Avoin kirje kilpakelkkailulle

Keskustelun 'Kisat' on aloittanut käyttäjä Woody, 14/12/14.

  1. Woody

    Woody Well-Known Member

    Vs: Avoin kirje kilpakelkkailulle

    Moikka

    Tässä se kuljettajien esitys pääpiirteissään onkin.

    ja tuolla hieman lisää. http://smkry.fi/uutiset/page/3/

    Minun vielä ollessani hallitustoiminnassa mukana tämä oli toinen kerta kun SMK yritti saada yhteisiä säveliä soimaan.
    Ensimmäisellä kerralla olimme silloisen hallituksen pj:n ja lajipäällikön kanssa samassa pöydässä.
    Palaveri sujui todella hyvin ja esityksemme sai selkeästi positiivisen vastaanoton ja se luvattiin viedä eteenpäin. Mutta kuten tiedetään, niin ei pj sitten ottanutkaan koko asiaa SML:n hallituksen kokouksessa lainkaan esille ja se poljettiin roskiin sekä täyteen hiljaisuuteen.
    Toisen kerran lähdettiin bändiä kasaamaan tuon kuljettajien esityksen perusteella, mutta kuten sekin tiedetään, niin kuokkaan tuli silläkin kerralla.
    Sen jälkeen tulikin sitten vahva henki (vaikka sitä ei mihinkään kirjattukkaan), että kolmatta kertaa ei SMK enään lähde bändiä kasaamaan vaan jos tarvetta ilmenee tulkoon vuorostaan esitys yhteisistä sävelistä jostain muualta.
    Ja tämä viimeinen oli siis keväällä 2014 tapahtunutta juttua. Nyky tilannetta en siis voi kommentoida, mutta minun korviin ei ainakaan ole mitään yhteisiä sävellyksiä kuulunut.

    SML ei ole kieltäytynyt neuvotteluista ainakaan minun SMK:ssa olo aikanani, mutta sensijaan käytännössä yhteistyöstä on kieltäytynyt. Ja kuten olen varmaankin joskus maininnutkin, niin myöhemmin kesällä tuli korviini tieto SML:n toimihenkilön kertomuksesta, että kuinka SMK tullaan ajamaan alas! Minulla ei ole mitään syytä epäillä tätä tietoa. (Ei sitä ainakaan neuvottelu kutsuna voi käsittää ;) )

    Voiko nyt em. syistä vetää johtopäätöksen, ettei neuvotteluiden lähtökohdat ole kovin hääppöiset ilman kuljettajia? Minun mielestä voi.

    Karstulan kisajärjestelyitä EI voi väheksyä, eikä minun mielestä näissä kirjoituksissa ole kukaan tehnytkään. Silloinkin kun Karstulassa pidettiin SMK:n alainen SM-Enduro missä oli n.250 osanottajaa, niin kaikki sujui kuin rasvattu.
    Erityismaininnan ansaitsee erään "nopeahkon" kelkkakuskin äite! Hän kyllä laittoi hommat rullaamaan ja hoiti vielä toisten jättämät hännätkin. Todella kullan arvoinen henkilö kisa järjestelyissä. (ja varmaan muutenkin :D)

    Nyt Kati käsi sydämmelle. Kumpiko olisi sinun ja vaikka järjestävän kerhonkin mielestä mielekkäämpi, n.80 pääosin kotimaisin voimin ajettava EC kisa pelkässä pohjolan lajissa vaiko 250 kuljettajaa SM kisoissa? Millään muotoa tehtyä työtä väheksymättä.
    Minulle vastaus on selkeä ja tuo määrä kuskeja olisi Karstula saanut helposti jos ajettaisiin yhtä SM sarjaa.

    Mitään kansainvälisyyttä vastaan minulla ei ole, mutta mikä sitten olisi oikea titteli jos niitä arvokisoina pidetään? (X-Games eu?, saa lainata 8))

    Tämän sinun mainitsema tapauksen muistan kyllä hyvin. Varmaan jollain tavoin loppu elämänikin, vaikka ei se nyt mieltä painakkaan. Silloin ei SMK ollut Valon toiminnassa mukana, eikä tainnut edes Valokaan olla kuin vasta suunnitelmissa.
    Asiaa silloin tutki 10 henkilöä ja 8 henkilöä teki sääntöjen mukaisen päätöksen. Olisiko kolmas osapuoli antanut jotain lohtua, siihen en osaa sanoa mitään?
    Mutta vaikka nyt on SMK Valon toiminnassa mukana, niin tuskimpa sieltä ajolinjoihin neuvoja saa, mutta varmaankin kysyä voi ;D .Se mitä kirkolla ei ymmärretä kelkkailusta, niin lista on lähes loputon tai ainakin helkatin pitkä.

