EVS Web polvituet

Keskustelun 'Arvostelut' on aloittanut käyttäjä kinginkalteri, 24/1/10.

  1. kinginkalteri

    kinginkalteri Well-Known Member

    Pari kautta ollu tommoset EVS:n lippulaivat käytössä. Hintaa All Rightin kuvastossa näyttää olevan 450e kpl eli odotukset oli kovat kun ilman tukia ei oikeen uskalla enää näillä polvilla ajella, ainakaan motocrossia. Käytetty pääasiassa siis kesäisin, joskus kelkkaillessakin.

    Elikkä tuommoset kyseessä, materiaalit muun muassa hiilikuitu.
    [​IMG]

    Miinuksia:
    -Lähes kaikki remmien kiinnitykset menny poikki, muoviosat pettää.
    -Remmit ylipitkät ja tarraosa hiertää paljaan ihon rikki ja tarttuu housujen vuoriin jolloin pukiessa/ajaessa remmit aukeaa
    -Nivelet löystyy helposti, korjaussarja onneton
    -Kalliit varsinkin kun laskee mukaan korjaukset suutarilla/vähintään kerran kesässä

    Plussaa:
    +Hiilikuitu osat kestää eikä nuo kovin painavat ole, ei tunne ajossa
    +Tukee hyvin JOS remmit ei hajoa/löysty/aukea

    Yhteenveto:
    Seuraavat tuet ei tule olemaan kyllä EVS:t, mielestäni heikko laatusuhde hintaan nähden. Samanlaisia hajoamisia myös muillakin kyseisten tukien omistajilta oon kuullu. Onnettomat materiaalivalinnat, itsekkään en juuri ole pannutellu ja silti hajalla koko ajan. Myös kesäisin kun ei oikeen mamiksia pysty pitämään, veriset hankaumat jaloissa ottaa päähän. Pitäisi vissiin lyhentää nuo remmit.
    Suosittelen tee-se-itse-miehelle tai Yamaha kuskille jolla vehkeet pelaa aina ja tarviis jotain värkättävää :)

    Arvosana 4 asteikolla 1-10
     
  2. habahaba

    habahaba Well-Known Member

    Vs: EVS Web polvituet

    Itsellä oli samansuuntaiset kokemukset EVS Webeistä, hintaansa nähden aivan ala-arvoiset tuet. Nivelet väljistyivät nopeasti, remmin kiinnitykset pettivät useasti ja todella moliskot jalassa, myös ajohousut kuluivat polven sisäsyrjästä puhki nopeasti. Kokeilin WEBien hylkäämisen jälkeen myös EVS Visioneita, ne olivat niin säälittävät tuet että lähtivät kiertoon parin ajokerran jälkeen.

    Nyt on viimeiset pari vuotta ollut jalassa Asteriskin tuet, ero on em. EVS:n tukeen kuin yöllä ja päivällä.
    [​IMG]
    Ajoin toissakesän Asteriskeilla vasemman jalan ristiside poikki, eikä haitannut menoa kun tuen saa istumaan todella napakasti jalkaan. Asteriskeissa on kiristysmekanismina tuollainen "korsetti" takapuolella. Hintaa Asteriskeilla taitaa olla rapakon takana saman verran kuin Webillä, joten suosittelen jättämään ne EVS tuet kauppaan ja hommaamaan Asteriskit. Parhaat "budjetti"tuet heti CTI:n jälkeen.
     
  3. duracell

    duracell Well-Known Member

    Vs: EVS Web polvituet

    Olipa kiva lukea faktaa noista EVS tuista. Olen hommaamassa itselle myös tuet, on sen verran paha haava tällä hetkellä polven alapuolella. Tuli viikko sitten lauantaina kun kaadoin kelkan. Onko tietoa mistä noita Asterix tukia voi kysyä.
     
  4. kinginkalteri

    kinginkalteri Well-Known Member

    Vs: EVS Web polvituet

    Suomessa myy ainakin Motokeidas. Halvemmalla jenkeistä mm. BTO Sports.
    Asteriskin sivut että näkee mitotukset ym: http://www.asterisk.com
    BTO Sports: http://www.btosports.com/
    Motokeidas: http://www.motokeidas.com/shop/product_catalog.php?c=22
     
  5. zzracing

    zzracing Lynx RE 850 -19, E-Tec 600 3300

    Vs: EVS Web polvituet

    "Yhteenveto:
    Seuraavat tuet ei tule olemaan kyllä EVS:t, mielestäni heikko laatusuhde hintaan nähden. Samanlaisia hajoamisia myös muillakin kyseisten tukien omistajilta oon kuullu. Onnettomat materiaalivalinnat, itsekkään en juuri ole pannutellu ja silti hajalla koko ajan. Myös kesäisin kun ei oikeen mamiksia pysty pitämään, veriset hankaumat jaloissa ottaa päähän. Pitäisi vissiin lyhentää nuo remmit.
    Suosittelen tee-se-itse-miehelle tai Yamaha kuskille jolla vehkeet pelaa aina ja tarviis jotain värkättävää

    Arvosana 4 asteikolla 1-10"

    Täysin samaa mieltä. Tuohon hiertymien tulemiseen auttaa kun laittaa juoksu trikoot alle niin polvitukia ei edes huomaa ns. hiertymisen merkeissä...

