Asepalvelus jutustelua

Keskustelun 'Vähemmän kelkkailuun liittyvä jutustelua' on aloittanut käyttäjä Halkku, 17/11/07.

  1. Halkku

    Halkku Guest

    Onkos lajitovereita jotka lähtee ens heinäkuussa eli 7.7.08 sodankylän jääkäriprikaatiin?
     
  2. Praaaaap

    Praaaaap SKS 146

    Meikäläinen ainaki:D Tuli käytyä jo viime kesänä sielä mutta ei polvi kestäny ja antovat vuojen loman :mad:
     
  3. Nastamatto

    Nastamatto Guest

    Sama täällä, mutta kesäkuussa pitää hakea C paperit tarkastuksesta.
     
  4. AC440

    AC440 Livesports.fi

    Liityn joukkoon tummaan... ::)
     
  5. Ripperi

    Ripperi Ostakkee auto niin saapi kelekan!

    C-paperit on saatu muutama vuos sitte. ;D
     
  6. T-Cat

    T-Cat Well-Known Member

    Niitä ei saada, ne määrätään :)
     
  7. Pollari

    Pollari Guest

    Itellä Ivalo 1/09.. Onneksi on aikaa vielä..
     
  8. Kaks-Seiska

    Kaks-Seiska Lynx 5900

    TJ 48 :p  Huomen illalla takas rovaniemelle ja sieltä tiistaina lohtajalle 11 päiväksi  ::)  Ja seuraavan kerran lomille itsenäisyyspäiväksi. Siitäpä se onki seuraavalla viikolla jo loppusota.
     
  9. Halkku

    Halkku Guest

    mulle ne tuikkas A-paperit kouraan ja suosittelivat ivaloa mutta sain sen verran onneksi päättää että tänne kotikunnalle jos jäis. tietääkseni ivaloon ei ole mikään pakko edes mennä jos ei halua?? luulin kuulevani näin majurin suusta.
     
  10. Pollari

    Pollari Guest

    wtf? Kyllähän ne siellä kutsunnoissa kattelee porukkaa ja pistävät sinne minne katsovat parhaiten sopivan. Minulla oli toiveena Ivaloon pääsyyn, ja sinne minut tungettiinkin..
    Ivalon ja Sodankylän erona on kuitenkin jonkinlainen ero koulutuksen kovuudessa (ei vielä kokemuksia, mutta isot pojat kertoo ::))..
    Esim. tältäkin kylältä moni halusi Ivaloon, mutta eivät päässeet.. Sodankylään tai Rovaniemelle ne pistettiin
    A:n paperit oli pakolliset.. Näkö vähintään 0.8 molemmilla silmillä(ei silmälaseja), ei ylipainoa... Mitä kaikkea niitä kriteereitä nyt olikaan
     
  11. T-Cat

    T-Cat Well-Known Member

    Tarpeeksi kovia jätkiä jo valmiiksi? :)
     
  12. Pollari

    Pollari Guest

    Korjasin jo tohon edelliseen :)
     
  13. Halkku

    Halkku Guest

    no mulla on aina ollu helv*tin hyvä näkö ja kuulo ja minulta ne kysyivät että haluanko jäädä kotikunnalle vai ivaloon? ja jääkäriprikaatin ne laitto kun sanoin että ennemin tänne kuin ivaloon.
    joo tosiaan silmälaseja ei saa olla ja pituus/paino suhde oltava normaali ja ei saa olla rikosrekisterissä paljoa tekstiä ja ivalossa täytyy olla jo kuntoa.
     
  14. Fiiberi

    Fiiberi Guest

    Hoh, leikkikoulu nykyään.
    Kertausharjotuksissaki koulutus oli kovempaa -02 joulukuussa ku vertas varusveijareiden nysväämiseen.
     
  15. Hankisääski

    Hankisääski Vintage

    Njooh, son aivan sama missä varusmiespalveluksen hoitaa. Turhaa habatusta missä sen käy, sillä oo paskankaan merkitystä myöhemmässä vaiheessa. On kovempia hommia ja vähemmän kovempia. Itse siihenkin voi vaikuttaa aika tavalla, käymällä esim. pidemmän kaavan kautta. Kukaan ei kuitenkaan (tai harvoin) kysy työtä hakiessa, että missä olet intin käynyt ja tuskin naisetkaan sen perusteella valintoja tekee. Kunhan käyttä sen!
     
  16. Praaaaap

    Praaaaap SKS 146

    Kyllä jämpti on näin! Pisti hiukka ketuttamaan ku tuli tyly määräys veksistä että ei muuta ku vuojen lomalle marssimurtuman takia :mad: Saa nähä kuinka tuo jalaka alkaa temppuilemaan kelekkailun kans :-\
     
  17. Halkku

    Halkku Guest

    kyllä se kelkkailun kestää ;)
     
  18. Deep Snow

    Deep Snow Polaris SKS

    Kuin myös.
     
  19. ZetaÄrrä

    ZetaÄrrä Well-Known Member

    silloin ennen ku kaikki oli toisin.. kaverilla tuli AUK:ssa tykin lavetti jalkapöydälle, ei päässy pois vaan oli kaikki 330+ 6kk yligeigerinä niinku itsekkin.. ja kessunjämyt tuli mukaan reserviin.
     
  20. Hansanen

    Hansanen Well-Known Member

    Tätä oon joskus miettiny, mihin tää johtaa. 10-20 vuoden päästä kirjekurssiin?? Ite kävin -88 intin ja sillo aikasemmin käyneet totes ton saman. Nyt kun olen joutunut tutustumaan lähemmin tohon touhuun, niin nyt se alkaa olla oikeeta leikkikoulua  ::)
    Meillä päästiin eka lomille 5 viikon päästä, nyt oli naapurin poika eka viikonloppuna, meillä pyöri lomat suhteessa kolme kiinni, kaks auki, nyt näyttää olevan auki joka viikonloppu. Me päästiin lomille lauantaina klo 12.00, nyt näyttää sälli notkuvan joka perjantai jo kotona... Että sellasia mietteitä  :)

    Ja tuolla käymiselläkään ei oo hevonvhitun merkitystä, ei sitä oikeasti kysellä yhtään missään. Vai onko kuinka monella ollu tilanne missä pitää sotilaspassia näyttää??

    edit. ja jokaineha sen käy, sehä on kansallisvelvollisuus.
     

Suosittele tätä sivua