Polaris 2014

Keskustelun 'Polaris' on aloittanut käyttäjä Thuuumas, 28/1/13.

  1. Catiska

    Catiska Well-Known Member

    Vs: Polaris 2014

    Se on totta ja varmasti näkyy markkinaosuuksissa.
     
  2. Goose

    Goose Indy 600 SP LE ES -14

    Vs: Polaris 2014

    Onko liittynyt uutta Polle porukkaa nyt kevään/kesän mittaan? Itse siis eri merkkejä läpikäynyt ja nyt Indyn hankkineena enemmän kuin odottavalla kannalla ens talvee ootellessa. Pohjoisemmasta yhdeltä ex kisa herralta kuullen Indy 600 walkkereilla iskee sellaiseen kantaan että ihme millä muut merkit saa pulkkansa niin kalliiksi. Positiivista :)
     
  3. Koulupoika

    Koulupoika Summit 850

    Vs: Polaris 2014

    Eihän se Polle kallis hankkia ole, mutta mahottoman kallis ajaa.
     
  4. Mr. El Maco

    Mr. El Maco Yamaha SW440

    Pollea koskaan omistamatta. Mikä siitä niin kalliin tekee?
     
  5. julli

    julli rmk

    Vs: Re: Polaris 2014

    älä kyseenalaista, kyllä lynksimies tietää ;D
     
  6. Koulupoika

    Koulupoika Summit 850

    Vs: Re: Polaris 2014

    Pari Pollea omistaneena ja kaikkia muitakin merkkejäkin. Polle syö noin kymmenen litraa sataselle enemmän kuin Brp:n tai Yamahan vehkeet. Huoltoväli on Pollessa alle puolen muihin verrattuna.
     
  7. Koulupoika

    Koulupoika Summit 850

    Vs: Polaris 2014

    Mutta sanotaan nyt jotain positiivistakin Pollesta, sen runkorakenne on selvästi edistyksellisin kaikista merkeistä. Selkeästi lujin runko painoonsa nähden. Minä ja kaveritkin ihmetellään miten niin hienon rungon voi myydä kohtuuhintaan. Kuussatanen moottorikin on luokkansa tehokkain ja luotettavin.
     
  8. Mr. El Maco

    Mr. El Maco Yamaha SW440

    Eli polle imee 28l/100km ja pannu leviää totaalisesti alle 1500 km:n :)

    Joo. Ei sellasta kyllä kannata ostaa..

    Tai jos verrattiin jammuun. Niin soppaa palaa se 30 ja kone vaatii rempan 20tkm:n välein..

    Kelkassa on niin vähän huollettavaa, ettei sillä ole juurikaan väliä. 4-t phazer on omasta mielestä työläämpi kuin edellinen catti. Catti vei ainetta oikeasti sen 10l enemmän, vaan oli voimaakin n. 60hv enemmän. Mun ajomäärillä kulutusero ei kustannuksissa tunnu. Ja kun pollet on niin halpoja, niin erotuksella ostaa lientä kivasti.

    Mutta. En ol vielä koskaan pollea omistanu, mutta mitä sivusta oon muutamaa seurannu niin voisin joskus ostaakkin.
     
  9. Koulupoika

    Koulupoika Summit 850

    Vs: Polaris 2014

    Kyllä kuussatanen Pollen kone kestää meleko pitkään, vaikka on korkeaviritteinen. Jos ajais alle pari tuhatta vuodessa, eikä tarvis yli sadan kilometrin tankkausvälejä ajella, minunkin valinta ois Polle. Yamahallakin vois ajaa jos moottori olis parikymmentä kiloa keveämpi.
     
  10. Kari Nykänen

    Kari Nykänen Well-Known Member

  11. kakkis

    kakkis Titanic

    Vs: Polaris 2014

    reippaalla joustolla varustettu kun 128 tuumaa takana, tai no eihän se ole 3,25 metriä... :D
     
  12. Waltsu83

    Waltsu83 Well-Known Member

    Vs: Polaris 2014

    Millois noita 2014 Polleja on Teille luvattu toimitettavaksi tälle kaudelle?
     
