1. asko keskinen Member

    Saattaa olla jo jossain käsitelty aihe, mutta kun en löytänyt niin kysyn nyt tässä.

    Sopiiko E-tekissä käyttää mitä öljyä?

    Ja ihan vielä että miksi suosituksena on puolisynteettinen XPS, kun tuntuu että sen ominaisuudet ylittäviä öljyjä on joka merkillä useita.

    Eihän kysyvä tieltä eksy

    ASKO
     
  2. Dreamer A 51

    Vs: E-tekin 2-t öljy

    Sen verran kiinnostaa myös itseä että e-tecin omistajat kertokaa millä öljyllä ajatte ja minkälaista öljynkulutus on prosenteissa?
     
  3. kinginkalteri Well-Known Member

    Vs: E-tekin 2-t öljy

    XPS on tosiaan Brp:n oma merkki niin toki ne sitä suosittelee.
     
  4. 10+ Well-Known Member

    Vs: E-tekin 2-t öljy

    Ja kertokaa vielä ootteko laittanut bensan sekaan öljyä, paremman voitelun toivossa.
     
  5. väinämöinen Active Member

    Vs: E-tekin 2-t öljy

    No ainakin se kone on testattu tuolla öljyllä ja kun bensapumppu on jokaisessa tecissä yksilö niin ainakin itse käyttäisin suositeltua. Sama öljy voitelee myös 3D ravet joten ainakaan huonompaa ei kannattane käyttää.
     
  6. ITP Well-Known Member

    Vs: E-tekin 2-t öljy

    Öljyn viskositeetilla on ilmeisesti merkitystä tuon sähkösen öljypumpun syöttömäärään.
     
  7. james-x11 Well-Known Member

    Vs: E-tekin 2-t öljy

    2010 E-Tec keskikulutus 15,5L /100km 98E:tä, öljyn kulutus keskim. 1,9% EXP ½-synteettistä.
    Ravet putsattu 4300km kohdalla ei ollut pahasti karstassa.
     
  8. asko keskinen Member

    Vs: E-tekin 2-t öljy

    Oikea vastaus:
    E-tec koneessa tietokone ohjaa 2-t öljyn suihkutusta, ja koska tämä tietokone tuntee juurikin tämän oman öljyn, niin vain tätä öljyä käyttämällä voi olla varma siitä että kone saa sen voitelun mitä tehdas on sille tarkoittanut.
    En suinkaan keksinyt tätä itse vaan sain vastauksen tehtaan edustajalta.
     
  9. Rantalankila DS 3900 -22 & GL 3900 Syncro

    Vs: E-tekin 2-t öljy

    Outoa että kuitenkin suosituksena on puolisynteettinen eikä täyssynteettinen.
     
  10. Maunusjokke Lynksi

    Vs: E-tekin 2-t öljy

    se on ihan positiivista ku kattoo täyssynteettisen XP-S:n purkin kyljestä hinnan..
     
  11. Hymis Ämmällä ajetaan

    Vs: E-tekin 2-t öljy

    Laskeskelin tuossa aikanaan silloisen E-tekkini öljyn kulutusta n.1800 KM:ltä niin se oli 2,5 %:n luokkaa. Kelkassa käytettiin BRP:n mustassa purkissa olevaa öljyä.
     
  12. j-maister Xtrim SC 600 e-tec -10

    Vs: E-tekin 2-t öljy

    Eikös se musta purkki ole synteettinen sekoitus eikä puolisynteettinen? ???

    Kyllähän tuo e-tec sisäänajossa syö näemmä tuota öljyä, kuitenki taitaa laskea kunha sisäänajo poistuu?
     
  13. zzracing Lynx RE 850 -19, E-Tec 600 3300

    Vs: E-tekin 2-t öljy

    Mites eikö noihin voi kuiten työntää sitä brp keltasestä pöntössä olevaa öljyä ihan tosta vaan, ainakin olen jo sitä laittanut, se on täys synteettistä ja tosi lirua viskositeetiltää. Mahtaa saada sitä hiukan enemmän koska lirumpaa=pumppu pumppaa sitä paremmin mut mut..
    Sitä öljyä vaan nyt sattuu olemaan tallin nurkissa
     
  14. Simprider Active Member

    Vs: E-tekin 2-t öljy

    Kysytääs toisinpäin:

    Onko jollain ollut selvästi haittaa että käyttänyt esim TB täyssynteettistä (jota talli täällä pullollaan)?

    Itse en tuohon usko mutta koittakaa todistaa toisin.
     
  15. väinämöinen Active Member

    Vs: E-tekin 2-t öljy

    Kelkassa on ohjelmoituna 6 tunnin sisäänajovaihe jonka aikana ecu syöttää enemmän voiteluainetta. Ja kuten sanottu..tietokone ohjaa pumppua ja jokainen pumppu on kalibroitu erikseen juuri tälle alkuperäiselle öljylle. Käyttäköön jokainen sitten mitä öljyä lystää mutta ei ole takuita että voitele oikein.
     
  16. Dude Well-Known Member

    Vs: E-tekin 2-t öljy

    Todista sinä ens talvena tuolla 2011 800:lla ;)
    Omalla kohdalla olen ajanut suosiolla semi-xps:llä. Mikään ei oikeastaan kannusta kokeileen muuta kun se on kohtuu hintaista ja kulutus vähäistä. Miksi vaivata päätään. Tarkemmin ei oo tullu öljynkulutusta laskeskeltua.
     
  17. Maunusjokke Lynksi

    Vs: E-tekin 2-t öljy

    Minä kans kummastelin että miksi sinne tietentahtoen pitää jotain muuta vängällä laittaa ku se suositus-bompan oma öljy on halpa ja toimiva öljy.

    Laatikollinen mustaa XP-S:ää eli 12litraa 70euroa, tekee litralle 5,85euroa.
     
  18. kakkis Titanic

    Vs: E-tekin 2-t öljy

    niin eikös se ole tuo musta se semi-synteettinen ja keltanen täyssynteettinen... power-tekissä ainakin tulisi käyttää tuota semi-synteettistä ja muistaakseni suositteli ohjekirjassa tuota täyssynteettistä siihen e-teciin... korjatkaa jos olen väärässä.
     
  19. Simprider Active Member

    Vs: E-tekin 2-t öljy

    Pikainen googletus ei auttanut niin mistä tuohon hintaan?
     
  20. Ju$$1 X-RS + RS -12

    Vs: E-tekin 2-t öljy

    Ei täyssynteettistä E-Teciin..
     

Suosittele tätä sivua