Dess ajonestosta

Keskustelun 'Ski-Doo' on aloittanut käyttäjä REV 600 h.o, 10/1/07.

  1. REV 600 h.o

    REV 600 h.o Rev 600 SDi X

    Moi! Tuli vaan yhtäkkiä mieleen että mitä jos ns. tapponaru jostain syystä lakkaa toimimasta esim. metsätaipaaleella niin mites sit suu pannaan. Itellä on ollu mielessä teettää ns.vara-avain mutta onx turhaa ja ratsuhan on -03 600 revi ??? ???
     
  2. Keke

    Keke Well-Known Member

    Kävelyreissu on silloin edessä jos ei ole vara-avainta. Se lähtee kyllä kaverin avaimella käyntiin mutta kelkka ei ota silloin riittävästi kierroksia.
     
  3. adrealine

    adrealine Guest

    kyselin tos pari vuotta sitten itelle vara-avainta niin hinta oli silloin koodauksen kanssa liki 100e
     
  4. lynexi

    lynexi Well-Known Member

    Niin tai jos mäntä sattuu sulamaan tai tela katkeamaan mitäs sitte ;D. En oo kyyllä kuullu että se töpseli lakkais toimimasta.
     
  5. mstr

    mstr Well-Known Member

    sitä varten on uudet männät ja matot mukana. ::)

    no ei, vaan tuskin kukaan täysjärkinen lähtee ilman puhelinta tai kaveria mihinkään pidemmälle taipaleelle... en minä ainakaan. :)
     
  6. Leader Dog

    Leader Dog ROTAX 440x-06 +R8 -63+R8 -64+912-ULS

    Minulla oli vuonna 2000 samat ajatukset tosta dessistä:jos sitä,jos tätä ja jne....
    Nyt voin sanoo ettei yhdessäkään 7:stä dessillä varustetusta S-D:ssä ole ollut murheita ja käytännössän se vaatiivain huolellisen paikalleen pistämisen , muuten piippii kuittaa heikon kontakstin muutamalla piippauksella ja kone ei ota kierroksia .

    Eli mielestäni vara-avain ei ole pakollinen.
     
  7. Keke

    Keke Well-Known Member

    Se että pitää laittaa tapponaru huolellisesti paikalleen johtuu aika pitkälti siitä tapponarun pohjassa olevasta "levystä" joka on kaikenlisäksi täysin turha. Mun tapponarusta sattui lähtemään se "levy" irti jonka jälkeen ei tarvinnu säätää ettei dessi piipittäisi. Kuten aiemmin olen kertonut niin tässä 8 vuoden aikana ei ole ollut mitään ongelmaa joka olisi johtunut dessistä. Enemmän ollut mekaanisia vikoja josta olisi voinut matka katketa.
     
  8. REV 600 h.o

    REV 600 h.o Rev 600 SDi X

    ;D Joo eipä ittelläkään oo ollu mitään ongelmia tapponarun kanssa tulipahan vaan avattua keskustelua miten muilla on Dess toiminu ;D
     
  9. Leader Dog

    Leader Dog ROTAX 440x-06 +R8 -63+R8 -64+912-ULS

    Niin , eihän kyvyvä tieltä eksy.
     
  10. Makezi

    Makezi Well-Known Member

    Mulla ei oo ollu ongelmia ainakaa ton tapponarun kans. Tuskin sitä vara-avainta muuten tarvii, jos ei oo taipumusta hukkailla tavaroita ;D
     
  11. sepe

    sepe Guest

    voi olla ongelmia,jos toinen avain on hukassa ja kelkka varastetaa.voi vakuutus yhtiö evätä korvauksen....!!!!!
     
  12. Tico

    Tico Pro RMK -19

    Mitenköhän silloin jos liike myynyt kelkan ja yksi avain vain luovutettu? Täytyykö tästä lähteä vaatiin toista avainta liikkeestä.
     
  13. Makezi

    Makezi Well-Known Member

    Ei ne anna niitä avaimia ku sen yhen ja ainoan kappaleen, jos haluaa toisen varalle nii pittää ite tilata ja se avain ei ole mikään halpa ::)
     
  14. RemiX

    RemiX 800 rfTek DOO

    hyvin tuo tapponaru on pelannu.. joskus ku käynnistää niin saattaa vilkuttaa sitä valoa mutta se on ihan normaalia.. 8) kunhan vain pysyis tallessa ;D
     
  15. jason_20

    jason_20 Well-Known Member

    Joo itellä lähti tuosta hirttonarusta toi metallilevyn palanen irti (n. 7mm x 7mm), mut se näköjään pysyy mangeettisesti siel kumminkin ettei pääse tippumaan.

    Sekö on sitten ihan turha kapistus? Näin mä ainaskin ymmärsin tuosta aikaisemmin kirjoitetusta
     
  16. Lynxyttäjä

    Lynxyttäjä Well-Known Member

    Tässä suora lainaus kirjoitusvirheineen Lynxin vuoden 2002 ohjekirjasta:

    "DESS (Digitaalisesti koodattu turvajärjestelmä) järjestelmä suojaa varkauksilta.
    Moottorikelkan mukana toimitettava turvanaru on jälleenmyyjän ohjelmoima ja ainoastaan
    sitä käyttäessä moottori voi saavuttaa yli 3000 kierrosta minuutissa.
    Käytettäessä väärää turvanarua moottori ei saavuta tarpeeksi kierroksia, jotta kelkka lähtisi
    liikkeelle.
    Moottorikelkan MPM yksikkö voidaan ohjelmoida useita turvanaruja. Käytännön syistä suosittelemme
    ylimääräisen varanarun hankkimista Lynx jälleenmyyjältä.
    Siitä on hyötyä jos
    naru katoaa tai jos kelkalla on useita käyttäjiä."
     
  17. sami_k

    sami_k Active Member

    naru maksaa 82€ ohjelmointi 50€
     
  18. Lynxyttäjä

    Lynxyttäjä Well-Known Member

    Mulle tarjottiin 86 euroon ohjelmoituna.
     
  19. sami_k

    sami_k Active Member

    Mulle tarjottiin 86 euroon ohjelmoituna.
    eipä täs lähel ole kun yks lynen ski-doo hualto/varaosaliike et sitä on käytettävä
     
  20. Makezi

    Makezi Well-Known Member

    Oulussa t.hirvoselta kyselin tota "avaimen" hintaa niin ei se kyllä maksanu läheskää nui paljo, mutta nii paljo kuitenki että en viittiny varalle ostaa. Oiskohan ollu ~80egeä naru+ohjelmointi yhteensä
     

Suosittele tätä sivua