tyhjäkäynnin kierroslukema? mxz600 -00

Keskustelun 'Ski-Doo' on aloittanut käyttäjä muju_1, 7/1/07.

  1. muju_1

    muju_1 Active Member

    Mitähän mahtaa olla tuo tyhjäkäynnin kierroslukema? Reagoiko esim kierrosluku mittari tyhjäkäynnillä? Miten tyhjäkäyntiä voisi säätää isommalle?
     
  2. muju_1

    muju_1 Active Member

    Löysin netistä lynx/skidoo käyttäjän oppaan, siellä oli et tyhjäkäynti 1800-2000rpm. Eli itsellä, kun ei edes kierroslukumittari värähdä ja lämpinä käynnistäessä on kiirus painaa kaasua, kun olen narusta kiskaissut, taitaa olla liian pienellä säädetty tuo tyhjäkäynti. Vai mitäs olette mieltä??? Kaasuttimen kyljessä on käsittääkseni joutokäynnille oma ruuvinsa?
     
  3. Rsu

    Rsu kelkaton miäs

    1500-->2000 sen pitäs olla... kylmänä ei paljoa regaoi ei ainakaan minulla sillon...mutta lämpösenä pitäs olla 2000 paikkeilla? ruuvit kaasareissa pitäs olla?
     
  4. RemiX

    RemiX 800 rfTek DOO

    mulla on mxz600-99 ja siinä 1500-2000 välillä pyörii..
     
  5. sakari10

    sakari10 Active Member

    Lynx ja Sk-doo kelkoissa sitä ongelmaa, että kiekkamittari näyttää nollaa, kun tyhjäkäynillä, ts. ominaisuus, ei vika joten ei kannata välittää jos
    tyhjäkäynnillä mittari tippuu nollaan. yli 2000rpm toimii mittari normaalisti.
     
  6. jakkis

    jakkis Lynx Safari 400 & Cobra enduro

    Ei mulla Lynxseissä ole ollut tollasta ropleemaa !

    Ajat koneen kuumaksi ja nostat kumpaakin pystyluistia pikkuhiljaa, 1/4 tai 1/2 kierrosta kerrallaan.
     
  7. RemiX

    RemiX 800 rfTek DOO

    mulla kans tipahtaa nollaan siinä just alle 1500 tai joskus jopa 2000.. mutta hyvin hyrskyttää kuitenki ;)
     
  8. Keke

    Keke Well-Known Member

    Omassa pelissä on tyhjäkäynti säädetty sinne 1500 (alle sen mittari tippuu nolliin) paikkeille jolloin se kuullostaa "rauhalliselta". Mielestäni yhtää sen enempää kierroksia ei tarvi olla vaikka jotkut voivat olla eri mieltä.
     
  9. MiKo84

    MiKo84 Well-Known Member

    Imut kannattaa putsata ja kaasarit yleensäki aina välillä jos tuntuu, että käy vähän tukkoisesti. :)
     
  10. Jasu_

    Jasu_ mxz600 00 &<3 x-rs <3

    Muistaakseni meijän vanhassa 00 mxz:tassa olisi 3000 :|
     
  11. MXZX

    MXZX cfi600switchback

    kovin on korkeen kuulonen noin tyhjä käynniksi,se 1500-2000 on ihan ok 8)
     
  12. nissan22

    nissan22 Lynkerö

    01 Mxz:tassa 2000 kiekkaa tyhjäkäynnillä ja välillä nakkaa nollille kiekkamittarin....Ei siitä kannata välittää;)
     
  13. irraH

    irraH Iron Dog 600R

    Mikälie vika/ominaisuus välillä pudottaa tyhjäkäynnin lämpöisenä tuonne 1000-1200rpm pintaan kun norm. 1500-1600rpm?
    Kaasarit putsasin päivällä ja aluksi toimi ok 1500rpm, mutta sitten taas oli kiekat alhaalla pikku lenkin jalkeen. ???
     
  14. jakkis

    jakkis Lynx Safari 400 & Cobra enduro

    Muistakaas että 2-T kone käy epä tasasesti ja se ei ole vika vaan ominaisuus. Sitä ei saa käymään sievästi ja tasaisesti yhtä aikaa.
    Kelkaa ei ole tarkoitettu tyhjä käynille, ei ainakaan näitä kelkoja joista täällä puhutaan.
    Eri asia on jos haluaa ropata ja ei keksi mitään muutakaan niin voihan sitä silloin säädellä, mutta se on homma joka loppuu vasta kun laitaa nelarin.
    Itelleni riittä että kelkka käy tyhjäkäyntiä eikä sammuille.
     

Suosittele tätä sivua