2012 Lynx BD Led takavalo ongelma

Keskustelun 'Korjaamo' on aloittanut käyttäjä BRP-Lynx, 16/4/15.

  1. BRP-Lynx

    BRP-Lynx 850

    Heips!

    Uusi täällä ja uusi kelkkailun parissa. Yritin etsiä haulla, mutten löytänyt samanlaista ongelmaa, joten kokeillaan kysyä..

    Eli ongelma olisi seuraavanlainen;
    Kelkka on vm. 2012 Lynx Boondocker 3700 600 e-tec. Kelkassa on Led takavalo, jossa ledeistä palaa 1/4 oikeassa reunassa. Siis kun ajan tai kelkko seisoo tyhjäkäynnillä. Mutta kun painan jarrua, kaikki ledit palavat (kirkkaammin tietysti) .

    Olen räjäytyskuvia selannut ja ilmeisesti tuota takavalo pitää kiinni 2 kpl torxeja, mutta niihin ei pääsene käsiksi, ilman että poraa sen muovisen kotelon popniitit pois? Valon liitin löytynee myös ilmeisesti penkin alta, joka sekin on ilmeisesti ruuveilla kiinni ja nekin fiksusti piilotettu sen verhoilun alle?

    Eli lyhyesti, mikä voisi aiheuttaa tuon, että normaalisti palaa vai osa ledeistä, jarruttaessa kaikki?? Ja eikös se valo lähde irti muuten kuin poraamalla se kotelo irti? Ja onko tuo penkin irroitus tosiaan noin fiksusti tehty?

    Jos jotain vinkkejä aloittelijalle löytyy,mistä vikaa voisi alkaa ratkomaan, oisin suuresti kiitollinen! Aikaahan korjata nyt on, kun kausikin valitettavasti loppui ;)
     
  2. palde

    palde Hii-HOO

    Vs: 2012 Lynx BD Led takavalo ongelma

    Tere !

    Mulla oli vastaava "vika" -10 Re:ssä ...tosin siinä tuo takavaloliitin on penkin takana näkyvissä . Mulla ei korjaaantunut muuten kuin koko takavalon vaihtamalla .
    Itse takavalon kun saat käteen , niin ainakin mulla se oli liimattu nippuun jollakin massalla ...lähtee pehmeneen ainakin kuumailmapuhaltimella .
    Kun sain massan varovasti irrotettua , niin alta paljastui totaalisen pilalle hapettunut piirilevy ( noi ledit on kiinni tossa kaksikerrospiirilevyssä)
    Käytin sen sähkärillä näytillä ...ei saatu pelaan kunnolla oikeen mitenkään ...

    Ongelma poistui tarviketakavalolla ...muistaakseni motenetistä joku kilpivalollinen malli , sopii kilpiteline kiinni suoraan alkuperäisiin takavalonkiinnikereikiin ...

    En ees kysynyt orkkiksen hintaa :)
     
  3. BRP-Lynx

    BRP-Lynx 850

    Vs: 2012 Lynx BD Led takavalo ongelma

    Kiitoksia vastauksesta ;)

    Olen tullut itsekki siihen johtopäätökseen, että kun kerta pelaa etes jotenkin, niin antaa olla ;). Jarruvalot tosiaan täysin ja normivalot vain toisesta reunasta, mutta kuitenkin niin että näkkee takana ajavatkin! En rupia mokoman takia räjäyttään auki, korjataan sitten kun heittää loputkin toimimasta ;)
     

Suosittele tätä sivua