    Enivei, hyvää talven jatkoa t,
    -tikkis-

    ai niin, onnittelut äiteelle ja iskälle :)
     
  2. Joke-

    Joke- Well-Known Member

    Vs: Avoin kirje kilpakelkkailulle

    Onko tuo Tikkis samainen kerta kun teitte SML 3+3 SM-kisan ehdotukseen vastaehdotuksen jossa SML sai yhden (1) kisan ja SMK neljä (4) kisaa? Oliko tuossa ehdotuksessa mielestäsi yhteinen, kelkkailua edistävä henki mukana?

    Taustojahan en tarkkaan tiedä, tuo oli vaan mitä uutisoinnissa kerrottiin.
     
  3. lumikko

    lumikko Well-Known Member

    Vs: Avoin kirje kilpakelkkailulle

    Nyt tikkis tarkenna vähän. Karstulassa ei ole koskaan kouheron kelkkailijat pitänyt ja ei varmaan nykymenolla pidäkkään smk kilpailuja. smk vuokrasi meiltä reitit ja piti niillä itse kilpailun. se mitä kilpailuissa tapahtui on taas aivan ehkä toinen juttu menikö hyvin vai huonosti, ainakin tulokset saatiin? Niin ja sitten kun sinne valon pöytään pääsette oikeasti, kannattaa varmaan sitten paukuttaa hikseleitä oikeasti. Äläkä sotke enää meitä' smk ja sml: n väliseen väittelyyn, hauku suoraan sml:ää ja jätä meidät rauhaan, T jari ei tarvii kommentoida
     
  4. SMK.ry

    SMK.ry Well-Known Member

    Vs: Avoin kirje kilpakelkkailulle


    Päätimme neuvottelut hyvässä yhteisymmärryksessä viime syksynä
    ja toteasimme ettei kaudella 2015 saada aikaan yhteistä sarjaa.
    Totesimme että , molenmat tahot toimivat omillaan mutta saimme sovittuua
    kalenterin jossa kisojen päällekkäisyydet minimoitiin , ainoastaan Karstulan kisa
    sekä Cross-Countryt menivät päällekkäin, mutta toisaalta välimatka on pitkä ja
    lajit erilaisia.
    Jos on tullut jostain syystä käsitys ettei SMK ry arvosta Karstulan EC-kisaa voimme
    vain todeta että , tälläiset ajatukset on tuulesta temmattuja ja mielestämme Karstulan
    järjestämä EC -kilpailu on yksi monien kisojen joukossa jotka parantavat lajiemme
    tunnettavuutta sekä arvostusta.

    Keskustelupalsta on keskustelupalsta ja se siellä esitetyt mielipiteet ovat yksityisten
    ihmisten henkilökohtaisia mielipiteitä jotka joskus ovat kriittisiäkin , mutta ne eivät
    edusta kummankaan " liiton " virallisia kannanottoja.

    Mitäpä jos nyt keskitytään kisoihin ja kauden päätteeksi katsotaan yhdessä millaisen
    kauden / kisakalenterin saamme aikaiseksi kaudelle 2016

    SMK.ry ei tämän kirjoituksen jälkeen ota kantaa keskustelupalstalla esitettyihin
    väittämiin puolesta / vastaan , toki seuraamme tiiviisti keskustelua.

    SMK.ry
    Puheenjohtaja
     
  5. wäinö

    wäinö Well-Known Member

    Vs: Avoin kirje kilpakelkkailulle

    Lumikolle/ko-ke:lle kysymys: mikä tässä oikeasti hiertää SMK:ta kohtaan?
    Karstulassa kyllä ajettiin SMK:n kisa (tai niin ainakin minä luulin)jossa oltiin ajamassa en tiedä kuka sen järjesti SMK vai KO-KE,samoja henkilöitä siellä tuntui kuitenkin olevan järjestelemässä ko. kisaa kuin aikaisemmissakin kisoissa jotka järjestettiin SML kisoina vai olenko väärässä?
    Nyt vaan tuntuu siltä että muutama henkilö saa aikaan hirveän väittelyn/härdellin joka asiasta ja se EI ole hyvä kenellekkään.
    Lajia on meidän perheessä harrastettu enemmän/vähemmän 20vuotta on ollut hienoja hetkiä ja tavattu paljon uusia ystäviä mutta nykymeno saa suupielet alaspäin.
    Meille on ihan sama kumpi niitä kisoja järjestää SML tai SMK mutta jos nykymeno jatkuu niin luulempa että kilvanajo saa meidän osalta olla.
     
