1. iiroh Well-Known Member

    Minulla Lynx 600, vuosimalli kai 1979 tai 1980. Laitteessa kuvan mukainen "2 eteen yksi taakse"-vaihteisto joka kai oli tavallinen Lynx työkelkoissa pidempäänkin noina aikoina.
    Toisessa aiheessa sainkin jos vastauksen että öljyksi kävisi GL4 tai GL5 ja esim 75W-90 viskositeetti.

    Mutta mistä öljy lasketaan pois ja lisätään ?

    Laatikossa on takasivulla ihan alhaalla n 10mm kannalla kuusiopultti, siitäkö lasketaan pois kun sitä varten on selkeästi aukko
    että pääsee käsiksi ? Ja laitetaanko uudet öljyt tuossa kuvassa nuolella merkitystä tulpasta vai mistä ?



    Kiitos, Iiro H
     
  2. Lynx 530 '71 200, '80 530, '87 GLS3300, '92 Giant Special

    Vs: 1980-luvun Lynx 2+1 vaihteiston öljynvaihto, miten ?

    Jostain alhaalta ne pois päästettiin, varmaankin siitä mistä itsekin epäilit. Tuosta korkista ne sinne ainakin kaadettiin. Itse olen käyttänyt sitä legendaarista LE:n punaista ketjukoteloöljyä 530:n laatikossa.
     
  3. MSkone Ski-Doo -71, Lynx 300 -72 , 420J -73 ja 600 -81

    Vs: 1980-luvun Lynx 2+1 vaihteiston öljynvaihto, miten ?

    Aloittelija kun olen, niin mikä on LE:n punainen ketjukoteloöljy :eek: ???? Eli en hallitse vielä näitä ammattitermejä. Mutta ehkä joskus opin :p.
     
  4. paavojaelvis Well-Known Member

    Vs: 1980-luvun Lynx 2+1 vaihteiston öljynvaihto, miten ?

    Lubrication Engineers on tuttu brändi, mutta mikä on se "legendaarinen punainen ketjukoteloöljy"?

    Kysyy toinen, joka ei tiedä.
     
  5. Lynx 530 '71 200, '80 530, '87 GLS3300, '92 Giant Special

    Vs: 1980-luvun Lynx 2+1 vaihteiston öljynvaihto, miten ?

    Nokun en minäkään sen tarkkoja specsejä muista, aina vain on puhuttu LE:n punaisesta ketjukoteloöljystä. Muodostunut käsitteeksi näillämain kelkkailijoiden keskuudessa. ;D Helkkarin hyvää värkkiä kuitenkin. Ja tyyristä.
     
  6. Mckonen Evinrude Bobcat/Terhi 10/Winha 60

    Vs: 1980-luvun Lynx 2+1 vaihteiston öljynvaihto, miten ?

    Luulisi että noissa wanhoissa kelkoissa riittää että kunhan on jotain öljyä laatikossa mikä ei ihan siirapiksi mene pakkasella.
    Itse todennut ATF:n hyväksi, näkee ainakin jos jostain vuotaa ja on notkiaa kireilläkin pakkasilla.
     
  7. anddi77 AC XF8000 CrossCountry -14

    Vs: 1980-luvun Lynx 2+1 vaihteiston öljynvaihto, miten ?

    Muistaaksi n. -85 vuosimallin 535 ohjekirja kertoi öljyksi 75-90 tai 80-90 riippuen käyttölämpötilasta. Öljy puotetaan alempaan löytyvän ruuvin kautta pois, olikohan muistaakseni kopassa reikä sille ruuville.
     

Suosittele tätä sivua