Ajokauden aloitus

Keskustelun 'Baana' on aloittanut käyttäjä Tapani Tulisalmi, 17/10/18.

  1. Tapani Tulisalmi

    Tapani Tulisalmi Well-Known Member

    Kyllä nyt rupee ”etelänkin” miestä keli hymyilyttään. Mukavaa pakkasta, tekee hyvää talven pohjaa ;) Valkoista kultaakin luvataan jo viikonlopulle ja ens viikolle lisää. Kyllä se talvi sieltä tulee :) Pääsee polle kärrystä alas :D
     
    Fudge tykkää tästä.
  2. Freeraider

    Freeraider Xterrain -20 kasiviiskymppi rotaxilla

    Onko missään vielä lunta sen verran että on päässy kauden korkkaan? Ivalossa tai käsivarressa?
     
  3. Jani Sipola

    Jani Sipola Presidentti Ylläpitäjä

    Ivalossa kait Maununen kävi jo ajaan ekan 100 km, mutta kivet kolisoo.
     
  4. Mazaa

    Mazaa Lynx rave re 600,800

    Vähän on toivo jo menetetty itsenäisyyspäivän ajoista mut jouluna sit
     
  5. Freeraider

    Freeraider Xterrain -20 kasiviiskymppi rotaxilla

    No on.. kannattaakohan sitä kahen viikon päästä vetää kelkkaa lappii ollenkaa.
     
  6. Jani Sipola

    Jani Sipola Presidentti Ylläpitäjä

    Siitä se on tähän. Vielä aamulla sääennuste näytti ensi viikolle yli 20 cm lunta, nyt ei enää mitään. Oha sitä tuola Ivalon perällä sen verran, että pahimman polton ajaa pois. Levillä ja Sodankylän suunnilla ei käytännössä mitään.
     
  7. FFoxi

    FFoxi X-trim & 5900 LTS

    Tulis nyt edes sen 30-40cm lunta, että pääsis mettätien pohjilla voimasiirtoa kokeilemaan ja säätämään.
     
  8. Tapani Tulisalmi

    Tapani Tulisalmi Well-Known Member

    C674F218-D66B-411E-8977-D394B9E07AEA.jpeg Ei luovuteta vielä. Kyllä sitä valkosta kultaa tulee:) Etelä-Pohjanmaan sällit viestitti eilen, et maa valkoinen:D
     
  9. Athene

    Athene MXZ X-RS 600R E-TEC Competition

    Ei taida vielä ainakaan ennen joulua päästä missään oikein järkevästi ajelemaan o_O... Pohjoiseen ei ainakaan 10 päivän ennusteissa ole juurikaan lumia luvassa. Onko koskaan näin myöhässä talven tulo ollutkaan??!
     
  10. Jani Sipola

    Jani Sipola Presidentti Ylläpitäjä

    Nooh. Nyt lupaa Sodankylään ensviikolle toistakymmentä senttiä. Aika äkkiä se ajokeli tulee jos vain alkaa sateleen normaalisti.

    Tuossa muistelin että oliskoha se ollu milleniumi ku ajoin kelkalla ekan kerran 12. joulukuuta. Se taitaa olla myöhäisin kaudenavaus mun historiassa.
     
    Athene tykkää tästä.
  11. Tapani Tulisalmi

    Tapani Tulisalmi Well-Known Member

    Toivotaan, että tuo Janin myöhäisin kaudenavaus ei viivästy. Silloin Ylläksellä pääsis 21.12 varmaan jo ladulle :D
     
    Viimeksi muokattu: 28/11/18
  12. Rautane

    Rautane Catti ja 600 xp-summit

    Viime vuonna Levillä oli kuusivarkaissa munalumet, saa nähä pärjääkö tennareilla tänä vuonna... Arvasin että käy näin kun vaihtaa kelkan pitempään. Syyttäkää minua :D
     
    pette, K.Pukarinen, vinotintto ja 3 muut tykkäävät tästä.
  13. Lakendwolf

    Lakendwolf Well-Known Member

    Voin tuoda sulle vaihdossa täältä etelästä pari pätkää jos sillä saatais ne lumet nyt ensiviikolle ... tulossa ollaan ja ajetaan vaikka kivillä ;)
     
    vinotintto ja Tapani Tulisalmi tykkäävät tästä.
  14. Jani Sipola

    Jani Sipola Presidentti Ylläpitäjä



    Kyllä se vain saattaa olla minun syy, varmaan minun syy... Minä kirosin koko maan ku aloin pitään sitä maanantaikalenteria. Siinä virhe! Olen muina vuosina sanonu että talvi tulee ajoissa ja niin on tullu.
     
    Rautane, Seiti, S4ms4 ja 3 muut tykkäävät tästä.
  15. janiok

    janiok Well-Known Member

    Vai oliko se minun syy kun tilasin Polariksen. Mökki varattu Rukalta tammikuun alussa. Lunta varmaankin tulee siihen mennessä, mutta tuleeko KELEKKA:mad::mad:
     
  16. Pollemies1969

    Pollemies1969 kyl se siitä viimex meni =P

    itepäisyys päivänä alotellu vuodesta 2007, mutta ny katkee seki putki. 2006 vuonna avasin kauden loppiaisena!!! nämä siis Rukalla / Qzamossa.....
    Joulux ja uudex vuodex tuun Rukalle.......... jos on lunta. piti tulla avaa kausi nytkin itepäisyyspäivänä, mutta peruin sen reissun jo.
    Toivotaan että keväällä sitte lumi pysyy pitempää ku näin myähäsex vetelee
     
    Tapani Tulisalmi tykkää tästä.
  17. Tapani Tulisalmi

    Tapani Tulisalmi Well-Known Member

    Taitaapi tuo itsenäisyyspäivän aloitus olla jo kuopattu :( On tää ihme keliä, näin etelänmiehenkin katsottuna. Nytkin vesi tippuu ränneistä, piru. Onneksi lupailee vähän parempaa keliä taas ensiviikosta etteenpäin. Lunta vaan pitäis tulla. Joopa, pitääkö myydä polle pois:oops: no ei:D
     
  18. vinotintto

    vinotintto Lynx 5900 GLX

    Elä ny viel etelän mies lannistu. Nytkin tulee joensuussa taivaa täydeltä lunta. Ja koko ensiviikoksi luvanu lumisadetta
     
    Tapani Tulisalmi ja Myöhäherännäinen tykkäävät tästä.
  19. Jani Sipola

    Jani Sipola Presidentti Ylläpitäjä

    Jaa-a.

    Jos nyt pitää ennusteet kutinsa, niin täälä pääsee ekoja reittejä poljettaan ensi viikolla. Eilen ja yöllä tuli 7 cm ja nyt näyttää että satelis märkää pari päivää. Sen päälle reilu 20 senttiä uutta lunta.
     
    K.J.P, Tapani Tulisalmi ja juketsu tykkäävät tästä.
  20. Mazaa

    Mazaa Lynx rave re 600,800

    Mistä te saatte noin positiivisia lumimääriä forecalta ku kattelee ni ei oo kivaa. Kelkathan onjo pakattu kärryyn ja 5.12 pitäs auto lähtee pihasta jos ois jossain inhimillisen matkan päässä lunta..
     

Suosittele tätä sivua