  6. Woody

    Woody Well-Known Member

    Vs: Avoin kirje kilpakelkkailulle

    Joke
    Olet lukenut uutisia väärässä järjestyksessä.

    Voih Jari sua...
    Aina se asiallisuus katoaa kun lumikolle annetaan kynä käteen. :-\
    Minkäs takia kommentoit tänne lainkaan jos ei sitten vastakommenttia sais laittaa? Kirjoitit tänne kommentin aiemminkin, missä ei kaikki ollut tapahtuneen mukaisia. Eikö niitä mielestäsi ole muilla oikeutta korjata tapahtumien mukaisiksi?
    Ja nyt juttusi on taasen kuten useat EC kirjoituksesi, hieman sinne päin mutta ei välttämättä ihan paikkaansa pitäviä.
    Ja meinaatko tosissaan etten saisi omissa kommenteissa mainita Karstulaa? Karstula ;D
    Karstulassa siis ajettiin SMK:n alainen kisa, kuten itse ensin kiellät ja sitten myönnät ??? Ja totuushan ei ole tuo mitä kirjoitit, mutta en nyt viitsi enempiä lähteä perkaamaan miksi se merkittiin asiakirjoihin SMK:n kisaksi. Mistään reittien vuokraamisesta ei ollut todellakaan kyse.
    Ja nyt sinulla on myös käsitteetkin sekaisin. Ensin olen henkilökohtaisena, sitten SMK:na ja lopuksi taas henkilö kohtaisena ???Eiköhän tuo "hikseleitten" paukutus ole ihan jonkun muun tehtävä. Minä kun edustan vain itseäni ja perhettäni. Vai meinaatko, että minä lähden vaimon ja koiran kanssa neuvottelemaan Valon kanssa jostain? Eiih, kyllä minulle riittää kun valot toimii kotona ja autossa ;D

    Jartsa, saat minun puolesta vastata ja kommentoida aivan rauhassa. Minulla ei ole kuin yksi pyyntö; pysytään asiassa asiallisina ja mielellään totuuden mukaisena, ettei kommentointi mene pelkästään väärän informaation oikaisuun.

    Wäinöpä tuossa kertasi jo hyvin tapahtumia. Ja tosiaan tässä kahden järjestön härdellissä ei ole mitään hyvää.

    Kuten aiemmin jo mainitsin ; minä olen itsevaltuutettu kuljettajien äänitorvi yhden sarjan puolesta, koska mitään muuta ei oikeistaan ei viimme kevään jälkeen ole kuskit kiroilleet ja toivoneet tapahtuvan. Historia osuuksissa kerron miten asiat ovat menneet. Jos totuuden kertominen on jonkin tahon haukkumista, niin olisiko se silloin ansainnut sen?

    Ystävällisesti tuumailee
    -t-
     
  7. lumikko

    lumikko Well-Known Member

    Vs: Avoin kirje kilpakelkkailulle

    Wäinö aloitetaan kun poliitikot, hyvä kysymys. Ei meillä smk ajamia asioita vastaan mitään ole, se mikä tässä kirjoitelussa hiertää on se että kun SML pidättäytyy vastaamasta niin meidän kerhosta on tehty se pikku sml jota voi haukkua ja syyttää siitä mitä sml on tehnyt tai jättänyt tekemättä, me kun olemme toistaiseksi pitäneet vain sml: kisoja koska minusta sml: n toiminta on laajempaa kattaen monet lajit ja sml: myös pystyy hoitamaan kv asiat joita muut eivät. Lisäksi sml on puuteistaan huolimatta vankka ja vahva järjestö josta saa myös tukea kun ymmärtää pyytää.
    Vaikka varmaan täällä luullaan että olemme toistemme kurkussa kiini niin se ei pidä paikkaansa, sen voi varmaan smk puheenjohtajakin todistaa,että puhe ja kettuilu välimme ovat henkilökohtaisesti aivan hyvät, puhelimet käyvä joskus monta kertaa päivässä, tänäänkin varmaan 4 kertaa,vaikka kaikki entiset smk, n hallituksen jäsenet ei vaan halua sitä uskoa ja yrittävät muuttaa mustaa valkoiseksi kuten huomaamme.

