BoonDocker 800R E-TEC (2011->)

Keskustelun 'Lynx' on aloittanut käyttäjä Poikanen, 14/3/10.

  1. Jii.Pee

    Jii.Pee Kelkaton.

    Telaston irroitat ja tutkit mitä pitää vaihtaa tai parannella, tukivarsien puslat ym keulan osat, ravet putsaat, itsellä löystyny pakosarjan pultit niin ne vois katsoa, onko polttoainesuodattimia vaihdettu?, iskarit huollatat, mulla oli omassa tukivarsien takana olevat rungon pultit vähän löystyneet ja varmaan sen takia niitit menneet väljäksi niin piti kaikki uusia, ketjukotelon öljyt kannattaa vaihtaa ja ketjun kunto tarkistaa, tulpat vaihtaa varalta ennen kuin alkaa pätkiin, kytkin+vari putsata ja vaihtaa kuluneet osat. Millä kilsoilla ne qrs rullat murenee että kannattaako jo varalta vaihtaa..

    Tuossa jotain mitä olen itse tehnyt.
     
  2. Hande82

    Hande82 600ace xtrim-21,600rave-10,lynx650-95,winha30

    Ei jaksa koko topiikkia lukea läpi, mistä löytyy spektit 3700 re 800r e-tec 2014 malliin?
     
  3. Energy83

    Energy83 Boondocker Re 800 -15 , Nytro Xtx -10

    Piirtääkö muilla hihna kytkimeen mustaa rantua? Vaihdoin uuden 391 hihnan j puhdistin kytkimen lautaset samalla, pistin myös hihnan oikeaan kireyteen. Käväsin tossa kilometrin lenkin pyörähtämässä ja kytkimen lautasiin tuli samantien paksua mustaa raitaa. Tarviiko tuosta ressata vai muutako kaasua
     
  4. Jii.Pee

    Jii.Pee Kelkaton.

    Se luistaa. Kyllä itse ressaisin. Eihän se varmaan kunnolla edes vedä jos hihna luistaa ja lautasen lämpenee.

    Kyllä mullakin joskus joillain säädöillä mustasi kytkimen lautasia alhaalta.
     
  5. Energy83

    Energy83 Boondocker Re 800 -15 , Nytro Xtx -10

    Joo vähän näkyy luistavan remmi. Kytkimen yläosassa mustaa raitaa. On vissiin luistanu jo aikasemmallakin omistajalla kun siivosin kytkimen lautasista mustat pois. Mitäköhän tuolle kannattas alkaa tekemään. Vaikuttaako remmin kireys tuohon kuinka paljon?Kytkimen jousi huonolla hapella?
     
  6. Hentte

    Hentte Polaris 155" 9R

    Oisko moottorin tukikumet vaan heikossa hapessa?
     
  7. Jii.Pee

    Jii.Pee Kelkaton.

    Onko milloin putsattu ja tarkistettu kuluvat osat kytkimestä ja varista? Onko vakio voimalinja? Missä asennossa rampit?
     
  8. Energy83

    Energy83 Boondocker Re 800 -15 , Nytro Xtx -10

    Vakio voimalinja ja rampit näkyy olevan kakkosella. Kytkintä ja varia en ole huoltanu, eikä tietoa koska huollettu. Varin rullat on vaihdettu vasta huollossa.
     
  9. Jii.Pee

    Jii.Pee Kelkaton.

    Miksi rampit kakosella? Kannattaa putsata joka paikka ekana ja sitte testaa rampit kolmosella. Tais kaverilla viime keväänä hieman mustata lautasia kun oli melko pitävä keli ja laittoi rampit 3 asentoon. Ensin oli 4. Veti kyllä muistaakseni paremmin 3, mutta tais luistaa kun oli niin kova pito hangessa.

    Oliko tuossa -15vm vielä 413 rampit 100-260 jousi ja varissa 40xt helix ja sininen jousi? Jos on niin en tiiä voiko niillä säädöillä saada hihnaa kunnolla pitämään? Ainakin lautaset kuumuu näissä mitä olen itse päässy näkemään.
     