    Mulla olleet nuo WEBit jo 5 vuotta ja noin 200h ajetut ja väljät ovat/kaikki remmit vaihdettu ja nuo nivelten suojat (muovi läpyskät)kun lentää h.von v.ttuun niin menee housut / 5 ajokertaa puhki polvista....ne suojat ei ainakaan mulla kestä paikoillaan kuin maks. 2-3 ajokertaa..

    Paljon paremmat ja halvemmat tuet ovat ne EVS
    RS-7 pikkuveljellä moiset ja ne ovat hyvät ei kuluta housuja ja muutoinkin ei niin kolhot jalassa.

    Ei muuten kestä noissa tuissa se hiilarikaan , mulla muutaman tanko kosketuksen jälkeen murtunut toinen niistä reiteen tulevista suurimmista Hiilari paloista, ihan viittä vaille poikki... ::)
    ns. notkahtanut /murtunut
     
  6. Jha

    Jha BD3900DS

    Vs: EVS Web polvituet

    Tämmönenki äksidentti kävi viimevuonna yhelle pahaa aavistamattomalle kisamiehelle.
    [​IMG]
    [​IMG]
    Oli varmaanki jotain valmistusvikaa tms tuossa rakenteessa. Tuki korjattiin ammattitaitoisessa firmassa laikuidulla ja tuli varmasti jämäkämpi mitä uutena :p

    Itselläkään ei kovin hyviä kokemuksia webeistä ole esim kaikki kiinnityslenkit on vaihdettu vähintään kerran. Tiiviisti huoltamalla tuet pysyy kyllä nipussa.
     
  7. äksä

    äksä New Member

    Vs: EVS Web polvituet

    Joo itelläkin on hyvät kokemukset asteriskeista. Kannattaa tutustua myös Tryonic polvitukiin.On ollut itellä tämän talven käytössä ja oon ollu tosi tyytyväinen. Vähän samanmalliset kuin asteriskit. www.tryonic.com ja www.duell.fi löytyy lisätietoa.
    Duell tuo niitä maahan, ovh 658€ pari.
     
  8. Pooka

    Pooka Well-Known Member

    Vs: EVS Web polvituet

    Onko kenellään muilla käyttökokemuksia noista tryoniceistä? Uskon että nuo olisivat itselle riittävät ja hintakaan ei päätä huimaisi..
     
  9. HJR

    HJR Well-Known Member

    Vs: EVS Web polvituet

    EVS Visionit tuli hankittua ja myytyä parin käyttökerran jälkeen. Ihan lelut, eikä niitä kelkalla ajaessa voi mitenkään pitää kun kelkan satula on niin leveä. Crossipyörällä ajaessa niistä ei haittaa ollut, mutta enpä tiedä olisiko niistä mitään hyötyäkään kun tuntuivat melkein pyörivän jaloissa.
     
  10. Åkerman

    Åkerman Sledless

    Vs: EVS Web polvituet

    Visioneilla tullut myös pari talvea ajeltua, en nyt lähtisi aivan yltiöpäisesti kehumaan, mutta kai ne juuri virkansa hoitaa. Jonkun kerran sai pitää ennenkuin niihin tottui.
     
  11. snx

    snx Guest

    Vs: EVS Web polvituet

    Kerkesin ajamaan WEB:eillä n. 150 tuntia. Jäi sitten lopulta tuki jumiin ja en saanut jalkaa enää suoristettua. Nivelestä meni nuo hampaat ihan sileäksi.

    [​IMG]

    Tänään ajoin ekan kerran Cti OTS Pro Sport tuilla ja säätö mahdollisuuksien ansiosta istuvat kyllä todella hyvin jalkaan, vaikka ovatkin vain ns. stocki kokoiset. Ovat myös hieman sirommat kuin WEB:it mikä antaa paremman tuntuman ajamiseen. Ja remmit ei tartu housuja laittaessa lahkeeseen kiinni niin kuin WEB:eissä.
     
  12. kaam

    kaam Member

    Vs: EVS Web polvituet

    onkos kokemuksia alpinestarissin jalkatuista kellään ?
     
  13. Rubu

    Rubu Lynx Re 600 2014 Hva Te250i 2022

    Vs: EVS Web polvituet

    Moi

    Mulla on Alpinestarsin hiilikuituset tuet ja kesän nyt ajanut crossia ja seuraavaksi kelkkailua sekä jäärataa tiedossa.

    Ei moitittavaa, mikän ei ole mennyt rikki ja istuvat tukevasti.

    Ainakin crossin ajaminen tuntuu paljon luontevammalta kun tukevat rimpula kinttuja.

    Suosittelen jos hinta ei ole ostamisen este.
     

Suosittele tätä sivua