800R powertek pääsuuttimet kevätkeleille?

Keskustelun 'Lynx' on aloittanut käyttäjä jazzo, 3/3/12.

  1. jazzo

    jazzo BD3900RE -19

    Löytyykö mistään suutintaulukkoa lämpötilan ja/tai korkeuden suhteen 800R powertekkiin?
    -20 asteeseen kaasarit on kuulemma 'kalibroitu' ja 480siä ne nakkoo sinne vakiona. Neuloja mulla on pykälä nostettuna ja tyhjärit vakiot. Tuplailmanotto.

    Mietiskelin tuossa että mitähän sinne kärsisi turvallisin mielin laittaa kevätkeleille tunturiin. Eli reilussa 1000m korkeudessa ja siellä -5 asteen pakkasessa...

    Jos ei löydy taulukkoa niin kelpaa mulle hyvät kokemuksetkin. Mun ei ole tarkoitus hakea sitä rajaa missä y-haara alkaa menemään valkoiseksi vaan että turvallisin mielin voi vedätellä menemään. Pakolämpö- tahi muita jälkiasennusmittareita laitoksessa ei ole.
     
  2. maukebsp

    maukebsp Lynx R 8

    Vs: 800R powertek pääsuuttimet kevätkeleille?

    Tietysti jos haluat ottaa varpinpäälle nii ei tuo vakiokaan varmasti oo liika paksulla jos meinaat pitempiä vetoja vetää mäkihin. en kyllä uskaltais / vihtis sentakia pienentä suuttimia. mulla pelas mainiosti ruottisa viimevuona nii en nää mitään syytä pienentää suutinta...!!?? tietysti jos oikeen lämpenee (+5)nii pykälällä pienentää pääsuutinta en muuhun kosikis. Ei kuitenkaan ihan pikkuhomma vaihtaa suuttimia,ainakaan tyhjäreitä
     
  3. jazzo

    jazzo BD3900RE -19

    Vs: 800R powertek pääsuuttimet kevätkeleille?

    Taitaapa olla niin, että pääsuuttimiin ei kannattane koskea 800 PTssä. Paitsi jos ajaa -20-30 pakkasilla, jolloin 500 tai 520 suuttimia olisi hyvä käyttää.

    -20 ja ja +10 asteen välillä ohjausyksikön pitäisi hoitaa hommaa suht hyvin automaattisesti. Dootalkin skidoo-gurut tiesivät kertoa vielä seuraavaa: "DPM controls the pressure/vacuum level on the float bowl of the carbs based on barometric pressure and temperature inputs.". Eli ilmanpaine ja lämpötilatiedon perusteella DPM ohjaa kaasariin ali/ylipainetta, jolla saadaan aikaan seoksen muutoksia. Jopa 3500m asti homma kuulemma pelaa rapakon takana vakiosuuttimilla.

    Tämä skidoon -09 mallien service bulletinkaan ei suosittele 480stä pienempiä:
    http://www.stbonimotorsports.com/2009skidoo.htm
     

Suosittele tätä sivua