    Se mikä varmaan hiertää kaikista eniten , on että luullaan että me olemme sml jota voi haukkua mielin määrin :mad:. Jos tosiaan sml:lle on sanottavaa niin osoite on se , eikä meidän kerho, minkä tuossa edellisessä SMK ry: kin kertoo

    T jari v alias lumikko , välillä kärpäksi jä näädäksikin tituleerattu, mutta parikymmentä vuotta kerhon jäsenten kanssa kilpailuja kilpailijoille tehneenä
     
  8. unppi

    unppi Yamaha

    Vs: Avoin kirje kilpakelkkailulle

    Onhan se kiva, että asioita tuodaan julkiseks mut hei ihan oikeesti tää alkaa jo olemaa sillä tasolla et oma arvostus koko enduropelleilyyn on vajonnu niin alas et ei vaan oikeesti kiinnosta katella tollasta kinastelua, saatika lähteä mitään sarjoja kiertämään.

    Jatkakaa.
     
  9. lupsu

    lupsu Well-Known Member

    Vs: Avoin kirje kilpakelkkailulle

    Olishan se mahtavaa olla vaalassa viivalla, mutta ei täällä ainakaan riitä rahat/aika kiertämään kaikkia enskoja cc ja sprinttejä, eikä se edes ole mahdollista, päällekkäisyyksien vuoksi

    nyt tässä käy niin että porukka ajaa ne kisat mitkä on lähellä ja osa ei aja mitään, niin kuin itsekin uhosin keväällä.

    Smk tulo on tehnyt hyvää lajille sillä sml toiminta on kanssa piristynyt "kilpailun" myötä, mutta tämän hetkinen tilanne on katastrofi, jotain täytyy tapahtua..

    - lauri pellonpää
     
  10. Woody

    Woody Well-Known Member

    Vs: Avoin kirje kilpakelkkailulle

    Unppi on aivan oikeassa siitä ettei kinastelemalla mitään hyvää saada aikaan. Mutta jos lajin vaihto tulee keskustelupalstan juttujen takia, niin silloin ei kovin vahvat siteet lajiin olekkaan. Ja sama taitaa tilanne olla vaikka kaksi järjestöä SM sarjat ajattaakin. Sillä eihän se itse lajiin vaikuta mitenkään. Tietenkin sitten sen kahdenjärjestön aiheuttamat vaikutukset heijastuvat kaikkialle kuskin ja kelkan ulkopuolelle.
    Mutta jos laji on juuri se omaa sydäntä lähinnä ja haluaa, suoraan sanottuna pelastaa lajin, niin karkuun lähtö ei ole oikea ratkaisu.

    Tällä osiolla on otsikko, ja sen mukaisesti aloin tänne kirjoittamaan. Omasta mielestäni asiallisesti, mutta ehdottomasti totuuden mukaisesti.
    Kuten on aiemminkin jossain mainittu, tämä on vapaaseen keskusteluun tarkoitettu palsta mitä ei ole kuitenkaan pakko lukea.
    Se onkin ihmeellistä kun valitetaan kirjoittelusta mutta sitten kuitenkin innokkaasti luetaan :)

    Uskon kuitenkin, että valtaosa lukijoista löytää näistä myös asiattomista ja asiaan kuulumattomistakin kirjoituksista kuvaa tilanteesta sekä varmasti ainakin kirjoittajasta. Toivottavasti itse perus asia kuitenkin pysyy mielessä.

    Minäkin luen näitä juttuja hartaasti ja kykyjeni mukaan mahdollisimman tarkasti. Uskon vakaasti, että mielipiteiden vaihto on varmasti arvokasta, varsinkin silloin kun se pysyy asiallisena.
    Ja mikäli tällä on se perhosvaikutus tulevaisuuden yhdensarjan puolesta, niin so be it!

    Jokaisessa kirjoituksessa ja kommentissa on jokin ajattelemisen aihetta antava pointti, varsinkin jos antaa sen ajattelun mahdollisuuden itselleen. Toki on niitäkin kommentteja mitkä valuu kynästä ennenkuin kerkiää ajattelemaankaan.

    Kun nyt olen nämä viestit lukenut vielä kertaalleen sekä uudestaan vielä antanut vähäisille ajattelu kyvyilleni mahdollisuuden, niin en kyllä löydä mistään, että kukaan olisi niputtanut Karstulaa ja SML:ää yhdeksi ja samaksi asiaksi.
    Omasta kirjoituksestani löytyi kyllä kehut Karstulalle, mutta ei kai sitä voi mitenkään kääntää niin, että haukkuisin kisa järjestäjää pikku sml:nä. Ei vaan voi.

