edgen tallissa tapahtuu..

Keskustelun 'Projektit' on aloittanut käyttäjä edge 340, 9/12/09.

  1. Jii.Pee

    Jii.Pee Kelkaton.

    Mitä nuo on? 441 vai 440. Häviää moottorijarru :rolleyes: Taitaakin olla jotkin oudot, mutta melko paljon 441 mallinen. Itse en tykkäis reittikelkassa tuollaisesta alusta.
     
  2. edge 340

    edge 340 Well-Known Member

    No minkä rampin alku pitäs olla.
     
  3. Jii.Pee

    Jii.Pee Kelkaton.

    Tuollainen loiva niin kuin 441 jättää kierrokset ylös ja moottorijarru häviää. Nostaa myös kierrokset hitaasti. Ehkä joku 415 tai 438. 415 en ole itse testannut. Enpä tarkkaa osaa sanoa, mutta ei tuollainen minun mielestä sovi reittikelkkaan.
     
  4. Jii.Pee

    Jii.Pee Kelkaton.

    Omassa mulla on hieman muokatut 441 ja ne on kyllä mukavat kun vetää lopusta niin hyvin. Alkuperäisenä ne on metsäajoon hyvät kun voi hiippiä ilman että luistattaa remmiä. Reitillä tosiaan joutuu käyttään jarrua paljon enemmän kuin joillain eri rampeilla
     
  5. Jii.Pee

    Jii.Pee Kelkaton.

    Oot varmaan katsonut ibackshiftistä ramppien eroista? Mitkä siinä on vakiona?
     
  6. edge 340

    edge 340 Well-Known Member

    Sain romut kytkimeen ja kytkin takas koneeseen kiinni.
    Sitten ajatelin kahtoa linjauksia..mutten sitte viihtiny enää tehä tarkempia mittauksia.
    Vitutti niin paljon,miten noi voi heittää noin paljon.
    20180206_192222.jpg 20180206_192218.jpg
     
    Viimeksi muokattu: 6/2/18
  7. edge 340

    edge 340 Well-Known Member

    Kun ois ollut edes TOISINPÄIN NOI HEITOT.
    Voin vain kuvitella miten paljon linjaukset heittää näissä uusissa 850 kun remmit ei kestä yhtään.
     
    Värjäri tykkää tästä.
  8. Jii.Pee

    Jii.Pee Kelkaton.

    Katsottiin vkl kaverin fr linjauksia ja minun mielestä se kuului olla nuin. Jos nyt oikein katson kuvaa. Sitä me ihmeteltiin kun tuntuis että pitäis olla juurikin toisin päin.
     
  9. edge 340

    edge 340 Well-Known Member

    No muuta en tiedä ku että noi ei ole millään hehtaarilla sinnepäinkään.
     
  10. Jii.Pee

    Jii.Pee Kelkaton.

    Eli kytkin pitäis olla varista ulospäin kallellaan eikä sisään niin kuin ohjeessa? Millä tuo korjataan?
     
  11. edge 340

    edge 340 Well-Known Member

    Vien ton huoltoon kun takuuta vielä sen 3vuotta..kylläpähän hoitavat homman.
    Kumma KU EI OLE OLLUT KUIN VUODESTA 2008 LINJAUKSET PÄIN VITTUA NIIN EI vieläkään kunnossa 2017 mallissa.
     
    Värjäri tykkää tästä.
  12. Jii.Pee

    Jii.Pee Kelkaton.

    Niin millä tavalla tuo korjataan?
     
  13. Hemikoo

    Hemikoo Sidewinder xtx se 137", SXR 700

    Annetaan melkein sokeille tehtaan/huollon miehille silmälasit?
     
    edge 340 tykkää tästä.
  14. Driver

    Driver Freeride 146" Turbo

    Tuossa aika hyvä video mitä se linjaus kannattaisi olla:


    Tällä tyylillä itse olen aina mitannut ja tarkistanut. Näissä xp/xm/xs runkoisissa linjaus vissiin järkiää niin että qrs on liian sisällä ja niitä on shimmattu aika paljon ulospäin.
     
  15. Jii.Pee

    Jii.Pee Kelkaton.

    Korjaan vähän, eli päin vastoin oli fr kytkin killissä. Eli se oli ohjeen mukaan.
     
  16. Jii.Pee

    Jii.Pee Kelkaton.

    Tuolla tavalla otettiin mitat kytkimen edestä ja takaa. Pitkissä linjaus on eri kuin pätkissä. Muistaakseni noin 3mm.
     
  17. Jii.Pee

    Jii.Pee Kelkaton.

    Miten tuo linjaus edes voi olla nuin? Missä kohti se säätö oikein on kun eihän niitä kumeja voi monella tapaa kiinnittää. Voiko niihin kumien väliin jotain prikkoja laittaa millä saa ennakkoa muutettua vai tietääkö ne tehtaallakaan kun tuntuu olevan joku salattu aihe mistä ei tietoa heru? Jos magneeton puolen kumien alle laittais jotku prikat niin eikö se linjaus menis sillä lähemmäs oikeaa vai mikä on se oikea tapa?
     
  18. lynexi

    lynexi Well-Known Member

    Mitäs näillä kuvilla yritetään kertoa? Hidas ei ymmärrä. Rauta on varaattorinlautasesta irti kytkimen liikkuvanlautasen päällä?
     
  19. edge 340

    edge 340 Well-Known Member

    Eilen tehty hätäpäissään suorakulmamittaukset voi unohtaa
    Katoin ensin että heittää niin paljo että rupes vituttamaan ja kirjoittelinkin jo mitä sattuu..
    20180207_185622.jpg
    Eli kytkimen liikkuva lautanen on sorvattu kartioksi niin ei voi siitä ottaa mitään lähtökohtia.
    Nyt voi sitten mitata rauhassa oikian mitan.
    Linjaus raudalla.
    20180207_190234.jpg

    20180207_190801.jpg

    Ja edestä oli 38mm ja takaa 35mm eli aika lailla jiirissään.
     
    Driver tykkää tästä.
  20. lynexi

    lynexi Well-Known Member

    No nyt näyttää asialliselta puuhalta, ihmettelin että mikä homma nyt on meneillään
     

Suosittele tätä sivua