Ensiövariaattoriin tulleet urat, vaihtoon kytkin?

Keskustelun 'Korjaamo' on aloittanut käyttäjä yamarin44, 9/12/18.

  1. yamarin44

    yamarin44 Member

    Kyseessä Skandic 600 ace vm 2014. Ensiövariaattoriin tuli sitten pieni ura viime kaudella moottorin puoleiseen lautaseen aivan akselin tyvelle ja ulompaan lautaseen siihen keskivaiheille. Tuntuu selvästi kynnellä. Huomasin vian putsatessa lautaset. Nyt pienet ensilumen lenkit ajettu ja raskaammalla kuormalla kuului kytkimen alueelta sellaista valittavaa ääntä. Itsellä ei kokemusta näistä, kannattaisiko lautaset vaihtaa suosiolla? Jostakin luin että joku oli ilmeisesti vesihiomapaperilla hionut uran reunoja vähentääkseen remmille tulevaa rasitusta....lieneekö järkevää? Tulisiko porukalla ajatuksia asiaan? Muuten kelkan kytkin toimii erittäin hyvin. Ei mitään poikkeavaa, ei nykimistä, toimii pehmeästi. Ainoa toisiaan tuo kertaalleen valitus tiukemmassa vedätyksessä...
     
  2. hanski-58

    hanski-58 Well-Known Member

    Käytä sorvissa tai näppärä kyllä hipasis hiomapaperilla koneen käydessä....
     
  3. Nelitahtari

    Nelitahtari Active Member

    Mulla on samanlaisessa kelkassa sama juttu.
    Ura on molemmin puolin sillä kohdalla missä remmin yläreina tapaa lautaset liikkeelle lähdettäessä.
    Olen ihmetellyt uikuttavaa ääntä joka tulee kuumalla koneella hiljaa vedättäessä.

    Urat on sen verran syvät, että tuskin lähtevät pelkällä vesihiomapaperillä.
     
  4. yamarin44

    yamarin44 Member

    Omassa kelkassa tuo akselin tyvellä oleva ura voisi lähteäkin ihan jollain hiomapaperilla, mutta enpä tiedä ylemmästä. Tuo alempi ura on juuri mainitsemassasi kohdassa mutta vain toisella puolella. Korjataanko muuten näitä ihan yleisesti sorvaamalla? Olen jostain kuullut että nämä nelitahti koneella olevat kelkat "ovat kovia syömään kytkintä" niin lieneekö tarkoitettu juuri tätä : ) Hintoja katselin niin siinä noin 150€ per lautanen + asennus ja sisältä löytyvät yllärit näyttäs olevan lähtökohta. Riittäneekö sitten 500€.
     

Suosittele tätä sivua