    Myös ajattelu kykyni antavat ymmärtää, että SMK:n entisenä hallituksen jäsenenä viitataan minuun. (?) Sitä en saanut kuitenkaan itselleni selväksi miten ja miksi sitä väriä vaihdetaan ja miksi en uskoisi SMK pj:n ja lumikon välisestä hyvästä hengestä? Miksi minäkään lähtisin Karstulaa tai Ko-Kea moittimaan ilman aihetta tai että se olisi vain tyhjää räksytystä ja veisi pohjan koko aiheelta?.
    En tosin lähde Lumikkoa henkilönä edes asettamaan kummankaan edustajaksi tässä osiossa tehdyissä kirjoituksissa. Eihän tässä osiossa ole kysekkään mistään edellä mainitusta kolmikosta.

    Eihän tämä asia nyt tästä mihinkään ratkea, eikä ole tarkoituskaan. Minulla ainakin onkin tarkoituksena vain pitää asia esillä ja kertoa totuuden mukaisesti mitä olen nähnyt, kokenut sekä kuullut suoraan kuljettajilta.

    Ei sen enempää, eikä vähempää..
    -t-

    ...ja Late kerkisi väliin, mutta sponttaanit aplodit! Hyvä Late! Hyvä kirjoitus ja asiallinen ajo...vai toisinpäin ;D
     
  11. AoPi

    AoPi Member

    Vs: Avoin kirje kilpakelkkailulle

    Terve Kelkkaväki

    Olen seurannut näitä keskusteluja jonkin aikaa ja joitain asioita tulisi selventtää kilpailijoille.
    Jyrkin mainitsema kilpailijoiden esitys tulisi tuoda julki sellaisenaan kuin se on esitetty.
    Tietääkseni sellaista ei ole olemassa, vaan kyse on Mikko Laineen yksityshenkilönä tekemästä ehdotuksesta.
    SMK itse kirjoittaa että kyseessä ei ole ryhmän tekemä esitys ja Mikko välitti esityksen sekä SMK:lle ja SML:lle, eli SMK ei ole tehnyt
    kyseistä esitystystä SML:lle.
    SMK kyllä oli Mikon esityksen kannalla jossa enduro kilpailuita olisi tullut kuusi kappaletta. (SML:n EM + 1 SM osakilpailu (SML:n) ja 4 SM osakilpailua (SMK:n))
    SML:n enduron lajiryhmä teki myös esityksen yhteisestä sarjasta jossa olisi kuusi enduro kisaa (3+3).
    Tämän esityksen SMK hylkäsi vedoten kuljettajien kustannuksiin kun on liika enduro kisoja.(molemmissa esityksissä kuusi)
    Eli kyse oli aivan jostain muusta kuin kilpailijoiden kustannuksista.
    SMK teki vasta ehdotuksen joka oli Mikko Laineen esityksen kaltainen minkä SML hylkäsi mutta jätti neuvottelu mahdollisuuden.
    Se miksi SML hylkäsi esityksen oli epä tasapuolisuus. Eli olisi hyväksytty vain yksi SML:n kisa SM-sarjaan.
    SMK:n mukaan SML:n esityksesä kuljettajat ja kerhot eivät ole tasapuolisesa asemassa.
    Kaikki nämä esitykset on luettavissa Seriousridingin lajiryhmät tiedottaa osiosta.

    Täällä keskusteluissa jotkut vaatii puhuttavaksi totuuksia, mutta ei taida aina totuus tulla sanotuksi.
    Kuljettajille sanoisin, että ajakaa mahdollisimman paljon kilpaa sillä se on ainut konsti kehittyä ja olla joku päivä se Suomen mestari jolla on kuitenkin arvostusta.

    Arto Pätsi
     
  12. A.P

    A.P Well-Known Member

    Vs: Avoin kirje kilpakelkkailulle

    Ompas hyvä että joku kirjoittaa tännekin mitenkä asiat on oikeasti mennyt, eikä pelkkiä satusetien juttuja.
    Vaikka tunnettuahan on että oikein hyvät tarinan kertojat lopuksi uskovat itsekin siihen mitä runoilevat
     
