BoonDocker 800R E-TEC (2011->)

Keskustelun 'Lynx' on aloittanut käyttäjä Poikanen, 14/3/10.

  1. Vilho

    Vilho freeride

    Mulla tuli toissa talvena ihan samanlaisia kytkimeen ja variin. Epäilen että tulivat varin rullien palasista ehkä. Oli nimittäin murtunu ja palasia irronnut. Oon ajanut yli 2000km tekemättä mitään jäljille :D
    Hihna kuluttanut niitä pienemmäksi ja pois ja ei yhtää remmiä ole mennyt. Ajettu reittiä ja lapin umpisia.
     
  2. Jii.Pee

    Jii.Pee Kelkaton.

    Oisko jokin mutteri, pultti tai jokin muu rauta? Olihan jollain irroinnut variaattorista jokin osa ja pilannut kytkimen ja variaattorin lautaset.
     
  3. ic3

    ic3 Ski-Doo Summit X 165 850 E-TEC 2017

    Keväällä meni rullat mullakin, voi se olla että jäljet oli jo silloin mutta nyt vasta säikäytti (kevään viimeisestä reissusta meni suoraan huoltoon, otin kyllä kesäksi remmin pois eikä jäänyt mieleen nuo jäljet silloin). Kiitokset vastauksista, ei täysin tavatonta tämäkään näköjään. Pitää keskustella huollon kanssa varalta.
     
  4. Hemmo

    Hemmo Paluu Tulevaisuuteen -

    Ei mitään väliä, anna soittaa vaan. On tuommosta pahemmilla koloilla pari gianttiaki menty kaasu auki läpi.

    Sen verta kannattaa tehä että ilman remmiä kelkka käyntiin ja ajat hiomapaperilla kevyesti pinnat läpi. Saat isoimmat korkeuserot tasoitettua.
     
  5. F3

    F3 Vaimikäseoli...?

    Variaattorin rullan katkennut pultti tekee tuollaiset jäljet. Ootkos tarkistanut variaattorin lautaset ?
     
  6. valperi

    valperi New Member

    Hei
    Tuli hommattua 15vm 3700 800 docker. Voisko kokeneemmat antaa vinkkiä siihen, miten saisin kelkasta edes hivenen paremman reitille? Kelkkatysin vakio säädöissä jne joten uskon että parannus kikkoja löytyisi. Ohjaustangon laskua/vaihtoa ym?
     
  7. teme-

    teme- Well-Known Member

    Itelle ainakin tulossa säädettävä korokepala, ei ole reitille tosiaan mikään ihanteellinen tuo vakio korko.
     
  8. Jii.Pee

    Jii.Pee Kelkaton.

    Mulla on sellainen brp:n pikasäädettävä pala ja se on kyllä ollut hyvä. Jopa minä huomaan reittiajossa eron kun säätää ala-asentoon. Alkaa pysyyn mutkissa pystyssä. Takapukissa on hieman vakiota jäykempi jousi. Oliko se 60nm? Vakio tais olla etupukissa ja takana 55nm jos oikein muistan. Keulassa tais olla 22 tai 20nm jouset niin ne vaihdoin 18nm, samalla kun kavensin keulan. Tuo ei kyllä taida ola mikään parannus reittiajoon :rolleyes: Ne oli jotenkin liian tönköt omaan makuun. Ois pitäny ostaa skidoon vastaavat kun ne ovat kuulemma paremmat..
     
  9. teme-

    teme- Well-Known Member

    Joo itekki vaihdoin takapukkiin 60nm jousen, vielä kun raaskis tuon etupukin iskarin päivittää.
     
  10. Jii.Pee

    Jii.Pee Kelkaton.

    Joo mulla on rs etupukin iskari, mutta siitä on sisuksia vahdeltu kun oli niin tönkkö minun ajoihin.
     
  11. Energy83

    Energy83 Boondocker Re 800 -15 , Nytro Xtx -10

    Mites jengillä lähtee dokkerit kylmänä käyntiin? Tänään käynnistelin 2viikkoa pihalla seissyttä, pakkasia ollu siinä 5-20asteen välillä 2vko aikana. Eka voimakas veto, hörähti sammu. Toinen voimakas veto, käyntiin, pysyy just käynnissä mutta nostaa kierrokset todella matalalta hitaalleen lämmitys korkeudelle. Normaalisti tuo on lähteny päivänki seosonnan jälkeen aina ekalla vedolla. Olisko kylymä kankeutta ollu ja ku 2vko ollu starttaamatta? Aloin miettimään ku kaikki mainostaa että 800ötökkä lähtee kelillä ku kelillä ekalla vedolla käymään aina ilman sen kummempia.
     