  10. Paisari

    Paisari Member

    Rampit kolmoselle ja aja se remmi ensin sisälle (n.50km) ja kokeile sitten lämpimänä suttaako lautasilla. Tussilla merkki.
     
  11. Energy83

    Energy83 Boondocker Re 800 -15 , Nytro Xtx -10

    Jaa-a. En tiedä miksi rampit on kakkosella. Näyttäs mutterien perusteella et ei ole pahemmin ramppeja säätäny entinen omistaja. Mietin kans et eikös nuo yleensä ole vähintään kolmosella mitä ottanu selvää asiasta. No nakkaan rampit kolmoselle ja testailen sen jälkeen. Eilen oli aika nuoska raskas keli ku kävin metässä pyörähtään. Jos tuo luistaa vielä ramppien säädön jälkeen niin vissiin purkaa kytkin pöydälle ja puhistaa se. Tarvisko sinne jäykempää jousta sillon laittaa? Ja ootteko lautaset miten putsannu? Hienolla hiomapaperilla hankailla puhtaaksi? Se musta on nimittäin perkeleen tiukassa
     
  12. Jii.Pee

    Jii.Pee Kelkaton.

    Ei varmaan hiomapaperilla kannata. Itse oon asetonilla ja rätillä. Joskus teräsvillalla.

    Ei kannata jäykempää jousta laittaa ellei hommaa painosarjaa ja silloinkin joutuu yleensä muutakin säätään. Tai voit sä alusta jäykempää laittaa niin ei paljon vaikuta muuhun kuin kytkentäkierroksiin.

    Putsaa nyt eka jos et tiedä onko sitä putsattu. Sehän pitää joka kausi putsata. Itse putsaan useamman kerran kaudessa. Ei se välttämättä kovin likainen ole mutta ei tarvi arvailla.
     
  13. Energy83

    Energy83 Boondocker Re 800 -15 , Nytro Xtx -10

    Kytkin käytettävä pöydällä. Säätelin ramppeja isommalle niin yhdestä tipahti prikka kytkimen sisälle, käyttäjän virhe =D. No aika paskanen näkyy kytkin olevan muutenki joten huolto ei ole pahitteeksi. Josko tuo mustan piirtäminen sillä tasottus.
     
    Viimeksi muokattu: 26/11/17
  14. Energy83

    Energy83 Boondocker Re 800 -15 , Nytro Xtx -10

    Otin kytkimen pöydälle ja takaahan paljastui vuotava kampuran stefa. Puolet stefan reunoista ns. hajonnu kokonaan.. Jatketaan..
     
    Jii.Pee tykkää tästä.
  15. Jii.Pee

    Jii.Pee Kelkaton.

    50€ se stefa :D Hyvä kun tässä vaiheessa huomasit.
     
  16. Energy83

    Energy83 Boondocker Re 800 -15 , Nytro Xtx -10

    Oli hyvä tosiaan että otin kytkimen irti et huomas samalla tuon stefan. Tuohan on helpompi vaihtaa ku käyttää sen stefan kannen pois siitä ja pistää uuden stefan rasvoineen paikalleen.
    Kytkinki on meleko paskanen et ei varmaan taidettu käyttää auki kertaakaan.
     
    Viimeksi muokattu: 26/11/17
  17. Jii.Pee

    Jii.Pee Kelkaton.

    Joo hankala se stefa on vaihtaa jos ei irroita sitä metallisuojaa :rolleyes:
     
  18. Kokkis

    Kokkis Member

    Paljonko ne muut on tuohon dj kittiin pannu painoja? Kelkka 3700 16.
     
    Viimeksi muokattu: 29/11/17
  19. Hande82

    Hande82 600ace xtrim-21,600rave-10,lynx650-95,winha30

    Minkälaiset välitykset on vakiona 3700?
     
  20. Jii.Pee

    Jii.Pee Kelkaton.

    Oisko ollu 21/49 ainakin -14vm:ssä. Testasin itse 20/49 mutta vaihdoin takas 21 kun se oli parempi.
     

Suosittele tätä sivua