  13. Woody

    Woody Well-Known Member

    Vs: Avoin kirje kilpakelkkailulle

    Terve Arto

    Oikein hyvä kannan otto, mutta tehdäämpä pieniä tarkennuksia niin kuljettajille kuin muillekkin, kohtiin missä Arto ei aivan ole tapahtumien tasalla.
    Joten on siis hyvä kerrata miten asiat ovat oikeasti menneet.
    Seriousriding on ehkä paras moottoriurheilun tiedoitus sivusto, mutta ei sieltä ihan kaikkea löydy.
    Kaikki nämä tapahtuneet yhteyden otot on löytynyt- ja löytyy edelleen SMK:n sivuilta, missä otettiin asiat esille avoimesti alusta asti.
    Mikko Laine on toki yksityishenkilö ja idean alulle laittaja mutta käsitys siitä, että Mikko olisi ollut yksin asiaa esittämässä on väärä. Yksityishenkilöitä ovat toki kaikki kuljettajat.
    Mikko ei ollut yksin esityksen takana vaan oli tehnyt enemmänkin töitä esityksen eteen. Mikko oli kerännyt asialle laajemman kannatuksen, niin kuljettajilta kuin kilpailun järjestäjiltäkin. Se, että oliko idean takana 10 tai vaikka 40 kuljettajaa, ei ole relevanttia vaan, että esitys tuli siis kuljettajilta.
    Mikon itse kertomana hän otti puhelimella yhteyttä SML:n toimitusjohtajaan yhteyttä, keskusteli ideasta ja miten sen kanssa voisi edetä ja sen jälkeen hän kääntyi esityksen kanssa SMK:n puoleen. Mikko teki siis sen kuljettajien esityksen sekä SML:lle, että SMK:lle. SML ei vaan reagoinut asiaan millään tavoin!
    Mutta SMK käsitteli asian hallituksessa ja antoi sille kannatuksen ja tämän jälkeen SMK lähti viemään sitä kuljettajien esitystä virallisella tasolla eteenpäin ja teki esityksen SML:lle.
    Tämä on asioiden kulku järjestys ja Arton kirjoituksen aikajana ei ole aivan tapahtumien mukainen.

    Ja täältä löytyy se tämän aiheen lähtökohta http://smkry.fi/smk-ry-tiedoite-08-04-2014/

    Ja kun katsotaan sitten ne seuraavat esitykset ja hylkäykset, niin saadaan myös niiden osalta myöskin faktat esiin. Kannattaa lukea, asiat eivä ole lainkaan niin yksinkertaiset kuin Arto esittää. Huomioikaa myös päivämäärät!

    http://seriousriding.com/data/documents/1600SML-lajiryhman-esitys-SMK-ry1-1.pdf
    http://smkry.fi/wp-admin/post.php?post=972&action=edit 29.4

    Ja täältä sivun alreunasta lisää http://smkry.fi/sml-vastasi-smkn-esitykseen/ Tämä (-kin) sivu kannattaa lukea huolellisesti.

    Arto jättää kirjoituksessaan myös huomioimatta kattojärjestön roolin kelkkaurheilussa ja kirjoittaa asiasta vain endurokuljettajan silmin, jättäen muut lajit täysin huomioimatta.
    Kattojärjestön, tässä tapauksessa siis SMK:n, on huomioitava kaikki muutkin lajit saman arvoisina ja, että kisa kalenteri on ajettavissa vaikka kaikki kilpailut jos kuski niin haluaa.
    Pelkästään kuljettajien kustannukset eivät ole koskaan olleet yhteistyön este, eikä SMK ole niitä niin esittänytkään kuten Arto esittää. Nekin on olleet toki isossa osassa.
    Eikä myöskään kilpailun järjestäjät ole siinä kokonaisuudessa missään sivuosassa. Varsinkaan kun ne ovat olleet SMK:ta perustamassa. SMK:n perustamisessa on myös ollut periaatteita mitä vastaan ei ole ollut mahdollista toimia.
    Ja yksi tärkeimmistä oli, ettei kuskeja ja kerhoja voi laittaa eriarvoiseen asemaan. Ts. sama sporttivakuutus pitää kelvata molemmille järjestöille sekä mitään kerhoja ei sorreta tai sanktioida minkään toiminnan tai kattojärjestöön kuulumisen takia yms.
    Ja näiden tyrmäys SML:n taholta oli yksi isoimpia syitä miksi yhteistyö ei onnistunut.

    Uskon, että Arto on tavoitellut totuutta vilpittömästi mutta ei ole aivan onnistunut.

    Ja kuljettajille terveisiä, uskon että jokaista mestaria arvostetaan SMK:n puolesta perinteiseen tapaan varmasti ja se tulee Gevät Gaalassa hyvin konkretisoitumaan.

    -t-

    On todellakin hyvä, että täällä otetaan totuudet esiin, mutta A.P:n esittämät runoilut ei varmasti vie asioita hyvään suuntaan vaan kääntyy jälleen hiekkalaatikko leikeiksi mitkä A.P:lle ja eräälle toiselle tuntuu olevan se pääasia. Kuten tuolla on unppi ja wäinökin kommentoinut, niitä ei halua kukaan lukea kun kirjoitusten taso on 24 palstojen luokkaa.
    Kannattaisi lukea nämäkin jutut ja ehdottomasti tutustua faktoihin.
     
