lynx rave 550

Keskustelun 'Lynx' on aloittanut käyttäjä kelkka-ukko, 4/4/13.

  1. kelkka-ukko

    kelkka-ukko Member

    Uskaltaako ostaa lynx raven millä on ajettu 8 tuhatta? -alakerta laitettu 600 km sitte (täys remppa) ,yläkerta 2500km sitte porattu ja männät vaihdettu... Kokemuksia kyseisestä kelkasta?
     
  2. ympyrä

    ympyrä Well-Known Member

    Vs: lynx rave 550

    Mulla on 6300 ajettu eikä oo vielä tehty koneeseen mitään. Jos tuohon on tehty alakerta ja yläkertaremppa niin eikö se oo kuin uus peli.
    Ainakin itsellä hyviä kokemuksia kelkasta. Tehoa ei paljon ole, mutta riittää reitillä mulle. Kulutus on ollut 22-25 l/100km
     
  3. kelkka-ukko

    kelkka-ukko Member

    Vs: lynx rave 550

    olisi myös 7tuhatta ajettu samallainen lynx sekin käytetty rempassa. porattu ylikokoon ja alakerta läpikäyty? mitä ylikokoon poraaminen hyödyttää?
     
  4. mikkis123

    mikkis123 New Member

    Vs: lynx rave 550

    Ylikokoon poraaminen hyödyttää siinä vaiheessa kun vakiomännällä välys on liikaa, eli sylinteri kulunu, ylikokoon poraaminen + ylikoon mäntä= välys ok.
     
  5. HANURI

    HANURI Guest

    Vs: lynx rave 550

    Hei, jos suinkin remonteista kuitit tallella jos ei niin sitte asia toinen..
     
  6. Kojontti

    Kojontti 600R RE, x-rs pessimisti-evo

    Vs: lynx rave 550

    Jos ei ole niin puristuspainemittari mukaan. Pitää noilla metreillä rempasta löytyä 8,5-9bar puristusta, ihan kylmänä mitattuna. Eikäpä haittaisi muutenkaan olla aina käytettyä ostaessa mukana.

    Asiansa ajava mittari maksaa pari kymppiä ja on sillä hyvä seurata oman ajokamppeenkin koneen remontintarvettakin jos ja kun kelkan ostaa.
     
  7. XXSakkeXX

    XXSakkeXX 2009 Lynx Rave 600 136"

    Vs: lynx rave 550

    Osta minulta todella hyväkuntoinen lyneksi ;D 6400 ajettu, pp sukset, jne. lisätietoa: http://www.nettimoto.com/lynx/rave/1479555 .Ei varmasti tuu samanlaista vastaan! :D
     
  8. Kelkkaman

    Kelkkaman --??--

    Vs: lynx rave 550 2014

    Yritin etsiskellä oikeaa topiikia rave 550f keskustelulle, mutta ei ihan heti löytynyt silmiin pistävää aihealueeta joten nostetaas tämä osio ylös näin talven kynnyksellä :)

    Eli kuinka monelle tulossa uusi 550 rave vm 2014 ja onko suuria muutoksia esim 2013 malliin?? Itse olen ymmärtänyt, että 13 ja 14 malli ovat suurinpirtein samoja laitteita lukuunottamatta teippejä ja suksia, vai onko muutakin muutosta joita ei kaikki tiedä?

    Voimansirtopuolella ymmärtääkseni on samat osat kuin Ace koneisessa laiteessa, joten jäämme jännitykselä odottelemaan ensimetrejä, että miten laite kulkee nelitahtisen kytkimillä ja variaattorilla ::) Onko kuinka moni mennyt vaihtamaan kytkintä+variaattoria ja minkä olette vaihtaneet tilalle jos näin on?

    Mielenkiinnolla luin noita Smk:n ja Sml:n sääntöjä ja itse tulkitsin ainakin niin, että Smk:n kisoissa nuo edellämainitut osat saa vaihtaa, mutta Sml:n kisoihin niitä ei saa vaihtaa, korjatkaa jos olen väärässä!!
     
  9. Kelkkaman

    Kelkkaman --??--

    Vs: lynx rave 550

    Onko puhallinporukka kadonnut tyystin, kun kukaan ei ole kommentoinut mitään kysymyksiin?? :eek: :eek:
     
  10. Jube

    Jube Member

    Vs: lynx rave 550

    Paljonko näissä kuuluisi olla tyhjäkäynti kierrokset?
    Minulla 2010 mallinen, 3080km ajettu ja käy kuumana 2100-2200rpm jota pidän korkeana, kylmänä ~1500-1800rpm ::)
    Kaasarin kurkuissa näkyy pientä, mielestäni aivan tyypillistä "pinta pykimää" ja kelkka toimii/käynnistyy täysin normaalisti mutta silti vähän arveluttaa noin korkea tyhjäkäynti...

    Miten alkaa oireilemaan jos ottaa pienessä määrin ilmaa joko kurkun tai stefan kautta?
    Ja kumman puolen stefa näistä ruukasikaan mennä? (Muistelen että kurkut ja jompikumpi stefa olivat 550f:n tyyppivikoja)
     

Suosittele tätä sivua