oli käytetty aiemmin jotain mineraali mönjää että kun olivat menneet tukkoon. Toivottavasti kulutus laskee...

    edit. konehan oli "taloudellinen" rotax 494
     
  3. XTRacing

    XTRacing Vmax 500 -98

    www.tankkaus.com
    Tuonne rekisteröidytte niin on hyvä pitää kirjaa kulutuksesta.
     
  4. Antti V

    Antti V Dragon -07 performance WP

    Tuli oltua tuolla Levillä viikko ajelees ja pikkuisen noita kulutuksia vertailtua. No kelithän tuolla oli kohtuu hyvät, eli ei mitään hurjan raskaita ja tohon mun Fusioniin tuli noin 850 km lisää mittariin. No pienin kulutuslukema oli n 18 l/100 km ja suurin 22.5 l/100km. Se mikä asian sai mielenkiintoiseksi, on mukana ollut uusi Yammun Phazer. Lähes aina ajoimme kahdestaan jolloin kulutusten vertailu oli helpohkoa, eli tolla mun pienimmällä kulutuksella oli Yampissa kulutus n 15 l/100 km ja kun mulla suurin kulutus niin Yampissa oli 17,5 l/100km.

    Mukana oli myös yleensä Pollen 600 Edge-X ja Pollen 500 XC, joissa kulutukset oli noihin mun kulutuksiin yleensä 2-3 l/100km suuremmat. Joten ei toi 900 Fusioni nyt mikään kauhea juoppo tunnu olevan, joskaan ei se Phazerikään ihan sukkamehulla tunnu menevän.
     
  5. Bearcat-97

    Bearcat-97 Well-Known Member

    On vain aika "kovat" lukemat Phatserille?!?!? :eek:
    G-Type 494 -97 menee samalla, jos ei vähemmälläki. Että sepä siittä nelarin pieniruokaisuudesta?
     
  6. rts

    rts mitähän sitä sit keksis...

    jaahas, kyllä meni usko phaaderista.... pitää ostaa vnaha g-tyyppi takas 8) uus omistaja ei muuta ku ihmettelee joka kerta ku sitä näkee, että kuinka vähällä se menee 8)
     
  7. Praaaaap

    Praaaaap SKS 146

    Ei taida Tomppa myydä, on se sen verran pihi laitos ;D Alko hirvittään tuo oman kelkan kulutus :eek: 80km ja yli 30 litraa :-X saap nähä miten muuttu ku vaihtelin nyt suuttimia.
     
  8. Bearcat-97

    Bearcat-97 Well-Known Member

    <maalaa peikkoja seinälle>
    Arvaappa miten muuttuu:
    Booooo .... ja tulppa täynnä alumiinia ;D
    </maalaa peikkoja seinälle>
     
  9. Praaaaap

    Praaaaap SKS 146

    Ei saa kiusata :mad: Kävin mie testaamassa nyt sitä. Muuttupa käynti aika radikaalisti, ja tulpatki on jo hieman ruskiat eikä niin pikimustat ku vielä eilen oli ;D
     
  10. ProXR

    ProXR Ei kelkkaa

    Edellisellä kelkalla 35=>40l/100km nykyisellä putos n.30l tuntumaan
     
  11. Ranskankerma

    Ranskankerma Member

    Ihan sama miten yrittää ajaa, kulutus pyörii 28-32L välissä.
    Kelkkaahan mulla ei ole, vain 550 sks raili...
     
  12. "Sixpäkki"

    "Sixpäkki" Xterrain 900 R Turbo

    Pari ensimmäistä tankillista ajettu! 21 litraa ja 23 litraa sataselle sekalaista ajoa umpisella, reittejä ,tunturia ja mähkyrä kyytis jne...
     
  13. Jakelfin

    Jakelfin Nytro MtxT & RTX 136 -RX1 4100 -Titan Adventure

    20 tuntumassa on pyöriny körötellessä kovalla jäljellä. Srx 600 oli ainaki viimeks tuo kelkka.
    ed: öljyä menee noin 2% edestä
     
  14. -valopää-

    -valopää- 800x summit `14

    Ohhoh, ettei olis sulla railin säädöt pielessä?
    Vaikea uskoa että syö normaalisti nuin paljon.
    Mullaki kyllä vei xcf polle tässä taannoin 30l/100 ku pelekkää umpista koko päivä mutta silti.. :p
     
  15. TeroK

    TeroK Snouros

    edge tuuringi 550 vm. -06 vie sen 25-35 litraa sataselle. ajoit ummella taikka reitillä :):D::D:D:D:D
     
  16. make206

    make206 V-max4 '92

    Eiliset, varsinaiset ekat ajot mököllä, 38l/100km.
    Syönee vähemmän jos ei räppäilis, mutta seuraillaan
     
  17. RemiX

    RemiX 800 rfTek DOO

    mulla meni omalla mxz:lla  17l sataselle ku ajettiin jäätä pitkin semmosta 90-100km/h ja lunta oli n. 10-15cm jään pinnalla.. muuten menee päälle 20l.. ja myllynä on 600..
    edit: isällä meni samalla matkalla uuella lynxin nelarilla 10l ja muuten menee 11-13l.. aika pihi 8)
     
  18. Jeziz

    Jeziz Commander Ltd 900 -20

    Joo toi Sixpäkki ottaa sen noin 20-25 l/100km. alle 20 en ole vielä päässy ja umpis kikkailussa on menny noin 35l/100km

    Sen kummemin en ikänä pensan kulutuksia mieti, koska kelkkailu on harrastus ja yleensä harrastukset maksaa...
    Olen kuullut sanottavan, et "Kelkkailu ei ole pers'aukisten harrastusta..."
     
  19. RemiX

    RemiX 800 rfTek DOO

    niin se on.. köyhät ei ajele pahemmin jos ei ole varaa ostaa pensaa tai maksaa varaosia.. ;D melko kallista, kelkkailu on 8)
     
  20. -valopää-

    -valopää- 800x summit `14

    Meillä pappa betaalar pensat. 8)
    Tosin jag betaalar everything else. :eek:
     

Suosittele tätä sivua