  13. Anssi^

    Anssi^ ski-doo 440/800 ja 800 Sb asaault 2014

    Vs: Polaris 2014

    Marras-joulukuun vaihteessa luvattiin mulle keljon konehuollosta :)
     
  14. KJK

    KJK Well-Known Member

    Vs: Polaris 2014

    eli joulukuun puolivälissä. johan siihen on jatkettu alustakin, tulee olemaan kova kikotin kun koneen puolesta ainaki lujin ja tehokkain noin niinku vakiona.
     
  15. KJK

    KJK Well-Known Member

    Vs: Polaris 2014

    Mikä siitä niin mahottoman kalliin tekee ajaa?Polttoaineen kulutus on kelkassa ainakin merkityksetön tekijä jos ajat 2-3000km talvessa.Ja kuussatku koneella jos on niin kylläkai ne BRP:n vehkeet kalliimmaksi tulee niin siviilissä kun kisa hommissa, nimimerkillä kokemusta on 8) . esim 600 IqR -08 kone ajettu testimielessä yksillä männillä kisoja 3 talvea ja 2 kesää.......... tähän ei muilla pysty. ;)
     
  16. Kari Nykänen

    Kari Nykänen Well-Known Member

    Vs: Polaris 2014

    Samaa mieltä oon sinun kanssa! Pelkät jarrut ainakin minun kohalla tulee jo sen 3000€ halvemmaksi... 2012 kaudella ajoin Polaris IQR 600 -12 ja meni yhet palat eikä niitäkään olisi ollu pakko vaihtaa.. lynxi rs 600 -13 meni 5-10 jarrulevyä ja 20-30 jarrupalat... Kyllä minä ainakin ennemmin kulutan bensaa ja öljyä tuohon rahaan...
    Onneksi paluu Polarikseen on melkolailla oman uskomukseni mukaan PYSYVÄÄ! kyllä uskon että tuo uutukainen liikahtelee mukavasti tuolla vajaalla 140hepalla sekä pysähtyy/kiihtyy pitemmällä matolla hyvin. Lynxillä kun ajoin en huomannut juurikaan eroa onko kelkka pitempi vaiko lyhyempi ainut missä pieni heikkous tulee esiin on todella pienet mutkat jotka on käytännössä satakasikymppisiä.
     
  17. oudie

    oudie Polaris AXYS Pro RMK 163"

    Vs: Polaris 2014

    Uskaltaisin väittää että alkaa tuo 10v vanha pohjaratkasu olemaan melko "lastentauti-vapaa" ;D Tai no eihän sitä tiiä kuinka tuo longtracki ja kevennetty kampiakseli alkaa kiukuttelemaan 8)
     
  18. Kari Nykänen

    Kari Nykänen Well-Known Member

    Vs: Polaris 2014

    Olet ihan oikeassa mutta aina siellä on jotain muuteltavaa vahvisteltavaa ja kaikkea muuta jonka jokainen tekee omien ratkaisujen mukasesti. :)
     
  19. KJK

    KJK Well-Known Member

    Vs: Polaris 2014

    Eipä siinä muuta kun sukset vaihtaa (C&A) ja alustan vahvistaa(ainakin vielä 2012mallissa) etupukin iskari liian pitkä eli pohjatessa etupukki vääntyy(rajotin kumien korotus ja pukin vahvistus) sitten ei muutakun säätöjä ja HANAA!! ;)
     
  20. Kari Nykänen

    Kari Nykänen Well-Known Member

    Vs: Polaris 2014

    Tähän en kehtaa vastata mitään mut sen verra vain et jos haluat käydä vilkasee kisoissa mun kelkkaa niin käy ihmeessä koska YLLÄTYT varmasti...
     

Suosittele tätä sivua