  14. AoPi

    AoPi Member

    Vs: Avoin kirje kilpakelkkailulle

    Joo kyllä esitykset löytyvät SMK:n sivuilta myös ja kannattaa lukea se virallinen vastaus SML:n esitykseen joka on annettu 10.5.2014.(ei ole tuo jyrkin linkkittämä)
    Jossa sanotaan että lähtökohtainen periaate on ettei MK-enduro kisojen määrää voi kasvattaa perinteisestä viidestä(SML:n ehdotus 6 kilpailua) ja vedottiin kustannuksiin ja hylättiin ehdotus.
    Heti perään esitetään kuitenkin kuutta kilpailua.
    Mikon esitys löytyy SMK:n info palstalta sivulta 61 ja käykää lukemassa se.
    Siinä Jyrki itse kirjoittaa että kyseessä ei ole ajaja ryhmän tekemä esitys.
    Jos puhutaan kuljettajien esityksestä niin tämä se ei ole, Jyrki voi lopettaa sen esittämisen kuljettajien esityksenä. Arvailut esityksen idean takana olioista voi myös lopettaa. Mikko itse aloittaa että minulla olisi nyt idea.
    Esityksissä pyritään nimenomaan siihen, että ei olisi päällekkäisyyksiä ja kaksia mestareita.
     
  15. Pöllikuski

    Pöllikuski Well-Known Member

    Vs: Avoin kirje kilpakelkkailulle

    Tästä uutta ideaa kehiin!? ;)

    MK r.y (moottorikelkkailijat r.y) tässä liitossa ajetaan niin monta kisaa kun keritään ja miten pitkään lumitilanne sen sallii.
    Voi kuulua mihin puolueeseen vaan se on ihan jokaisen oma asia.
    Ei kysellä onko rahaa ajaa vai eikö ole.Kaikki kelkkailijat pitävät samaa tulta yllä.Kaikille kilpailijoille luokkakohtainen lisenssikortti,joka voimassa yhden ajokauden kerrallaan samaan korttiin voi liittää vakuutuksen.
    Siitä vaan kunnon racinkiliittoa puuhaamaan ja aloittamaan puhtaalta liinalta.
    Ei muuta ku kisaan valmistautumaan.

    Jouni Helander/Lieksa SM-Masters 527 :)
     
  16. Joke-

    Joke- Well-Known Member

    Vs: Avoin kirje kilpakelkkailulle

    Noita tiedotteita ja uutisia kun lukee niin entistä enemmän vahvistuu se käsitys, että ei SMK:n intressi ole ollut kuljettajien etu. Tuo 4-1 yhteissarja esitys on täysin käsittämätön! Ei siinä ole häivähdystäkään yhteistyöhengestä, eikä kuljettajien edusta. Toki 6 kilpailua olisi ollut liikaa, mutta esim 2-2 tai 2-3 jako olisi varmasti kannattanut ottaa neuvotteluihin JOS yhteistäsarjaa todella haluttiin.

    Toivottavasti SMK nykyinen hallitus ymmärtää mikä on lajille parasta ja palaa neuvottelupöytään hiukan vähemmän ylimielisenä ensi keväänä.
     
  17. Woody

    Woody Well-Known Member

    Vs: Avoin kirje kilpakelkkailulle

    Ja jyrkin linkitys; Ja täältä sivun alreunasta lisää http://smkry.fi/sml-vastasi-smkn-esitykseen/ Tämä (-kin) sivu kannattaa lukea huolellisesti. ! ! ! Kappas vaan, sieltähän se Jyrkin linkittämänä sama dokumentti löytyykin?!? Lukulasit?

    Lukaseppa vielä SML vastaus, tai ei tarvitse, se menee näin: SMK on tarjonnut yhteiseen sarjaan SML:lle yhden osakilpailun. Loput neljä olisivat SMK:n järjestämiä.... Tuota noin..nytkö lasku virheen onkin tehnyt SML vai ???
    Eli SMK ei esittänyt kuutta kilpailua, vaan vielä enemmän. Edelleen Arto unohtaa muut lajit kokonaan sekä esityksessämme sen, ettei EM ole SM sarjaa. Ei pitäisi olla lukemisen ymmärtäminen kovin haastavaa ja laskeminen vielä helpompaa.

    Eihän se sitä olekkaan! Ajajaryhmä on kolmen kuljettajan ryhmä, Hannu Härkönen, Jokke Peräsalo ja Monika Huotari.
    Eipä tämäkään olisi pitänyt olla Artolle epäselvä asia.

    Tottakai Mikko niin sen aloittaa koska idea oli MIKON!! (voi hyvää päivää ???). Mutta ITSENSÄ Mikon kertomana, oli idean takana paljon muitakin kuljettajia sekä mm. Kemijärven Giant:in järjestävästä tahosta tuli positiivista palautetta.

