GPS. suositelkaa, neuvokaa!

Keskustelun 'Varusteet' on aloittanut käyttäjä snoub, 30/12/05.

  1. eemi

    eemi Polaris Axys 800 SKS 155"

    Vs: GPS. suositelkaa, neuvokaa!

    Osaiskohan joku neuvoa miten Garmin GPSMap 620 navissa, jossa on Garmin TOPO Suomi Pro v2 kartta käytössä, sais näkymään paikkojen nimet? Esim. pohjosessa ei näkyny tunturit eikä vaarat..

    Selasin asetuksia, laitoin kartan tarkkuuden maksimille, mutta ei lähteny toimimaan.
     
  2. H-pux

    H-pux SBA 650

    Vs: GPS. suositelkaa, neuvokaa!

     
  3. eemi

    eemi Polaris Axys 800 SKS 155"

    Testasin kyl totakin mut eipä tullu näkyvii.
     
  4. carrillo

    carrillo Well-Known Member

    Vs: GPS. suositelkaa, neuvokaa!

    Eipä paha hinta, mitens tuohon kapineeseen onnistuu nuo kelkkareitit yms maastokartat?
     
  5. PKE

    PKE Well-Known Member

    Vs: GPS. suositelkaa, neuvokaa!

    Ota silmä käteen ja mene toiseen topiciin.
     
  6. carrillo

    carrillo Well-Known Member

    Vs: GPS. suositelkaa, neuvokaa!

    No tässä taisi olla otsikkona GPS suositelkaa, neuvokaa,,,,,ja kysäisin tuossa mielestäni neuvoa/laitteen ominaisuutta.
    Tuo hinta ja laitteen toimivuus karttojen kanssa kiinnosti. Tähän asti menty perstuntumalla ja paperikartoilla tuolla viidakoissa. Nyt voisi siirtyä digi-aikaan, eikä ole hallussa nuo navien ominaisuudet eikä häävisti myöskään nuo karttojen latailut.
    Vastauksena olisi hyvin riittänyt esim toimii, ohjeet löytyy kelkkareitit osiosta jossa on ko laitteesta juttua. ( löysin sen toisesta topicista hyvällä opastuksellasi )=
    Ota silmä käteen ja mene toiseen topiciin. Asiallinen ohje ;D ?
     
  7. wangel436

    wangel436 Nytro R-TX SE med ÖHLINS

    Vs: GPS. suositelkaa, neuvokaa!

    kyllähän tuosta phonavista on jo jauhettu täälläkin suht paljon ja jos hakua olisi käyttänyt niin eiköhän vastauskin olis löytynyt suht helposti. Ja jos tietokone hommat on vähänkään hepreaa niin unohda koko juttu ja jatka paperikartalla... Ainakin omaan photonaviin asennus ei mynnyt ihan putkeen,mutta onneksi joku viitsi vähän jelpata,mut vieläkin olis vähän säätöä edessä...
     
  8. samppa-

    samppa- -00 MXZ 600

    Vs: GPS. suositelkaa, neuvokaa!

    Ei ainakaan tuo uudempi photonav 2.0 ollut mitään rakettitiedettä. Garmin mobile xt, kartta ja kelkkareitit muistikortille ja kortti sisään. Sitten jos kiinnostaa niin säätömahdollisuuksia löytyy melkein rajattomasti. :)
     
  9. Heimo Paila

    Heimo Paila Summit X -17

    Vs: GPS. suositelkaa, neuvokaa!

    Saapiko nuita ram-mountin hilippeitä ja lisäosia mistään täältä rovaniemeltä? Vai meneekö tilaushommiksi? Onko kellään havaintoa? Tuuman pallukoitten väliin tarvis varren... Asappina!
     
  10. Nemo_

    Nemo_ Polaris IQ 700 CFI Dragon

    Vs: GPS. suositelkaa, neuvokaa!

    Löytyiskö puusilmälle apuja? ;D

    Käytössä on Garmin Nuvi 500, jossa suomi pro kartat. Olen jo parin vuoden ajan reissuilla keräillyt reittien jälkiä, jotka olen tallettanut koneelle ja ne ovat gpx-muotoisia. Osan olen tallettanut Nokian Sportstracker-softalla, ja osan taas garminin jälkilokia käyttämällä, eli olen napannut reissun jälkeen navin muistista current.gpx-tiedoston talteen.

    Mites saan nuo siirrettyä takaisin naviin siten, että jälki näkyisi karttapohjan päällä? En välttämättä kaipaa mitään reititys toimintoa, riittää kun näkisi mettässä suurinpiirtein mihin reitti menee. Olen yrittänyt tutkia jälkiä google mapsissa ja ohjelmassa nimeltä Tyre, mutta jälki jotenkin "pirstoutuu" ja muutaman kymmenen kilometrin lenkki saattaa sisältää 2000 reittipistettä. Sain siirrettyä gpx-reitit naviin, ja sieltä valitsin "tuo reitti tiedostosta" ja valitsin ko. reitin, mutta tulee virheilmoitus että "Ei voi tuoda valittua reittiä, reitillä liikaa kauttakulkupisteitä".

