500 XC, matto kulunut oudosti sisäpuolelta

Keskustelun 'Polaris' on aloittanut käyttäjä Hankisääski, 13/11/06.

  1. Hankisääski

    Hankisääski Vintage

    Onko kukaan törmännyt tällaiseen ongelmaan? tämmöset jälet tullut mattoon sisäpuolelle.
    [​IMG]

    Eikös tuo lisäsäiliö pitäis olla alapuolella? Ajattelin, josko tuo ylempi lemmari ois osunut mattoon ja tehny noita reikiä. En oikein muutakaan syytä tuolle keksi.
    [​IMG]

    Puran alustan tässä lähiviikkoina ja pitänee tutkia tarkemmin. Matto on ollut oikealla kireydellä.
     
  2. SixSixOne

    SixSixOne Well-Known Member

    Jälkiä on ainakin mulla tullu etupukin iskarin yläsilmästä, näyttää että todennäkösesti tuossakin.. Tuosta kuvasta ei näe sopiiko lisäsäiliö nuiden tankojen kans alapuolelle, muistelen että säiliö oli nuin päin uutenakin.
     
  3. Hankisääski

    Hankisääski Vintage

    Tuota itekki tuossa mietin, jäljet ovat vain aika ronskeja, että voisko noin "sileä" iskarin yläpää tommosta saada aikaan. Muistelisin jossaki nähneeni tuon säiliön myös alapuolella. Pitää tutkia ku saan alustan irti.
     
  4. aboli

    aboli Well-Known Member

    Mulla on ollut uudesta asti tuo lisäsäiliö alapuolella.
    Menee vaan ikävästi tuo säätönamiska piiloon..
     
  5. inoj

    inoj ei kelkkaa

    Minullakin on säiliö alapuolella tässä nykyisessä -03 mallissa sekä edellisessä -06 mallissa,eikä tullut jälkiä.
     
  6. kop-O-nen

    kop-O-nen 2004 440 Pro-XR 700Mod / 2021 Xterrain 900 Turbo

    Tuossa kyseisessä kelkassa on uudesta asti ollut yläpuolella tuo säiliö.
    Tosin sattuuhan niitä kasausvirheitä.
     
  7. Pailakka Patu

    Pailakka Patu Well-Known Member

    Iskarin yläpää taitaapi hinkuttaa joskus siihen telaan. Huomaan kun purat, maalin on kulunut silmukasta veke. Omassa edge-runkoisessa oli samanlaiset jäljet.
     
  8. polle

    polle Well-Known Member

    Omassa -02 vuosimallissa säiliö on alapuolella, säätö hiukan hankalampaa mutta onnistuu kyllä. :)
     
  9. Timppa

    Timppa RMK 600 144"

    Omassa -04 mallisessa lisäsäiliö on alapuolella kans.
     
  10. Dragon600HO

    Dragon600HO Guest

    Eiköhän se normaalisti ole alapuolella. Ku otat alustan irti, niin kato miten se mahtuu olla alapuolella ettei ota mihinkään kiinni.

    [​IMG]
     
  11. akkki

    akkki Well-Known Member

    XCF:ssä vm.2000 ja 500 XC SP:ssä vm.2002 molemissa alapuolella lisäsäiliö...

    Mut veikkaan sitä etupukkia.
     
  12. Isto00

    Isto00 Well-Known Member

    xc 700 sp -99 matto kulunut juuri samalla tavalla ja en kyllä ite syytä löytänyt. kertokaa mulle kans!:)
     
  13. andy

    andy Polaris IQR 440/600

    mullakin 2004:ssa säiliö on alapuolella.
    Etkös nää onko säiliöstä lähtenyt maalit pois, kyllä se jäljen jättää molempiin osapuoliin.

    vaikuttaako muuten remmien kireys/löysyys tuohon etuiskarin mattoon osumiseen?
     
  14. Isto00

    Isto00 Well-Known Member

    Ei se mistään säiliöstä tuu. Ei vakiona mitään säiliötä ole ja silti sama homma!
     
  15. Hankisääski

    Hankisääski Vintage

    Mulla tuli ensin mieleen että tuo säiliön ylempi lemmari ois tehny jäljet, mutta toisaalta säiliön reuna on korkeammalla. Vaikea vain kuvitella että säiliön reuna/iskarin yläpää tekis tuollaista jälkeä. Tai mistä näistä tietää ;D. Kunhan saan alustan irti, niin pitää katella mistä on maalit lähteny, luulis löytyvän. Kelkka vain on 300 km päässä...
     
  16. Isto00

    Isto00 Well-Known Member

    Mä huomasin ton ja olen seuraillut sitä kun oon ajanut. Ei ole ainakaan merkittävästi kasvanut nuo kuluma-alueet. Ajattelin jo semmosta teoriaa, että tuohon kelkkaan olis joku vaihtanu tuommosen telan (joka on kulunut jossain toisessa kelkassa), kun muuten on hyväkuntoinen. Ajon jälkeen nuissa jälissä on lunta kiinni, ei siis ainakaan kokoaika joku raasta kun lumea ei ole pois raastanut.

    Kerro sit täällä et mikä oli syynä, niin tietää itekki.
     
  17. akkki

    akkki Well-Known Member

    luultavasti alustan "pohjatessa" toi matto pompauttaa "löysän" kohtansa tohon etupukiniskarinyläkiinnikkeeseen. ;D

    ...ja kaikki ymmärtää mitä tarkoitan ;D
     
  18. 325

    325 Lynx- sano lapinmies ja pyörty

    Tuon jäljen tekee takapukin iskarin lisäsäiliö. Se on väärällä puolella iskaria.
    Eli siirrä se säiliö iskarin alapuolelle kääntämällä iskari.

    Kokemuksia on juuri tuosta, paitsi että itsellä lopuksi repesi lisäsäiliö irti iskarista... ja tietenki Giantin ekan päivän puolivälissä.

    Älä aja metriäkään ennen kuin käännät iskarin, sillä lähellä pohjaamis asentoa alusta menee niin kasaan että lisäsäiliö osuu mattoon ja sitten maksaa taas euroja.
     
  19. Isto00

    Isto00 Well-Known Member


    Kaikilla ei ole lisäsäiliöö ja silti sama jälki!
     
  20. 325

    325 Lynx- sano lapinmies ja pyörty

    Luultavasti matto ollut joskus kiinni seillaisessa alustassa, missä on lisäsäiliö ja vielä väärällä puolella.
    Tai lisäsäoliö ollut alkuperäisasetuksena ja lähtenyt irti iskarista ja iskarista on tehty normi iskari.
    Tiiä nuista mutta itsellä juurikin tuollaisen jäljen teki lisäsäiliö.
    Etupukin yläsilmukka kyllä hieman osuu mattoon, mutta nuin raakaa jälkeä se ei tee.
     

Suosittele tätä sivua