    Nyt on Arto kyllä tällä "EK:lla" edelleen eksyksissä, joten jospa lopettaisit jankkaamisen. Tiedän olevani sangen merkittävä henkilö elämässäsi :)P), mutta jospa nyt Arto yrittäisi löytää sen punaisen langan, eli jätkän ristin tältä osiolta mistä täällä on oikeasti kyse.

    Se ei ole Jyrki.

    Minulla on myös 100% luotto henkilöön, kuka itse minulle kertoi SML:n esityksen taustoista ja kuinka ison työn takana ylipäätään oli SML:n esityksen aikaan saaminen. Itse asiassa hän oli se taustavoima ja moottori vastauksessa SMK:n ja KULJETTAJIEN ESITYKSEEN. Hän ei ollut lajiryhmästä, eikä kehä kolmosen sisäpuolelta.
    Ja minä olen ensimmäinen SMK:n puolelta kenen puoleen Mikko kääntyi, joten olen ollut näissä asioissa Artoa paremmin ajan hermolla.

    Ymmärrän hyvin, että herkkäuskoisuutta ja hentoa mieltä saattaa totuuden lukeminen satuttaa, mutta tämä nyt sattui olemaan tapahtumien kulku.

    Se ei kuitenkaan ole se OLENNAISIN asia, mitä olen lähtenyt esittämään.

    Ja Joke se seuraa Arton latuja. Se EI OLLUT SMK:n esitys, vaan kuljettajilta tullut, mihin SMK antoi tukensa!!!
    Nyt kun en tunne Jokea, niin olisi mukava tietää mitä luokkaa ajat vai oletko huoltojoukoissa? Ja millä perusteilla Joke (englantia?) on niin ylimielinen lausunnoissaan.
    Ensin oli piiitkä lista mitkä kuuluu vain YHDEN kattojärjestön tehtäviin ja nyt sitten ollaankin jo neuvottelupöydässä yhteisessä sarjassa ?!? Jokeko sen neuvottelun järjestää, vai mistä tiedät neuvotteluiden toteutuvan?
    Ja näetkö SML lausunnoissa mitään sellaisia seikkoja mitä oli mahdotonta hyväksyä? Jos et näe, niin miten voit SMK:n esityksissä niitä nähdä???

    Vaikka te olette varmaankin yhtä puolueellisia kuin minäkin näissä asioissa, niin avatkaa silmät ja kestäkää totuus.
    Joke voisi vielä aloittaa aivan alusta asti lukemaan hieman viime vuosien historiaa MK-enduro ja sprint sarjojen osalla.

    Jospa tämä nyt riittäisi henkilökohtaisista asioista ja mikäli intoa riittää, niin keksikääpä sen sijaan keino millä se kuljettajien ääni saadaan kuuluviin asioiden eteenpäin viemiseksi. Tämä on se jätkän risti mitä voisitte lähteä seuraamaan.

    Ihan ystävällisesti
    -t-
     
  18. lumikko

    lumikko Well-Known Member

    Vs: Avoin kirje kilpakelkkailulle

    Lopetetaan..woodyn mielipiteet ja totuudet ei varmaan enää edusta smk virallista mielipidettä mikälli voi sanaan luottaa. Ja miksei vois .t lumikko
     
  19. AoPi

    AoPi Member

    Vs: Avoin kirje kilpakelkkailulle

    Niin puhuin enduro kilpailuiden määrästä en SM-sarjasta.
    SMK:n esitykseen sisältyi myös EM-kisa ja se tekee KUUSI kilpailua.
    Milloin on kuljettajien edustajistosta alettu käyttää nimitystä ajajaryhmä.
    Oikeasti kyse on käsittääkseni saada yhdet mestarit Suomeen,vai olenko väärässä ja näillä esityksillä sitä on yritetty.
    Olin itse mukana laatimassa SML:n esitystä alusta asti ja tiedän sen sisällön ja syntymisen. Asioita kyllä mietittiin tarkoin, mutta
    ei se nyt niin iso työ ollut.

    Jos Jyrki jatketaan tätä keskustelua niin puhutaan toisia kunnioittaen muuten tämä oli tässä.
     
  20. Madd

    Madd Well-Known Member

    Vs: Avoin kirje kilpakelkkailulle

    Mut onneksi huomenissa alkaapi kilvan ajo Vaalassa ;D tsemppiä kaikille kuskeille, ;D myös järjestäjille ja smk:eek:olle ;D
     

Suosittele tätä sivua