    Eli mun käyttöön riittäisi periatteessa että navilla näkyisi kartan päällä pelkkä jälki, nämä toiminnot mitä olen yrittänyt käyttää tuovat gpx-tiedostoista jäljet naviin reittinä? ??? ???
     
  11. Spin

    Spin Well-Known Member

    Vs: GPS. suositelkaa, neuvokaa!

    Mulla alkoi viimetalvena nuvi 500 jumitella. Lienekkö vika kortissa vai itse laitteesa vai missä? Huomasi aina kun oli ajellut tovin (ei tule seurattua kokoajan aktiivisesti tutuilla paikoilla), että oli jumittanut jonnekkin kohtaan eikä seurannut matkaa. Laitteen sammuttaminen ja uudeleenkäynnistys taas sitten auttoi.

    Tekis melkein mieli hommata tuo tuoreeseen lynxiin istutettava garmini, mutta on pirun hintava, kun joutuu lisäksi ostamaan vielä sen hansikaslokeron jatkon, ja tietty kartatkin on jostain hommattava.
     
  12. Junde

    Junde Well-Known Member

    Vs: GPS. suositelkaa, neuvokaa!

    Oma nuvi 500 teki jollain vanhalla softa versiolla kans tuota jumittelua.. Eli kannattaa koitttaa päivittä nuvin softa jos ei oo uusin.
     
  13. Spin

    Spin Well-Known Member

    Vs: GPS. suositelkaa, neuvokaa!

    Joo ei varmasti ole uusin kun en sitä ikinä ole päivittänyt :).

    Pitääpäs perehtyä tuohon. Kiitoksia tiedosta.
     
  14. kakkis

    kakkis Titanic

    Vs: GPS. suositelkaa, neuvokaa!

    kartat saa ilmaiseksi ja kelkkareitit saa myös... eli laite itsessään täytyy hankkia. mulla käytössä montana ja siinä kelkkareitit.fi reitit ja mtk maastokartta pohjana.
     
  15. Rexi

    Rexi Rave RE 600 -22

    Vs: GPS. suositelkaa, neuvokaa!

    Täytyy kyllä tähän todeta että viime talven oli käytössä Nuvi 500 kelkkareitit.fi reiteillä ja pirun tyytyväinen kyllä olen ollut moiseen yhdistelmään, ei mulla muuta ;D

    Tuota jumittelua oli kun laitteen hommasin mutta tietokoneessa kiinni käytön jälkeen on pelittänyt ongelmitta..

     
  16. Spin

    Spin Well-Known Member

    Vs: GPS. suositelkaa, neuvokaa!

    Ahaa oma tieto on taas vanhentunutta. Viimeksi asioiden kanssa painin kun tuon nuvi 500sen ostin. Senjälkeen näköjään kartta-aineisto vapautunut, eikä maksa niin pirusti mitä silloin ois joutunut makselemaan. Vois tosiaan harkita sitten uuten pulkkaan sitä hansikaslokeron lisäkettä ja montanaa. Kemi-Tornio alue vain näyttää melko surkealta tuon kelkkareitit.fi sivuston kautta. Ei edes tuota virallista reittiä Kemi-Keminmaa-Tornio ole laitettu.
     
  17. Rexi

    Rexi Rave RE 600 -22

    Vs: GPS. suositelkaa, neuvokaa!

    No siihenhän on helppo ratkaisu: Ajat sen reitin läpi ja tallennat jäljen ja sitten laitat sen tuonne kelkkareitit.fi sivustolle muidenkin nähtäväksi? :p

     
  18. Spin

    Spin Well-Known Member

    Vs: GPS. suositelkaa, neuvokaa!

    Juu vähän samaa keräilyä kun tuo skoterled tapaus jonka joskus tilasin garminiin. Pitää talvella ajella reitti ja lisäillä :). Ellei jopa löytyis laitteen muistista jo nyt viimetalven ajeluja.
     
  19. MPL

    MPL x-rs 2014

    Vs: GPS. suositelkaa, neuvokaa!

    Onkos kellään tietoa miten garminin etrex20 soveltuu kelkkailuun, tai lähinnä että saako siihen hyvi näkymään nämä maastokartat ja kelkkareitit? ???
     
  20. Hutta

    Hutta 163"

    Vs: GPS. suositelkaa, neuvokaa!

    Soveltuu muuten ihan jees mutta näyttö on pieni jos tarttee ajossa kattoa maastokarttaa. Jos tarttee vain seurata reittiä niin tangossa kiinnitettynä toimii auttavasti. Veljeni on viimetalven suunnistanut kyseisellä laitteella. Saa näkymään kaikki reitit ja kartat.
     

Suosittele tätä sivua