  12. Vilho

    Vilho freeride

    Öö onko näissä akkua jos ei ole starttis? Akullinen startti teki just noin kun oli huono akku. Akun vaiholla alko rokkaa.
     
  13. Jii.Pee

    Jii.Pee Kelkaton.

    Ei ole akkua. Ei se minullakaan kovin iloisesti lähde jos on pakkasilla seisonu jonku päivän.
     
  14. Energy83

    Energy83 Boondocker Re 800 -15 , Nytro Xtx -10

    Mulla löytyy akku jota lataan paraikaa älylaturilla koska tuntuu olevan huonossa latingissa. Johtuiskohan tosiaan tuosta. Ei jaksa pyörittää kylmänä startilla konetta juuri ollenkaan.
    Kyllä se taitaa olla vähän tapauskohtainen tuo käynnistyminen. Ja pääasiahan se taitaa olla että ees lähtee tulille :))
     
  15. Vilho

    Vilho freeride

    Eli akku paskana :)
     
  16. lynx 250

    lynx 250 Lynx boondocker 800 -14/15

    Lähtee ekalla vedolla mulla (paitsi jos pakkas 20 tai enempi niin ekaksi vedän narun hitaammin pihalle ja sitten vasta terävä veto, on nimittäin.jäykkä silloin. Starttikin ja siitäkin lähtee heti kun vähän startti pyörähtää.

    Mites porukalla kun bensavalo syttyy niin paljonka on bensaa jäljellä. Näissä on ilmeisesti takuuseen menny bensamittareita ja epäilyttää kun toimii vähän ailahtelvasti. Viimeksi seilasi nollan ja yhden pykälän välillä ja bensavalo paloi välillä. Bensaa meni 25 litraa, eli joku 13 litraa jäljellä

    Samoten jarrun mikrokytkin kettuilee. Valittaa pysäköintijarrua kesken ajon ja jarruvalo palaa.
     
  17. mikap92

    mikap92 Well-Known Member

    2014 vuoden 3700 dockerissa näyttää tuo voimalinja olevan loputon, venyy ku kuminauha. Kannattaako tuohon hommata joku kytkin kitti. Vai saako tuosta vakiosta helposti vähän terävämmän? Onko nuo spi kytkin kitit minkälaisia, vai kannattaako hommata dj?
     
    Viimeksi muokattu: 14/1/18
  18. Jii.Pee

    Jii.Pee Kelkaton.

    Saa siitä paremman. Täällä on nyt fr dj kitillä ja mulla bd:ssa omat säädöt niin pitää tänään vertailla. Itse tykkäsin 438 ja 441 rampeista. 441:llä häviää moottorijarru kokonaan.
     
  19. Energy83

    Energy83 Boondocker Re 800 -15 , Nytro Xtx -10

    Onko muilla Rex 2 rungossa samoja oireita? Huomasin tänään että etupukin kiinnityksessä on tapahtunut jotain. Reitillä on tullu ajettua nyt reilu 200km ja en tiedä onko tullut sen aikana vai jo ollut mutta mutta..

    Vasemmalta puolelta pultin kohdalla halkeama ja pultin kanta aavistuksen vääntynyt.

    Oikealta puolelta pultin reikä päässyt elämään niin että reikä päätyny soikeaksi.

    Oisko käyny niin että oikean puoleinen pultti päässy löystymään ja päässy liikkumaan jollonka aiheuttanu nämä.
     

    Lisätyt liitteet:

    Viimeksi muokattu: 14/1/18
  20. Jii.Pee

    Jii.Pee Kelkaton.

    Itse en dj kittiä ostais. Tykkään enempi omasta. Mulla teamin tss04 ja kytkimessä ollut 438 ja 441 rampeilla eri säätöjä. Jos ajaa enempi reitillä niin 438 ja jos rinteissä niin 441.

    Muistelen että ihan toimiva oli myös qrs:n kans kun variin laittoi mustan jousen (jos se oli se 157-303) ja kytkimeen 438 rampit ja 130-320 jousi. Painoa noin 20g.
     
    Viimeksi muokattu: 4/2/18

Suosittele tätä sivua