Crossikypärä vs. umpikypärä

Keskustelun 'Arvostelut' on aloittanut käyttäjä fourstroke, 5/4/07.

  1. paikkari

    paikkari Kelkat on myyty!

    Vs: Crossikypärä vs. umpikypärä

    Itse tilasin MELAH merkkisen kypärän.maksaa tonnin ja saa tasan valkosena.
     
  2. wiltzu

    wiltzu Guest

    Vs: Crossikypärä vs. umpikypärä

    Kyllähän sen rossikyrpä täytyy olla, ei siinä jormakaan auta. Se on vähän hönön näköstä sellasen pallon kaa körötellä, pukeutumiskymysys jos kylymä tulee. ::)
     
  3. sappe

    sappe lainavehkeet.

    Vs: Crossikypärä vs. umpikypärä

    Kelkka ja kuramopo hommissa rossipotta päässä on menty ja mennään tulevaisuudessakin.
    Mulla ei vielä ole nakellu päätä vaikka joskus tulee suljetuilla alueilla kaahailtua.

    En usko että se umpikypäräkään mahdoton olis pitää kelkan kanssa jos saa sen huurtumisen pois jollakin konstilla.
    Tosin ei ole talvella ikinä ollu umpipottaa päässä niin en tiedä kuinka herkästi se huurtuu,luulis että herkemmin kun kesällä. Vaikka meneehän ne lasitki huuruun välillä..

    Vielä menee minun kohalla crossikypärä umpikypärän ohi.
     
  4. Biisoni

    Biisoni Summitti

    Vs: Crossikypärä vs. umpikypärä

    Kyllä Rossikypärä on ainakin minun mielestä parempi, koska krossista näkee paremmpin, yleensä kevyempi. Muutenkin hienompi!
     
  5. Dude

    Dude Well-Known Member

    Vs: Crossikypärä vs. umpikypärä

    Hienompi ja coolimpi voi olla muttei crossista kyllä paremmin näe lasien kanssa. Kesällä mopohommissa tuli pitkästä aikaa crossia käytettyä ja meleko putkinäköfiilis tuli. Modussa on lähes esteetön näkökenttä.

    Noh, tässäki asiassa olis paras ku hyllystä löytys molemmat. Omassa käytössä tulis varmaan 90% käytettyä modulaaria. On ollukki molemmat hyllyssä :) Lyhyelle hikilenkille ottasin toki crossin.
     
  6. jiiipeee10

    jiiipeee10 Guest

    Vs: Crossikypärä vs. umpikypärä

    tänään ostin airohin ja ajolasit ja niillä pitäis ajella.
     
  7. Qasimodo

    Qasimodo Ski-Doo MXZ 600 X-RS 2011

    Vs: Crossikypärä vs. umpikypärä

    Mulla on ihan kamala huurtumisongelma. Tykkään pitää ajohuppua joka peittää naaman ja lasit tulee väkisinkin hupun päälle. Sitten kun hönkäilöö niin tuplapleksilasien väliin menee kosteus, jäätyy sinne ja sitten ei nää mitään, eikä pysty edes raaputtamaan jäätä pois. Jos laitan kevyemmän hupun jossa isompi naama-aukko, niin sitten palelee naamaa. Höh. :'(
     
  8. Tasala

    Tasala Sidewinder MTX 153" Maptune stage 4

    Vs: Crossikypärä vs. umpikypärä

    Samaa ongelmaa oli mutta hoitu pelkästään sillä että laitto lasit päähän ja sitte otti kiinni siitä hupun nenäsuojasta ja vetasee sen pois siitä välistä. Ei huurru enään ajossa eikä pönöttäessäkään. Huppuna finnsvala(vaimikäsoli)
     
  9. asddsa

    asddsa BD 3700 RE

    Vs: Crossikypärä vs. umpikypärä

    Itellä on joku zeussin rossimallin kyprä smithin fuel sarjan laseilla. Kypärälakkina semmone varmaa mallia halvin puuvillainen.

    Sen zeussin oman kuonokopan mallaa siihen ja lasit pääle niin ei palele naamaa kovallakaan pakkasella ja lasit ei mee huuruun vaikka joutuis kelkkaa repimään irti =D

    Tosin jumihommissa meinaa happiloppua maskintakaa, pakko välistä vetässä se pois naamalta että saa henkeä. :D
     
  10. Santtu ^^

    Santtu ^^ Well-Known Member

    Vs: Crossikypärä vs. umpikypärä

    Itse suosittelisin airohia todella kevyt ja progripin laseja ::)
     
  11. Jkh83

    Jkh83 Sole poka tiira!!

    Vs: Crossikypärä vs. umpikypärä

    Modular 2 potalla menty ja eikä varmasti palellu naamavärkki ;)
     
  12. jiiipeee10

    jiiipeee10 Guest

    Vs: Crossikypärä vs. umpikypärä

    onko se modular sillä kaasunaamarilla varustettu kypärä
     
  13. Jkh83

    Jkh83 Sole poka tiira!!

    Vs: Crossikypärä vs. umpikypärä

    Kyllähän siinä on se hengityksen ohjain.
     
  14. jiiipeee10

    jiiipeee10 Guest

    Vs: Crossikypärä vs. umpikypärä

    mihin siinä ottahiki kerääntyy ?
     
  15. Jkh83

    Jkh83 Sole poka tiira!!

    Vs: Crossikypärä vs. umpikypärä

    No jos sulla kypärälakki on niin kaippa se immee sen, tahi valluu alaspäin ::)
     
  16. jiiipeee10

    jiiipeee10 Guest

    Vs: Crossikypärä vs. umpikypärä

    ei huurustu ikkunaan?vai pitääkö olla visiiri raollaan meinasin
     
  17. Jkh83

    Jkh83 Sole poka tiira!!

    Vs: Crossikypärä vs. umpikypärä

    Ei huurustu visiiri. Se kärpäs maski ohjaa hengityksen ulos kypärästä. Ite oon ollu tosi tyytyväine tohon modular 2:een. Kovalla pakkasella ainoastaan semmonen että hengitys ilma tahtoo huurtua/jäätyä kypärän ulkopuolelle niitten hengitys röörien kohilta, mutta ei mikään iso robleema.
     
  18. jiiipeee10

    jiiipeee10 Guest

    Vs: Crossikypärä vs. umpikypärä

    että olis hiljanen potta pitkille matkoille mitäs ne maksaa.vois soveltua matkaenduro ajoonki
     
  19. Jkh83

    Jkh83 Sole poka tiira!!

    Vs: Crossikypärä vs. umpikypärä

    Juu kyllähän tuo aika hiljanen on, omasta mielestä.
    Ite maksoin jottain vähän alle 300 e. En tiä mitä ny maksaa.
     
  20. Catiska

    Catiska Well-Known Member

    Vs: Crossikypärä vs. umpikypärä

    Vaihtelee paljon, maksoin Jenkeistä veroineen puolet tuosta...
     

Suosittele tätä sivua